Kytkimen vaihto. Onnistuuko pelkkä laatikon irroitus yläkautta?
Vai pitääkö purkaa motin kanssa alakautta? Auto Mondeo mk3 1.8 bensa
Mondeo mk3 1.8 bensa
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Tammi 2014 12:16
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mondeo mk3 1.8 bensa
Ei varmaan yläkautta onnistu laatikon irrotus Uskosin kuitenkin ettei moottoria tarvitse Mondeossakaan irroittaa kytkinrempan takia, vaan tuttu kuvio eli vetarit irti, laatikon kannake irti, mahd. moottorin pitkittäinentuki irti liikevaran saamiseksi, kytkinkopan pultit pois ja pujottelemaan loota ulos. Moottorintilaan yläpuolelle kannattaa laittaa se puomi tukemaan mottia siksi aikaa kun loota irrallaan.
Etuveto-Fordeissa oma kokemus kytkinrempoista rajoittuu Mk7 Transittiin ja Mk1 Focukseen, mutta foorumin Mondeo-spesialistit voi täydentää yksityiskohtia
EDIT: Jos apurunko tulee tielle, jos siis kiertää palkki juuri kuskinpuolelta laatikon alle, niin sellasessa tapauksessa voi joutua apurungon irrottamaan edestä, mutta en muista menikö Mk3 Mondeossa noin?
Etuveto-Fordeissa oma kokemus kytkinrempoista rajoittuu Mk7 Transittiin ja Mk1 Focukseen, mutta foorumin Mondeo-spesialistit voi täydentää yksityiskohtia
EDIT: Jos apurunko tulee tielle, jos siis kiertää palkki juuri kuskinpuolelta laatikon alle, niin sellasessa tapauksessa voi joutua apurungon irrottamaan edestä, mutta en muista menikö Mk3 Mondeossa noin?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER