Matkailuvauni Ford 2001 Transit 2.4l RWD, tasausp. paripyörät
Lähetetty: 29 Touko 2023 12:23
Terve,
Ongelma; Auto on 2000 / 2001 Ford Transit 2,4l vm. 2000, takaveto paripyörillä, rumpujarruilla, ja tärkeimmät:
Ford Transit FY 2.4D 2000-2006 (mk6?)
Vin: WF0AXXGBFAYD06089
Year & date of manufacture: 12/07/2000
Engine: Diesel D4FA, 2.4l Duratorq Di (120hp), 2.4L 16V RWD
Rear axle: twin wheels, rim fixing with 6 bolts (not 5 as with single wheeled), drum brakes
Built in: Genk Build, Belgium & Köln-Niehl, Germany / Europe
Eli auto on putkahtanut kasauslinjastolta joskus 2000 kesällä, ja sitä sitten varusteltu jossain lavalle tulleella matkailukopalla vajaat vuoden päivät. Autosta laukesi tasauspyörästö, tai pitää omistajan mukaan meteliä. Mistähän mahtaa löytyä koko akseli tasauspyörästöineen so. omistajan toive, kun on kuulemma helpompaa vaihtaa koko akseli jne? Tai sitten tälläisen tee-se-itse ukkelin idea vaihdella vain tasauspyörästön osia; kaiketi sieltä on mennyt iso lautaspyörä urille ja kardaanilta tuleva matopyörä, mutta varmaan sitten laakeritkin ja loputkin hammaspyörät valmiit. Autolla on ajettu mitättömän vähän, vain 100 kkm, mutta siitä huolimatta tasauspyörästö huutaa. Tasauspyörästöstä valutetun öljyn mukana on kerrotun mukaan tullut metallilastuja ihan reilummin.
Eli mikä tohon kelpaa (Mk1...MK6,7,8,9,10), jos romikselta sattuu löytymään koko akselisto, tai sitten pelkkä tasauspyörästö? Minkäläinen homma vaihtaa pelkkä tasauspyörästö? Pitääkö koko akseli tiputtaa alas vai onnistuuko välistäveto. Ja sama homma löytyykö tähän sopivaa korjaussarjaa so. sisuskalut tasauspyörästöön. Voiko rempan tehdä auton alla niin, että taka-akseli paikallaan, vai pitääkö ottaa kokonaan akseli irti ja pöydälle kasattavaksi?
Sitten näissä on ainakin pari erilaista perävälitystä l. mikä tossa on/mistä saa selville, ja meneekö eri perävälitysten osat samaan tasauspyörästökoppaan? Ilmeisesti ero eri välitysten välillä on vain iso lautaspyörä ja kardaanin pyörittämä pieni hammaspyörä?
Vai antaako vaan pitää meteliä. Tämähän on kuitenkin jakelu- tms. auto, minkä mekaanisten osien pitäs kestää sen miljoona km.
tv.
Ongelma; Auto on 2000 / 2001 Ford Transit 2,4l vm. 2000, takaveto paripyörillä, rumpujarruilla, ja tärkeimmät:
Ford Transit FY 2.4D 2000-2006 (mk6?)
Vin: WF0AXXGBFAYD06089
Year & date of manufacture: 12/07/2000
Engine: Diesel D4FA, 2.4l Duratorq Di (120hp), 2.4L 16V RWD
Rear axle: twin wheels, rim fixing with 6 bolts (not 5 as with single wheeled), drum brakes
Built in: Genk Build, Belgium & Köln-Niehl, Germany / Europe
Eli auto on putkahtanut kasauslinjastolta joskus 2000 kesällä, ja sitä sitten varusteltu jossain lavalle tulleella matkailukopalla vajaat vuoden päivät. Autosta laukesi tasauspyörästö, tai pitää omistajan mukaan meteliä. Mistähän mahtaa löytyä koko akseli tasauspyörästöineen so. omistajan toive, kun on kuulemma helpompaa vaihtaa koko akseli jne? Tai sitten tälläisen tee-se-itse ukkelin idea vaihdella vain tasauspyörästön osia; kaiketi sieltä on mennyt iso lautaspyörä urille ja kardaanilta tuleva matopyörä, mutta varmaan sitten laakeritkin ja loputkin hammaspyörät valmiit. Autolla on ajettu mitättömän vähän, vain 100 kkm, mutta siitä huolimatta tasauspyörästö huutaa. Tasauspyörästöstä valutetun öljyn mukana on kerrotun mukaan tullut metallilastuja ihan reilummin.
Eli mikä tohon kelpaa (Mk1...MK6,7,8,9,10), jos romikselta sattuu löytymään koko akselisto, tai sitten pelkkä tasauspyörästö? Minkäläinen homma vaihtaa pelkkä tasauspyörästö? Pitääkö koko akseli tiputtaa alas vai onnistuuko välistäveto. Ja sama homma löytyykö tähän sopivaa korjaussarjaa so. sisuskalut tasauspyörästöön. Voiko rempan tehdä auton alla niin, että taka-akseli paikallaan, vai pitääkö ottaa kokonaan akseli irti ja pöydälle kasattavaksi?
Sitten näissä on ainakin pari erilaista perävälitystä l. mikä tossa on/mistä saa selville, ja meneekö eri perävälitysten osat samaan tasauspyörästökoppaan? Ilmeisesti ero eri välitysten välillä on vain iso lautaspyörä ja kardaanin pyörittämä pieni hammaspyörä?
Vai antaako vaan pitää meteliä. Tämähän on kuitenkin jakelu- tms. auto, minkä mekaanisten osien pitäs kestää sen miljoona km.
tv.