Sivu 1/1

aluvanteen pultit

Lähetetty: 09 Touko 2006 19:27
Kirjoittaja Cheri
Tulipa ostettua vanteet joitten päälle piti heittää uudet kumit 8) ...
No rengasliikkeessä tivattiin ensalkuun aluvanteen pultteja :shock: eipä tullut kiitolinjan kyydissä. Myyjä kyseli veljeltään, vanteiden ex-omistajalta :arrow: kiinni olivat olleet tavallisilla pulteilla. Jotkut aluntapaiset nuo talvitassuissa näyttäis olevan, mutta :cry: rengaskauppiaan mukaan niiden pultit eivät käy...
Ei ole tullut vastaan näitä murheita "pelti"pyörien kanssa :oops: , elikkä mitenköhän tähän kysymykseen tulis viisaampien mielestä suhtautua :?:

Lähetetty: 09 Touko 2006 19:42
Kirjoittaja janzamar
Omat pultit ilman muuta.
Tai on kai niitä jotain malleja missä on se teräsjuttu siinä reiässä..
miltäs ne näyttää?
http://www.nippelit.net/
tuolla näyttäis olevan aika halpoja muttereita ainakin..

Lähetetty: 09 Touko 2006 20:01
Kirjoittaja Cheri
:roll: teräsjuttu :roll:
Näyttäis lukevan ford motorsport 9059034, jos tuo kertoo mitn

Lähetetty: 09 Touko 2006 20:07
Kirjoittaja janzamar
No joo,siis jollain teräsprikalla tms vahvistettu reikä,mutta minkä näköset ne pultinreiät on? Kun noissa on se "holkki-osa",eli mutterissa on sen vanteen sisään menevä osa joka estää ettei se mutteri mene liian syvään ja riko vannetta,eli syö sitä pultinreikää.Aluvanne on kumminkin paksumpi kuin peltinen..mutta kun sitä peltivanteen mutteria sovittaa siihen alun reikään niin kyllähän sen eron huomaa,se kulma mutterissa pitää olla sitä vanteen reikää myötäilevä,ei sais olla sen loivempi eikä jyrkempi.
Kiristysmomentti joku 120nm kai..

Lähetetty: 09 Touko 2006 20:30
Kirjoittaja Cheri
janzamar kirjoitti:No joo,siis jollain teräsprikalla tms vahvistettu reikä,mutta minkä näköset ne pultinreiät on?
:lol: likaiset
janzamar kirjoitti:Kun noissa on se "holkki-osa",eli mutterissa on sen vanteen sisään menevä osa joka estää ettei se mutteri mene liian syvään ja riko vannetta,eli syö sitä pultinreikää.Aluvanne on kumminkin paksumpi kuin peltinen..mutta kun sitä peltivanteen mutteria sovittaa siihen alun reikään niin kyllähän sen eron huomaa,se kulma mutterissa pitää olla sitä vanteen reikää myötäilevä,ei sais olla sen loivempi eikä jyrkempi.
Kävin irrottamassa yhden mutterin malliksi ja tuntui se siihen istuvan... siis löys niinku "asennon", ja vieläpä keskellä ja pystyssä. :oops: Niin siis mutteri, ex-opelin omistaja kirjoittanut kokoajan pulteista
janzamar kirjoitti:Kiristysmomentti joku 120nm kai.
:o oho! No, tiukalla se olikin

Lähetetty: 09 Touko 2006 20:44
Kirjoittaja janzamar
Joo,ei sen kireämmälle sentään,mutta joku tuommoinen max. siinä tais olla..100-120 suunnilleen.

Lähetetty: 09 Touko 2006 21:03
Kirjoittaja Cheri
No kiristellän sit vaikka :) tasarahaan. Ja jos kerran noi mutskut käy, jäi enämpi varaa kumeihin :D :D
Tai sit 8) jos nippelinetistä (kiitti vinkistä) löytyis kivat keskiöt... vähän tyly tuo "musta" reikä keskellä.