Sivu 1/1

1,5 moottori

Lähetetty: 23 Huhti 2023 10:30
Kirjoittaja jks90
Liekö vanha aihe mutta onko 1,5 bensakoneessa tai 1,6 niitä samoja murheita nokkahihnan kanssa kuin niissä 1,0 ?

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 23 Huhti 2023 13:06
Kirjoittaja focst
1.0 on öljyssä uivalla hihnalla. 1.5 ja 1.6 kuivalla jakopäällä eli ei juuri yhteistä.

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 23 Huhti 2023 18:16
Kirjoittaja Taunusautomaatti
1.5 remmin vaihto hinta about 600 ja 1.0 about 1300

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 09:56
Kirjoittaja jks90
Onko esim 2012 mallin 1,6 moottori minkä verran erilainen kuin vanhempi 1,6 zetec?

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 19:21
Kirjoittaja kmtt
jks90 kirjoitti: 24 Huhti 2023 09:56 Onko esim 2012 mallin 1,6 moottori minkä verran erilainen kuin vanhempi 1,6 zetec?
Turboahdin, muuttuva venttiilien ajoitus, suorasuihkutus korkeapainebensapumppuineen, suorasytytyspuolat, jäähdytysnesteen lämpötilan säätely ohivirtaus- ja sulkuventtiileillä.

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 19:40
Kirjoittaja jks90
Eli runsaasti lisää vikaantuvia kohtia verrattuna vanhempaan tekniikkaan :)

kmtt kirjoitti: 24 Huhti 2023 19:21
jks90 kirjoitti: 24 Huhti 2023 09:56 Onko esim 2012 mallin 1,6 moottori minkä verran erilainen kuin vanhempi 1,6 zetec?
Turboahdin, muuttuva venttiilien ajoitus, suorasuihkutus korkeapainebensapumppuineen, suorasytytyspuolat, jäähdytysnesteen lämpötilan säätely ohivirtaus- ja sulkuventtiileillä.

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 20:37
Kirjoittaja yritäedes
1,6 bensa 2012 voi olla myös vapaastihengittävä Duratec Ti-VCT, joka on Zetec-SE uudempi versio. Suurin ero taitaa olla muuttuva nokka-akselin ajoitus.
Luotettava, kestävä, pirteä ja melko taloudellinen peruskone. Tehoa vain uupuu nykymittapuiden mukaan.

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 20:52
Kirjoittaja jks90
Ok!
Eli sellanen 120HV versio lienee juuri sellanen?

yritäedes kirjoitti: 24 Huhti 2023 20:37 1,6 bensa 2012 voi olla myös vapaastihengittävä Duratec Ti-VCT, joka on Zetec-SE uudempi versio. Suurin ero taitaa olla muuttuva nokka-akselin ajoitus.
Luotettava, kestävä, pirteä ja melko taloudellinen peruskone. Tehoa vain uupuu nykymittapuiden mukaan.

Re: 1,5 moottori

Lähetetty: 24 Huhti 2023 21:00
Kirjoittaja yritäedes
Juuri se. Voi olla 120 tai 125 hp automallista riippuen.