Sivu 1/1

Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 12 Huhti 2023 18:04
Kirjoittaja Kuga2013
Moi
Olis 2013 kuga AWD jossa ongelmaa nelivedon kanssa.
Ilmeni talven liukkailla kun auto jämähti ylämäkeen ja heitti vikailmoituksen "AWD overheat temperary disabled "
Vikakoodeja tapahtumasta ei jäänyt.
Asiaa tutkittiin paikallisella ford liikkeellä ja he päätyivät että AWD kytkin on rikki.

Kuten kaikki tietää että se osa maksaa euroopassa maltaita...

Onko joku tilannut kyseistä osaa jenkeistä?
Osanumerossa on pieni ero euroopan ja jenkkien välillä, mutta tuskin sentään eurooppaan on omaa versiota tehty..
Euroopassa myytävän korjaus osan numero on KTCV6W-4A232-AA
Ja jenkkilän vastaava CV6Z-4A232-A

Kiitos jo etukäteen.

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 15 Huhti 2023 09:09
Kirjoittaja Renee
Tuota jos kytkin ylikuumenee niin tuosta se varoitusteksti tuli. Aiemmin ei mitään vikaa ollut tuli ihan yllättäen. Mitenkä käyttö teillä on onko raskasta kuormaa vedelty paljon neliveto.päällä. Tässä linkissä samoja ilmoituksia ja jossain abs anturi vaihdellaan.
Lukaise https://www.kugaownersclub.co.uk/thread ... eat.10077/
Noista osien numeroinista jos noita vaihtaa vanhassa ja uudessa osassa sama numero niin taatusti identtiset silloin. 100% sopivuus taattu .

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 19 Huhti 2023 22:56
Kirjoittaja Kuga2013
Kiitos linkistä, olin lukenut viestiketjun jo aikaisemmin.
Molemmat taka abs-anturit ja toinen pyöränlaakerikin on vaihdettu...

Autolla ei ole vedetty mitään raskaita kuormia.
Ensimmäisen kerran ilmoitus tuli kun auto jäi sohjoiseen ylämäkeen kiinni.

Tässä taitaa olla järkevin vaihtoehto ostaa käytetty / kunnostettu perä ja vaihtaa se.
Tuntuu vaan niitäkin olevan hintsusti saatavilla, taikka sitten hinnat on. +3ke

Vinkkejä mistä löytyisi 2629518 / cv6w-4000-db perä järkevään hintaan?

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 20 Huhti 2023 05:36
Kirjoittaja focst
Kuga2013 kirjoitti: 19 Huhti 2023 22:56 Kiitos linkistä, olin lukenut viestiketjun jo aikaisemmin.
Molemmat taka abs-anturit ja toinen pyöränlaakerikin on vaihdettu...

Autolla ei ole vedetty mitään raskaita kuormia.
Ensimmäisen kerran ilmoitus tuli kun auto jäi sohjoiseen ylämäkeen kiinni.

Tässä taitaa olla järkevin vaihtoehto ostaa käytetty / kunnostettu perä ja vaihtaa se.
Tuntuu vaan niitäkin olevan hintsusti saatavilla, taikka sitten hinnat on. +3ke

Vinkkejä mistä löytyisi 2629518 / cv6w-4000-db perä järkevään hintaan?
Tässähän oli vielä haldex tyyppinen Perä? Onko haldex pumpun sihti tukossa ja onko öljyt ja suodatin sinne vaihdettu? Ainakin vag tuotteissa herjaa vastaavaa kun sihti tukkeutuu eikä pumppu saa öljyä.

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 20 Huhti 2023 06:56
Kirjoittaja Kuga2013
En tiedä mikä perän tyyppi on?
Sinne tulee vain 1 johto joka ohjaa perälle vetoa 0-100%.
Mitään pumppuja tai vastaavaa siellä ei ole.

Toiminta perustuu ilmeisesti sähköiseen ohjaukseen.
Jenkkilässä puhuvat Viscous Couplerista.

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 20 Huhti 2023 08:14
Kirjoittaja Mk1escos
Kugassa muistaakseni 2013 hieno magneettikytkin perä mikä ei kestä just mitään kun ei ole haldexia.
Vähän samanlainen magneetti kytkin kuin ilmastoinnin kompurassa, joka kytkee perään vetoa malliin "lukossa" tai auki. "Lukossa" on oikeasti luistaa koska siellä on nippu levyjä ja öljy välissä.
Ja kytkintä ajetaan pwm signaalilla.
Ainoa mitä valvotaan on öljyn lämpö ja siinä vaiheessa kun öljy on tarpeeksi kuumaa että kytkin tarvitsee jäähdytystä niin se yritetään juntata lukkoon ja toivoa että lämpö siirtyy pois pakasta.
Oikea toiminta olisi kytkimen kokonaan avaaminen ja se toimisi taas kun jäähtyy.
Tässä tapauksessa se avataan vasta kun lukitseminen ei sitä jäähdytäkkään ja levyt on luultavasti palanut.
Hienoa suunnittelua, koska ongelma vaikuttaa todella yleiseltä.

Re: Kuga 2013 AWD overheat

Lähetetty: 20 Huhti 2023 11:27
Kirjoittaja focst
Kuga2013 kirjoitti: 20 Huhti 2023 06:56 En tiedä mikä perän tyyppi on?
Sinne tulee vain 1 johto joka ohjaa perälle vetoa 0-100%.
Mitään pumppuja tai vastaavaa siellä ei ole.

Toiminta perustuu ilmeisesti sähköiseen ohjaukseen.
Jenkkilässä puhuvat Viscous Couplerista.
Joo se oli ennen facelift vielä haldex pumpulla. Tämä pitäis olla parempi..