Sivu 1/1

Sierra 2.0 Dohc tyhjäkäynti

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:29
Kirjoittaja Artery
Tämä nyt on ensimmäinen viestini ja oon huomannu, että näistä tyhjäkäynneistä on paljon juttua täällä, mutten ole löytäny että missään puhuttais kummemmin kaasari sierrasta, joten pistin uuden aiheen.

Elikäs ostin ensimmäisen autoni joka on vm. 90 Sierra. Pirssi tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta tyhjäkäynti on aika epävakaa kylmänä ja pörisevä vieläpä. Lämmettyään ei ole niin paha, myös kun ajaa alhaisilla kierroksilla niin tuosta röpöttämisestä johtuen nykittää. Tuossa on automaattiryyppy, eli ennen käynnistämistä kun käyttää kaasua pohjassa, niin ryyppy menee päälle, sillon auto kyllä käy tasaisesti, tosin ylemmillä kierroksilla.

Mistäs kannattaisi lähteä liikkeelle ongelman (mahdollisessa) ratkaisemisessa?

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:39
Kirjoittaja janzamar
Hyvät tulpat,kiristät kaasarin kannen ja kaasarin imusarjaan,ja imusarjankin ehkä.Ja tulpanjohdot,sekä vaihdat bensansuodattimen,jos kone on muuten ehjä niin ei pitäis tuon kummemmasta olla minkään kiinni.
No ilmanputsari vielä,puhdas ja näillä keleillä jo varmaan kesäasentoon,jos ei automaattisäätö sitä hoida jo valmiiksi.

Lähetetty: 12 Touko 2006 20:51
Kirjoittaja mn2346
Sitten kaivat vielä kaasarin kyljestä lisäilma luistin ja putsaat sen niin korjaantuu joutava käynti.
Taitaa sijaita kaasarin ja tulipellin välissä, siis takapuolella.

Lähetetty: 25 Kesä 2006 20:13
Kirjoittaja Artery
Oon myös huomnnut, että auto käy kolmella nykysin. Mikä merkitys on pakosarjan päältä lähtevällä putkella, joka päätyy ilmanpuhdistinkoteloon? Kun omassani sitä putkea ei edes ole paikallaan.

Lähetetty: 25 Kesä 2006 20:58
Kirjoittaja markkul
Siis onko kyseessä muka 2.0 DOHC kone, '90 joka on kaasari? Onko tommosta tehty vai onko kyseessä joku viritys?

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:03
Kirjoittaja Artery
Siis kaasari dokkilainen tämä on. SIinä on pakoputkesta semmonen lähtö johon saa putken kii ja toinen lähtö on sitte yläpuolella olevassa ilmanputsarin lootassa...

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:04
Kirjoittaja jaska74
Artery kirjoitti: Onko kyseeessä huohotinputki, no joka tapauksessa omassani sitä putkea ei edes ole paikallaan.
kyseessä on niinkin hieno ominaisuus kun imuilman esilämmitys...

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:09
Kirjoittaja Artery
Elikkäs vaikuttaako se käyntiin mitenkään, jos heitän siihen jonkin putken kii?

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:30
Kirjoittaja jaska74
talvella voi vaikuttaa jos on putki

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:31
Kirjoittaja jaska74
markkul kirjoitti:Siis onko kyseessä muka 2.0 DOHC kone, '90 joka on kaasari? Onko tommosta tehty vai onko kyseessä joku viritys?
kaasarilla tehtiin 89-90
hevosia 109 kpl (ruiskussa 120)

Lähetetty: 25 Kesä 2006 21:35
Kirjoittaja Artery
No voihan tuohon putken laittaa kiinni, jos sillä jotai merkitystä siinä olisi... Eihän tehoihin vaikuta mitenkään?

Lähetetty: 25 Kesä 2006 23:20
Kirjoittaja turbiiniriesa
jos siinä on alkuperänen ja toimiva putsarin kotelo niin silloin ei vaikuta mitenkään,mutta jos se ei toimi sillai et lämpimällä ilmalla tukkii sieltä pakosarjalta tulevan ilman,niin periaatteessa tehot putoo kuumemman ilman takia kesäsin.se on sit eri asia tunteeko sitä missään,mut tuskin tuohon ongelmaan auttaa.

Lähetetty: 26 Kesä 2006 17:07
Kirjoittaja mn2346
Oletkos kokeillut mitään mainituista yllämainituista keinoista?

Lähetetty: 26 Kesä 2006 23:30
Kirjoittaja Artery
Huomennapa meinasin tulpat vaihtaa kun on jo hommattu, ongelma vaan kun ei soppelia tulppa-avainta löytynyt kotoa. :)

Jos se ei paranna tuota käyntiä huomattavasti sittenpä sietää miettiä, että missä vika.

Lähetetty: 26 Kesä 2006 23:42
Kirjoittaja Zaarin
Artery kirjoitti:No voihan tuohon putken laittaa kiinni, jos sillä jotai merkitystä siinä olisi... Eihän tehoihin vaikuta mitenkään?
Ei sillä tee ruiskukoneessa ainakaan mittään. Omastani köytin sen konehuoneen nurkkaan häpeämään kartiofilsun tieltä. Tehoihin vaikutuksesta en mene vannomaan, kun sattui kone olemaan työstökuntoinen aikanaan ja nykyisin ei ole tullut testattua k-filsun takia vaikutusta.

Lähetetty: 28 Kesä 2006 00:00
Kirjoittaja jamo
Voisin sanoa vanhasta muistista että kaasari doch toimii äärettömän hyvin kun kaikki on ok. Mulla oli ekana autona Sierra 2,0 DOHC kaasarimalli ilman kattia. Ajelin autolla n. 70tkm, ja se pelitti äärettömän hyvin. Lähti talvipakkasilla hyvin käyntiin, joskus seisoi jopa 2 viikkoa n. -20 asteen pakkasessa (olin intissä Niinisalossa siihen aikaan). Kulutti vähän polttoainetta, n. 7,5l kesäkumeilla (sisälsi myös ruoskintaa) sekä talvikumeilla n. 8l satasella. Autolla oli ajettu n. 150tkm kun ostin sen, tän kärryn jälkeen en ole päässyt muilla autoillani näin pienellä polttoaineella. Mielestäni on hyvä moottori tämä 2,0 DOCH (kaasuttaja) Korjauksiin en osaa sanoa mitään kun moottortipuolelle ei tarvinnut korjata muuta kuin virranjakajan kansi...

Lähetetty: 28 Kesä 2006 01:03
Kirjoittaja Artery
Juu elikäs tulpat vaihdettiin (yksi oli märkänä, ilmeisesti juuri se joka ei toiminut) ja sieltä oli kait kaasarin alipaineletku irronnut. Nyt toimii tyhjäkäynti aika ihanteellisesti ja kierroksia ottaa ja kaikkea! :D

Auto alkaakin olemaan jo valmis, että kortti vielä puuttuu.