Weber 1.6 ohc
Lähetetty: 04 Helmi 2023 21:54
Terve!
Auto on Mk1 Sierra 1.6 ohc, jossa Motorcraft vv (muuttuvakurkkuinen) kaasutin. Tarkoitus olisi vaihtaa tilalle joku mekaaninen pysty-Weber. Sain hommattua sen tuplakurkkuisen sähköweberin (28/30 DFTH) kaasarin ja imusarjan, mutta en halua sähköweberiä laittaa kun näyttää foorumiaiheiden perusteella niissäkin ongelmia olevan ihan riittävästi.
Ensimmäinen kysymys on, että sopiiko tuohon sähköweberin imusarjaan mikä tahansa pystyweberin tuplakurkkuinen? Esim. DMTL? Mitä mallia tai malleja suosittelette?
Tuossa Weberin imusarjassa on ryypyltä tulevalle jäähdytysneste-letkulle paikka keskellä aivan kuin Motorcraft imusarjassakin. Tilalle tulevassa Weberissä ei todennäköisesti ole automaattiryyppyä, joten laitanko ohjaamosta tulevan letkun suoraan siihen imusarjan keskellä olevaan letkulähtöön? Nythän tuo hytistä tuleva letku kiertää automaattiryypyn (jäähdytysnesteen lämpötilan ohjaama) kautta imusarjaan.
Lisäksi on kolme muutakin letkun paikkaa: vasemmalla pienempi ja oikealla ylempänä, lähempänä kaasutinta kaksihaarainen letkun paikka, ehkä kampikammion huohotusletkuille (lohkosta letku toiseen letkupaikkaan ja viereisestä letkulähdöstä ilmanputsariin?).
Voi olla vähän sekava selitys, mutta jos teillä on kokemuksia näistä niin jakakaa. Olen tosiaan lueskellut jonkun verran tätä foorumia, mutta en ole löytänyt vielä täsmällistä keskustelua juuri tästä aiheesta eli step by step: Motorcraft vv --> mekaaninen Weber.
Kiitokset etukäteen mahdollisista neuvoistanne!
Auto on Mk1 Sierra 1.6 ohc, jossa Motorcraft vv (muuttuvakurkkuinen) kaasutin. Tarkoitus olisi vaihtaa tilalle joku mekaaninen pysty-Weber. Sain hommattua sen tuplakurkkuisen sähköweberin (28/30 DFTH) kaasarin ja imusarjan, mutta en halua sähköweberiä laittaa kun näyttää foorumiaiheiden perusteella niissäkin ongelmia olevan ihan riittävästi.
Ensimmäinen kysymys on, että sopiiko tuohon sähköweberin imusarjaan mikä tahansa pystyweberin tuplakurkkuinen? Esim. DMTL? Mitä mallia tai malleja suosittelette?
Tuossa Weberin imusarjassa on ryypyltä tulevalle jäähdytysneste-letkulle paikka keskellä aivan kuin Motorcraft imusarjassakin. Tilalle tulevassa Weberissä ei todennäköisesti ole automaattiryyppyä, joten laitanko ohjaamosta tulevan letkun suoraan siihen imusarjan keskellä olevaan letkulähtöön? Nythän tuo hytistä tuleva letku kiertää automaattiryypyn (jäähdytysnesteen lämpötilan ohjaama) kautta imusarjaan.
Lisäksi on kolme muutakin letkun paikkaa: vasemmalla pienempi ja oikealla ylempänä, lähempänä kaasutinta kaksihaarainen letkun paikka, ehkä kampikammion huohotusletkuille (lohkosta letku toiseen letkupaikkaan ja viereisestä letkulähdöstä ilmanputsariin?).
Voi olla vähän sekava selitys, mutta jos teillä on kokemuksia näistä niin jakakaa. Olen tosiaan lueskellut jonkun verran tätä foorumia, mutta en ole löytänyt vielä täsmällistä keskustelua juuri tästä aiheesta eli step by step: Motorcraft vv --> mekaaninen Weber.
Kiitokset etukäteen mahdollisista neuvoistanne!