Sopivuudet

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Sierra-aloittelija
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Tammi 2023 21:42

Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja Sierra-aloittelija »

Terve!

Olen ostamassa viikonloppuna -82 vuosimallin viistoperä Sierraa. Ajattelin asentaa siihen Cosworthin kolmepuolaisen ratin. On nimittäin tuo alkuperäinen vähän onnettoman näköinen. Kysymykseni on, että sopiiko Cossun ratti tuommoiseen perusmalliseen Sierraan? Luin tältä foorumilta, että kaikki Sierran ratit sopisi ristiin vuosimallista riippumatta. Sellainenkin seikka, että ratti saattaa jäädä muutaman asteen vinoon, mutta aurauskulmat säätämällä saa suoristettua? Tuommoinen kolmepuolainen kuitenkin maksaa jo jonkun verran, joten tavoitteena olisi olla varma sopivuudesta. Kiitokset etukäteen!
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sopii mun mielestä, ainoa juttu joka ehkä jää turhaksi on se töötti, joka cossun ratissa keskellä, kun perus-Mk1-Sierrassahan töötti on siellä viiksen päässä. Ratti ei jää vähän vinoon, vaan olikohan kuusikulmainen se vastakappale eli huomaa kyllä menikö samaan asentoon kuin entinen.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 907
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Kyllä ne sopii tosiaan keskenään kaikki, ja kuusi kanttinen se akselin pää on.
Se jää vinoon jos orkkis ollut vinossa ei muuten.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja tursas »

Se Cossun ratti taitaa olla halkaisijaltaan vähän pienempi ja se vaatii tehostamattomaan ohjaukseen vähän lisävoimaa kätösiin.
Mulla katsastusinssi poistatti/korjauskehotus tuuning/biltema ratinsuojuksen, kun se ei kuulu alkuperäiseen Sierran rattiin rekisteröintiin tms..häikkää.. :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja duckworth »

tursas kirjoitti: 13 Tammi 2023 17:33 Se Cossun ratti taitaa olla halkaisijaltaan vähän pienempi ja se vaatii tehostamattomaan ohjaukseen vähän lisävoimaa kätösiin.
Mulla katsastusinssi poistatti/korjauskehotus tuuning/biltema ratinsuojuksen, kun se ei kuulu alkuperäiseen Sierran rattiin rekisteröintiin tms..häikkää.. :roll:
Cossun rattihan on ulkomitoiltaan sama kuin Mk1 iiässän orkkis-ratti jota oli ihan tehostamattomissa iS Sierroissa, joten en näkisi sitä ongelmaksi. Mulla oli itsellä aikanaan juuri tuo iS-mallin ruori ja oli ihan inhimillinen käänneltävä parkkipaikoilla :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Sierra-aloittelija
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Tammi 2023 21:42

Re: Sopivuudet

Viesti Kirjoittaja Sierra-aloittelija »

Kiitos paljon vastauksista :thumbup:
Vastaa Viestiin