Transit Mk6 sähkömysteeri
Lähetetty: 03 Tammi 2023 10:13
Potilaana 2005-vuoden 2.0TDCi (125) T300.
Konehuoneessa on apuvirralle terminaali, josta on otettu lisävalojen releelle virta. Valot lopettivat toiminnan ja rupesin tutkimaan vikaa. Apuvirtaterminaaliin ei tule virtoja ollenkaan, oli auto käynnissä tai ei. Auto ja akut toimii muuten niinkuin pitää.
Tupla-akut on kytketty rinnan, eli ei ole eroitettu startti- ja hupiakuiksi.
Ainakin Mk7:ssa on ”circuit breaker”, eli lonkinlainen sulake jonka kyrvähtäminen voisi selittää ongelman, mutta tietääkseni Mk6:ssa ei vastaavaa ole. Onko siis mahdollista että kaapeli tähän terminaaliin kulkee laturin kautta ja siellä päässä olisi jokin sulake? Sulakerasiat ja sulakkeet tarkastettu ja kaikki tuntuisi muuten olevan kunnossa.
Eihän tässä nyt pankikkia ole, mutta jos pitää apuvirtaa antaa niin virta ei kulje terminaalilta akulle asti, eikä näinollen myöskään startille.
Konehuoneessa on apuvirralle terminaali, josta on otettu lisävalojen releelle virta. Valot lopettivat toiminnan ja rupesin tutkimaan vikaa. Apuvirtaterminaaliin ei tule virtoja ollenkaan, oli auto käynnissä tai ei. Auto ja akut toimii muuten niinkuin pitää.
Tupla-akut on kytketty rinnan, eli ei ole eroitettu startti- ja hupiakuiksi.
Ainakin Mk7:ssa on ”circuit breaker”, eli lonkinlainen sulake jonka kyrvähtäminen voisi selittää ongelman, mutta tietääkseni Mk6:ssa ei vastaavaa ole. Onko siis mahdollista että kaapeli tähän terminaaliin kulkee laturin kautta ja siellä päässä olisi jokin sulake? Sulakerasiat ja sulakkeet tarkastettu ja kaikki tuntuisi muuten olevan kunnossa.
Eihän tässä nyt pankikkia ole, mutta jos pitää apuvirtaa antaa niin virta ei kulje terminaalilta akulle asti, eikä näinollen myöskään startille.