Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15 Joulu 2022 21:00
Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
Vuosimallin 2012 focus (ruotsista tuotu BRC:n kaasukäyttöiseksi muunnettu) 1.6 Ti-VCT koneella kehittänyt sellaisen vian, että lämpimänä starttaaminen on ensimmäisellä yrityksellä melko vaivalloista. Kylmänä ja muutaman minuutin ajan sammutuksen jälkeen käynnistyy ihan ongelmitta, mutta jos kymmenisen minuuttia seisoo niin oirehtii startatessa satunnaisesti kahdella eri tyylillä: joko pyörittää starttia (pirteästi) useamman sekunnin ja lähtee vasta sitten käyntiin, tai sitten startti köhäisee ja lopettaa saman tein. Toisen kerran kun yrittää niin usein lähtee ongelmitta. Syyhän voi olla miljoonassa paikassa niin osaisin arvostaa kokemuspohjaista tietoa ennenkun aletaan vaihtaa osia yksi kerrallaan. Akun navat ja maadoitus pyyhkäisty (tosin maadoituskaapeli itsessään aavistuksen hapettuneen näköinen, eli saattaapi joutua kokeilla vaihtaa), mutta tällä hetkellä olen melko rajallisella asiantuntemuksella päätellyt seuraavaa: välillä pyörii startti iloisesti mutta tuntuu kun ei saisi bensaa koska pyörittää niin kauan, joka kuulostaisi bensapumpulta, muttakun sitten taas välillä startti ei meinaa edes yrittää, ja bensapumppu kyllä pyörii kun laittaa virrat päälle, päättelyketju siis että vika ei olisi startissa eikä bensapumpussa.
Re: Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
Onko katsottu tuleeko tulpille kipinää juuri silloin kun EI lähde käyntiin?
Silloin vika olis niissä osissa,jo aikoinaan pimahti sytkäboxeja niin etteivät lämpimänä enää antaneet kipinää läpi.
Kylminä toimivat jälleen
Silloin vika olis niissä osissa,jo aikoinaan pimahti sytkäboxeja niin etteivät lämpimänä enää antaneet kipinää läpi.
Kylminä toimivat jälleen
Re: Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
Tuosta kaasupuolesta onko tässä että käynnistyy bensalla ja kaasulla mennään sitten jatkossa. Kyllä toi startti jos välillä takkuaa syytä tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa kun katsot piuhojen kunnon ja sen maadoituksen. Koska on perusteellinen huolto autossa ollut että ei tarvitse noitaa huoltoosia luetella. Paljon autolla on ajettu onko edes 300tkm
Monesti yksikertasia viat on. Monessa startti lämpiää ajossa ja solenoidi ei tykkää hyvää. Samoin kipinäpuoli ok ja puola jos sellainen on kunnossa ja lämpötilaanturi antaa myös oikeaa tietoa. Lämmin moottori ei tarvita rikastusta eli ryyppyä. Ilmaputsarin kun kerran vuodessa vaihtaa ei ole siitä johtuvia ongelmia
Monesti yksikertasia viat on. Monessa startti lämpiää ajossa ja solenoidi ei tykkää hyvää. Samoin kipinäpuoli ok ja puola jos sellainen on kunnossa ja lämpötilaanturi antaa myös oikeaa tietoa. Lämmin moottori ei tarvita rikastusta eli ryyppyä. Ilmaputsarin kun kerran vuodessa vaihtaa ei ole siitä johtuvia ongelmia
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15 Joulu 2022 21:00
Re: Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
Kiitän ratkaisuehdotuksista, kaikessa yksinkertaisuudessaan tais olla kyse likaisista suuttimista, tunnin motarirykäsy bensakäytöllä vaikuttaa parin päivän tutkimuksen perusteella korjanneen ongelman (varmaan lämpösenä seos sattuu olemaan sellanen että aiheutuu ongelmia). Tämä nyt olis ollut varmaan viisaasta kokeilla heti ensimmäisenä, mut eipähän juolahtanu suuttimet mieleen. Ilmeisesti näissä bensaa syötetään muutama desi satasella voitelutarkoituksiin kun auto käy kaasulla niin ei sinänsä ihme että menevät tukkoon kun kylmäkäynnistys bensalla ja muuten ei juuri virtaakaan. Kaasullehan on tietty kokonaan omat suuttimet. Jossain vaiheessa oli tapanakin ajaa bensalla puhdistavaa ajoa mut se on vähän päässyt viimeaikoin unohtumaan.
Re: Focus MK3 käynnistymisongelmat lämpimänä
Tuo voi olla täysin tottakin,bensaa kun vähänä käytetään tukkoon se voi mennä.
Hyvä et taas pelaa.
Hyvä et taas pelaa.