Sivu 1/1

Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys

Lähetetty: 08 Touko 2006 11:06
Kirjoittaja Joni88
En löytäny haulla sopivaa aihetta, poistakaa ja lukitkaa jos jossain on jo tälläinen.

Eli tänne tietoa ko. aiheesta.

Alotan ite, eli ajattelin ite vaihtaa vaparin, änkkärin ja ottaa aktin pois. mites toi vaikuttaa tehoo... asennettu injectechin lastu.

ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on, ja kuinka paljon kone kestää sitä?

http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....

Re: Ford Probe GT 2.2Turbo ~92 viritys

Lähetetty: 08 Touko 2006 17:24
Kirjoittaja jaska74
Joni88 kirjoitti:ja sit vielä, et miten vaikee operaatio toi ahtojen nosto on,

http://www.performanceprobe.com löysin ohjeita, mutta ei oikeen oo kovin selkeät....
kyllä se mun mielestä aika selkeetä on jos vähän osaa enklantia...
The best way to control the boost levels is to use aftermarket boost controllers.

Lähetetty: 08 Touko 2006 18:34
Kirjoittaja robe
ei kannata nostaa ahtoja siitä oikeen ollenkaan.
itellä meni turbo ja männät kun lähin sillä leikkiin vakio kaluilla vaik ne oli maksimis n:0,8bar
.jossain topicis jo kerroinkin et siä on vaparin männät(valumännät).
en tod suosittele vakio osilla.ton nkoneen remppa ei o halvimmasta päästä...ja ainiin..takomäntiä tohon ei saa mistään kun teetämällä nm:kokemusta on.

Lähetetty: 08 Touko 2006 22:38
Kirjoittaja Joni88
joo kyl oli siel sivul tietoo ja ymmärsinki kaiken. katoin vaa sielt "do it yourself" osastolta niist ahtojen nostosta. sellanen kumiputki juttu(ylin niistä kolmesta) ei kuulostanu kovin vaikeelta, mut käytännössähän on eri juttu, siks kaipaisin kokemuksii moisesta....

ja jos ei ahtoja kandee nostaa, niin miten olis mahdollista saada lisää tehoo? mahdollisimman halvalla?

oon ajatellu just katin poistoo, vaparii, änkkärii yms... onko mitään muita ns "halpisvirityksii" jotka tuo tehoa sen n. 3-10 hv?

Lähetetty: 08 Touko 2006 22:43
Kirjoittaja janzamar
Se 3-10 heppaa ei tunnu käytännössä yhtään missään.
Paras neuvo mun mielestä että älä tee mitään.
Tai sitten vähän reilummin jos alat.

Lähetetty: 08 Touko 2006 22:52
Kirjoittaja Joni88
juu, mut ajalletin niitä vaparia ja änkkäriä ihan muuten vaa, myös ulkonäön kannalta ja äänien. ja toi katin pois ottaminen ilmeisesti antaa parempaa alavääntöö eikä haise kengittämisen jälkeen... mut ajattelinki että jos tekis useamman "pikkuvirityksen" että teho nousis n. 20 pollea...
Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?

ja tossa kattelin performanceprobea ja silmään pisti "Breather Filter"... eli mikäs tää on, kun en oikee ymmärtäny tekstistä?

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:12
Kirjoittaja Kessi
Joni88 kirjoitti:Eli mietinki just, et onko paljonki erilaisia juttuja?
Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjaus :wink: ... Lisätkää jos jotain olennaista unohdin...

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:19
Kirjoittaja jaska74
mites toi välkkäripuoli probessa on hoidettu?

onko sieläkin joku lämppärin kennon kokoinen vai ei ollenkaan?
siinä ois potentiaalinen virityskohta

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:21
Kirjoittaja jaska74
Joni88 kirjoitti: sellanen kumiputki juttu(ylin niistä kolmesta)
jos oikeeta kuvaa kattelin niin tavallista turboruuvia sinne laitettiin

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:34
Kirjoittaja Joni88
Kessi kirjoitti:Eipä siinä kauheesti oo tehtävissä ilman koneen avaamista... Eli paremmin virtaava putkisto, vapari, ahtojennosto, isompi paremmin virtaava cooleri ja lastu/säädettävä moottorinohjaus :wink: ... Lisätkää jos jotain olennaista unohdin...
katoin sielt just tota "muffleria", eikö se ookkin äänenvaimennin? tai ainakin niinmuistelisin. Itellä on kiinni injectechin lastu, viel ajattelin laittaa vaparin putkella, ton änkkärin, katin pois ja sit viel jos keksis jotain pientä... sit seuraavana kesänä kokonaan uutta putkistoa jne...

kun mulla nyt on lastu vaihdettu, ja meinaan änkkärin, vaparin ja katin operoida, niin pitääkö suutin myös vaihtaa... taitaa olla ihan vakio suutin tällä hetkellä...

Lähetetty: 09 Touko 2006 19:33
Kirjoittaja Joni88
osaako kukaan neuvoo pitääkö olla vakiosuutin?

Lähetetty: 10 Touko 2006 16:39
Kirjoittaja Kessi
jaska74 kirjoitti:mites toi välkkäripuoli probessa on hoidettu?

onko sieläkin joku lämppärin kennon kokoinen vai ei ollenkaan?
siinä ois potentiaalinen virityskohta
Se on juurikin sellainen lämppärin kennon kokonen.... Keulille mahtuis kivuttomasti n.300x700 kokonen :wink: ..

Lähetetty: 10 Touko 2006 16:40
Kirjoittaja Kessi
Joni88 kirjoitti:osaako kukaan neuvoo pitääkö olla vakiosuutin?
Eiköhän se vakio suuttimilla pelitä... Tuo kyllä selviäis parhaiten lastun valmistajalta :wink: ...

Lähetetty: 10 Touko 2006 22:29
Kirjoittaja Joni88
tässä meinaan vaihtaa vakio takapöntön vapaasti virtaavaan. miten se änkkä otetaa pois. onko tyyliä saha-käteen-ja-poikki vai onko kenties jotain liitintä tjsp? ja mistä sais vaparin putkella tohon kiesiin?

Lähetetty: 12 Touko 2006 16:57
Kirjoittaja Kessi
Joni88 kirjoitti:tässä meinaan vaihtaa vakio takapöntön vapaasti virtaavaan. miten se änkkä otetaa pois. onko tyyliä saha-käteen-ja-poikki vai onko kenties jotain liitintä tjsp? ja mistä sais vaparin putkella tohon kiesiin?
Taka-akselin päällä on laippaliitos :wink: , eli siitä poikki ja kannakekumit alas koukuista, ni putoaa vaimennin syliin... Valmista putkea tuskin löydät, eli ite joutuu hitsaileen yleissopivasta vaimentimesta ja läjästä putkea, tai sit teettää jossain :mrgreen: :wink: .... Itelleni väkästin TÄMÄN näköisen...

Lähetetty: 14 Touko 2006 10:52
Kirjoittaja Joni88
Kessi kirjoitti:Taka-akselin päällä on laippaliitos :wink: , eli siitä poikki ja kannakekumit alas koukuista, ni putoaa vaimennin syliin... Valmista putkea tuskin löydät, eli ite joutuu hitsaileen yleissopivasta vaimentimesta ja läjästä putkea, tai sit teettää jossain :mrgreen: :wink: .... Itelleni väkästin TÄMÄN näköisen...
huomasitko ajossa mitään muuta eroa ku äänet:P

Lähetetty: 14 Touko 2006 22:42
Kirjoittaja Kessi
Joni88 kirjoitti: huomasitko ajossa mitään muuta eroa ku äänet:P
Olevinaan tuntu niinku olis turbon viive pienentyny... Mutta toisaalta epäilen tuon tunteen johtuneen mielikuvituksesta! :wink: :mrgreen:

Lähetetty: 15 Touko 2006 20:41
Kirjoittaja Joni88
kun asentaa turboruuvin, niin pitääkö vaihtaa muita osia... vaihdan siis takapöntön, ilmanputsarin ja ajattelin turboruuvin laittaa... kestääkö toi vakio kone sellasset 0.5-0.6bar ahdot? max. 0.7bar. niin ja lastu on kiinni....

Lähetetty: 16 Touko 2006 13:01
Kirjoittaja Kessi
Varmaks en uskalla luvata... Mutta tosiaan, niinku aiemmin on ollu juttua, ni olis hyvä pystyä tarkkaileen seoksia (ettei mee laihalle :wink: ), eikä se isompi välijäähdytinkään pahitteeksi olis

Lähetetty: 16 Touko 2006 14:39
Kirjoittaja Joni88
juu, tarkotus olis hommata seosmittari ja sit parempi/tarkempi ahtomittari... no, kai se jok 0.5-0.6 kestää... ku kerta kellän ei oo kokemusta nii pakko koittaa kepillä jäätä :D