2010 Ford S-Max 1.8 TDCi ei käynnisty kylmänä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
lumppuri
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Marras 2015 20:29

Re: 2010 Ford S-Max 1.8 TDCi ei käynnisty kylmänä

Viesti Kirjoittaja lumppuri »

Taunusautomaatti kirjoitti: 12 Loka 2022 08:44 tulikos se tulppa sinne egr rungon ja putken väliin? Ja se venttiili pyörähtää ookoo...ettei pistä hanttiin aktuaattorille?
Oletko kokeillut miten toimii kun aktuaattori on irti egr rungosta mutta piuha kiinni?

Pitääpä kuulostella pitääkö oma egr jotain ääntä virrat päällä.

Ei ota matalalla kierroksia? Tyhjäkäynnillä vai kiihdytyksessä?

Ajossa 1.8TDCI on alle 1500rpm aika hengetön mutta 1700 paikkeilta ylös vastaa aika hyvin 2.0 tdci. Ainakin 125hp versio.
Tulppa tuli mainitsemaasi paikkaan. Mainitsemiasi EGR-kokeiluita ei ole tehty.

Ei siis vastaa kaasupolkimen painamiseen kuten ennen. Matalilla kierroksilla ongelmia, pyrkii jopa sammumaan.

EGR-liitin otettu nyt irti ja luistoneston vikavalo ei nyt syttynyt, eikä ainakaan vielä MIL-valo. Liittimen irrotuksen jälkeen PCM:n muistissa EGR-vikakoodi, P0406 EGR-anturin virtapiiri A korkea.
Taunusautomaatti
Viestit: 2021
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: 2010 Ford S-Max 1.8 TDCi ei käynnisty kylmänä

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

jos ottaa piuhan irti tulee varmasti vikakoodia mutta jos ottaa irti sen aktuaattorin ja jättää siihen piuhan kiinni niin ei pitäis tulla...ainakaan mondeossa.

https://www.youtube.com/watch?v=wNmaR9y0h70

Luistonesto valon syttymistä pohtinut joskus kun ilmennyt niin etteihän kyseessä ole kytkimen luistoanturin/tunnistimen turha herkkyys.
Noihin joihinkin on jälkiasennettu kytkimen ohjelmallinen luistosuoja, siitä ollut joku kampanjakin.
Mikäli kyseessä on tuo ilmiö joka vetää limp moden päälle, luistonesto valo palaa. Virta off ja start ja kaikki toimii normaalisti.
Vastaa Viestiin