Sivu 1/1
Ongelma
Lähetetty: 07 Touko 2006 13:27
Kirjoittaja anttij80
Eli nyt tarvis jonku viisaamman apua mitä tehdä kun on moottori kasaus vaiheessa ja och:n lohko,cossun männät ja saabin veivit,mutta noi männät tulee aika reilusti yli lohko pinnan joten miten saan tai miten kannattaa tehdä että ei hakkaa kanteen noi männät?Ottaa lastu männistä?jyrsiä kantta? vai mitä?
Lähetetty: 07 Touko 2006 14:17
Kirjoittaja Aksu
ei taida onnistua tuo jyrsintä kummastakaan.
Paljonkos ne männät sitten tulee yli ?
Kyllähän männistä voi sorvata pois reunoista mutta taitaa olla nyt niin paljonyli et tuota en enään tekisi.Veivit vaihtoon niin kestää ja toimii.
Lähetetty: 07 Touko 2006 18:43
Kirjoittaja anttij80
ne tulee noin 6mm yli ja sit kansipahvihan taitaa olla puristettuna jotai 1.2mm joten n5mm jää yli vielä ja jos männistä ottais lastun ja kanteen muotoilis palotilan uudestaan
Lähetetty: 07 Touko 2006 18:52
Kirjoittaja janzamar
Alkaa mennä kyllä niin ohueksi jyrsimällä..
mäkin sanosin että veivit vaihtoon on paras vaihtoehto.
Joku paksu kuparinen kannentiiviste vois auttaa,mutta siitäkin tulee
vähän purkka-patentin makua,..ei nyt välttämättä mutta kumminkin.
Lähetetty: 07 Touko 2006 19:05
Kirjoittaja anttij80
nyt ku pikkasen ajattelin niin korjaus! siis männät tulee pinnan yli n.5mm ja siitä pahvi pois eli jää n 3.5mm yli vielä.eli aattelin jos männistä ottais siivun n.2mm ja sitten jyrsisi kannen palotilan vielä isommaksi reunoiltansa.Tai vaihtoehtosesti hommaisi esim. 2-3mm kuparitiivisteen. kuinka kestäviä noi kupari tiivisteet on kun autolla tullaa ajamaan n.0-5-1bar ahdoilla maksimisaan
Lähetetty: 07 Touko 2006 19:15
Kirjoittaja janzamar
kuparitiiviste
Haulla löyty 4 topiccia,lueppa ne läpi

Lähetetty: 08 Touko 2006 10:28
Kirjoittaja Mikey
Pari vuotta sit omas Cosasta jouduin laskeen puristuksia niin sorvuutin 3mm männistä pois jolloin keskelle jäi vielä 3mm syvä "muki" eikä ollut ongelmia 1,5bar paineilla ajellessa, jos ememmän ottaa en tiedä enää kestävyydestä mutta olen kuullut että ovat ottaneet jopa 6mm pois jolloin mäntä on tasanen jolloin epäilen jo kestävyyttä ahdin moottorissa. Nykyisistä männistä on otettu 1mm pois ja ahdot 1,7bar 8)