Ford Mondeo Mk3 TDCi limp mode turbon ohjaus
Lähetetty: 09 Kesä 2022 14:46
Lukenut aiheesta useasta lähteestä, myös täältä, mutta asia ei ole vielä selvinnyt.
Kysymys: kun auto menee ns vikatilaan, limp mode, niin estääkö se turbon ohjauslaitteen (actuator) liikkeen? Vai onko niin että ohjauslaitteen vika aiheuttaa vikatilan?
Jos ajan ohjauslaitteen moottorin manuaalisesti väärään asentoon (ohjauslaite irti, kansi auki, virtaa) ja asennan takaisin autoon. Virrat päälle, niin laite ajaa itsensä noin klo 12 asentoon. Turbon siivet ei vastusta liikettä, sama liike ohjauslaitteella oli turbon vipu kiinnitetty tai ei. Kun auton käynnistää, menee vikatilaan eikä ohjauslaitteen vipu muuta asentoaan mihinkään vaikka kaasulla hakee eri kierroksia.
Kysymys: kun auto menee ns vikatilaan, limp mode, niin estääkö se turbon ohjauslaitteen (actuator) liikkeen? Vai onko niin että ohjauslaitteen vika aiheuttaa vikatilan?
Jos ajan ohjauslaitteen moottorin manuaalisesti väärään asentoon (ohjauslaite irti, kansi auki, virtaa) ja asennan takaisin autoon. Virrat päälle, niin laite ajaa itsensä noin klo 12 asentoon. Turbon siivet ei vastusta liikettä, sama liike ohjauslaitteella oli turbon vipu kiinnitetty tai ei. Kun auton käynnistää, menee vikatilaan eikä ohjauslaitteen vipu muuta asentoaan mihinkään vaikka kaasulla hakee eri kierroksia.