Sivu 1/1

motonetin vetoakselit

Lähetetty: 16 Maalis 2005 15:30
Kirjoittaja arkkienkeli
olisi mukava tietää onko muilla kokemuksia Motonetista ostetuista Mondeon vetoakseleista ? Asensin ennen näitä pakkasia kys. vetoakselit ja huomasin tässä, että ulommista nivelistä oli rasvaa tullut ulos, koska kiristyspannat olivat löystyneet. Oikealta puolelta oli rasvaa vuotanut ehkä ruokalusikallinen ja vasemmalta vähemmän, joten en lisäännyt sitä. Onneksi olin ajannut vain pari sataa kilometriä. No ei auttanut kuin katkaista vanhat siteet ja laittaa uudet klemmari-malliset tilalle. Ainakin vielä ne ovat pitäneet. Olisi varmaan pitänyt vedota takuuseen ja hommata uudet akselit ?

Lähetetty: 16 Maalis 2005 16:00
Kirjoittaja zak69
Kukaan järki-ihminen ei käytä niitä alkuperäisiä kiristyspantoja, eihän ne pidä. Eli laittaa heti suosiolla kunnolliset niin ei tarvi koko ajan vaihdella. Mitä takuuseen tulee niin miten sitä todistaa että on asentanut ne alunperinkin oikein? Selvä valmistus/muu vika näkyy helposti ja se hoituu, mutta miten tälläinen tapaus? Asentajiahan on niin erilaisia....... :wink:

Re: motonetin vetoakselit

Lähetetty: 16 Maalis 2005 16:02
Kirjoittaja overboost
arkkienkeli kirjoitti:Olisi varmaan pitänyt vedota takuuseen ja hommata uudet akselit ?
Eihän se ole akselien vika, jos rasvat tulee ulos? Rasvaongelma on myös Fordin alkuperäisissä systeemeissä(Focus,Mondeo)!

Lähetetty: 16 Maalis 2005 22:24
Kirjoittaja Arska123
Rasvaongelma noissa alkuperäisissä akseleissa on nimenomaan sisemmissä nivelissä, johtuen nivelkupin profiilista...

Lähetetty: 16 Maalis 2005 22:26
Kirjoittaja ZyaS
Arska123 kirjoitti:Rasvaongelma noissa alkuperäisissä akseleissa on nimenomaan sisemmissä nivelissä, johtuen nivelkupin profiilista...
tällästä teoriaan en oo viellä ko. asiasta kuullutkaan.. itse annan pisteet sille klemmarin vaihdolle, kun moni on niitä vaihtanut ja rasvat on alkanu pysymään oikeessa paikassa :roll:

Lähetetty: 16 Maalis 2005 22:32
Kirjoittaja Arska123
Klemmarit kannattaa vaihtaa ruuvattavaan malliin sinne sisempiin niveliin, ulommissa ei taida mahtua edes pyörimään, eikä niissä ole ongelmia ollutkaan(siis alkuperäisissä akseleissa).

motonetin v-akselit

Lähetetty: 17 Maalis 2005 09:18
Kirjoittaja arkkienkeli
Selvennän vielä, että ulompien nivelien siteet vuosivat, ei sisempien. Ostin Motonetin akselit, koska niissä on normaalit, pyöreät sisemmät nivelkupit, eikä alkuperäiset apilamaiset, jotka vuotavat. Omaa tyhmyyttäni en tosiaankaan heti vaihtanut pantoja parempiin, koska ulompi nivelhän ja kumi rasittuvat enemmän kääntyessään. Ostin Motonetista akselit, koska ne ovat alkuperäisiä n. kolme kertaa halvemmat !

Lähetetty: 17 Maalis 2005 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
Saako mistään pelkkiä niveliä ja jos saa, niin mihin vuosimalleihin? :?:

Lähetetty: 17 Maalis 2005 23:34
Kirjoittaja ZyaS
ykkös koriseen focukseen ainakin saa lyhyempään vetariin oisko ollu ulompaa päätä..

EDIT: pitkällä vetarilla oli hintaa 258€

Re: motonetin v-akselit

Lähetetty: 22 Maalis 2005 23:53
Kirjoittaja hartza
arkkienkeli kirjoitti:Selvennän vielä, että ulompien nivelien siteet vuosivat, ei sisempien. Ostin Motonetin akselit, koska niissä on normaalit, pyöreät sisemmät nivelkupit, eikä alkuperäiset apilamaiset, jotka vuotavat. Omaa tyhmyyttäni en tosiaankaan heti vaihtanut pantoja parempiin, koska ulompi nivelhän ja kumi rasittuvat enemmän kääntyessään. Ostin Motonetista akselit, koska ne ovat alkuperäisiä n. kolme kertaa halvemmat !
Eli siis ostit Interparts-merkkiset akselit Motonetista ;)

motonetin v-akselit

Lähetetty: 23 Maalis 2005 13:25
Kirjoittaja arkkienkeli
Kyllä nimenomaan ne hintaan 99 euroa/ kpl. Kantsii todella vaihtaa ne ulommat ja miksei myös sisemmät pannat, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Minä vaihdoin Wurthin-pannat, jota saa metritavarana ja johon saa erillisen ruuvattavan kiristimen, joka mahtuu pyörimään myös vaihteiston puoleisessa nivelessä.

Re: motonetin v-akselit

Lähetetty: 23 Maalis 2005 18:03
Kirjoittaja ZyaS
arkkienkeli kirjoitti:Kyllä nimenomaan ne hintaan 99 euroa/ kpl. Kantsii todella vaihtaa ne ulommat ja miksei myös sisemmät pannat, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Minä vaihdoin Wurthin-pannat, jota saa metritavarana ja johon saa erillisen ruuvattavan kiristimen, joka mahtuu pyörimään myös vaihteiston puoleisessa nivelessä.
ai niin ku klemmarin siis?? :roll:

Re: motonetin v-akselit

Lähetetty: 04 Elo 2009 00:40
Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies
arkkienkeli kirjoitti:Kyllä nimenomaan ne hintaan 99 euroa/ kpl. Kantsii todella vaihtaa ne ulommat ja miksei myös sisemmät pannat, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Minä vaihdoin Wurthin-pannat, jota saa metritavarana ja johon saa erillisen ruuvattavan kiristimen, joka mahtuu pyörimään myös vaihteiston puoleisessa nivelessä.
Kerrotko vielä, että mistä kyseisiä pantoja saa? Itse olen asennellut sellaset kiristimet, jotka vedetään ympäri moneen kertaan ja taivutetaan sitten lukitusmekanismissa (mahdoton selittää). Niitä myivät fiksuksessa, mutta löysin samanlaisia biltemastakin ehkä parin euron hintaan /pari.

Yksi kaveri veti ihan tavalliset ruuvattavat kiristyspannat (joita on esim. letkuissa) ja hyvin toimii. Eivät vaan mahdu pyörimään ihan kaikissa tapauksissa.

Re: motonetin vetoakselit

Lähetetty: 06 Elo 2009 21:56
Kirjoittaja arkkienkeli
näitä Wurthin myymälöitä on netin mukaan ympäri Suomea ja voi noita kiristimiä löytyä rautakaupoistakin. Itse löysin niitä työpaikan varastosta.

Re: motonetin vetoakselit

Lähetetty: 07 Elo 2009 12:09
Kirjoittaja Kollo
Myös metalliset nippusiteet on hyviä. Tossa yks kauppa minkä ekana löysin kuukkelilla:
http://www.amwdynoservice.com/page25.ph ... category=9#

En tiedä saako jostain halvemmalla, kun toin omani ex. työpaikalta :mrgreen: