Sivu 1/1

289 taunukseen

Lähetetty: 22 Touko 2022 18:13
Kirjoittaja Einari Salmi
Hei. Meinasin 79 taunukseen v8 asennusta. Ajatus olisi ollut 289 niin mietin että onko vaikea asennus ja miten on noita v8 tarjolla ylipäätään?

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 23 Touko 2022 12:26
Kirjoittaja tursas
Heipä hei Einari, eikös sun pitäis mennä haaveilemaan Taunus foorumille..
https://www.taunusfinland.com/ kun täällä lähinnä tutkitaan Fiestojen sulakerasioita ja maitopurkkikoneiden häiriöitä.. 8-)

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 23 Touko 2022 15:55
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Lastetaanko Fordistia fordistiksi jollei ole Taunuksella ajanut?
No ehkä jos sentään edes Sierralla....

https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046

Riippuu varmaan vuosimallista mutta ennen projektin aloitusta kannattaa keskustella katsastusinssin kanssa...

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 23 Touko 2022 16:42
Kirjoittaja Mk3Mondeo
Einari Salmi kirjoitti: 22 Touko 2022 18:13 Hei. Meinasin 79 taunukseen v8 asennusta. Ajatus olisi ollut 289 niin mietin että onko vaikea asennus ja miten on noita v8 tarjolla ylipäätään?
On varmuudella hyvin vaikea asennus koska tila ei ole suunniteltu leveää ja painavaa v-8:a varten. Tuon jatkeeksi tarvitaan vielä vaihteistokin. Sekä perä.
Auton rakennekaan ei kestä vahvistamatta suuren moottorin painoa/tehoa/vääntöä.

Moottoreita on erittäin paljon tarjolla, niin 289 mutta erityisesti 302 joka on saman moottorisarjan suurempi versio.

Jospa ostaisi suoraan Mustangin jossa kaikki nuo ovat valmiina pakettina, testattuna ja paljon paremman näköisenä? Tulisi vielä huomattavasti halvemmaksikin.

https://www.mustangspecs.com/video-1990 ... ine-sound/

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 23 Touko 2022 18:11
Kirjoittaja duckworth
Pelkän autoasentajan/mekaniikon mielestä varmaan mahdotonta, mutta näin entisenä hitsaajana sanoisin että kyllä sen sinne varmaan saa sovitettua siinä missä Zeteccejä ja Durateccejakin murjotaan euro-takaveto-Fordeihin.

Omaa kokemusta ei tosin olen suoraan Taunuksesta ja V8:sta, jos joku sitä kysyy.

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 23 Touko 2022 18:19
Kirjoittaja janti

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 25 Touko 2022 20:51
Kirjoittaja veeqs
Ihan tehtävissä oleva konversio :)

Do-Do

1. Hanki Ford:lta Taunusten rakenteelliset muutokset lappu, tässä kerrotaan mitä malleja, moottoreitä. jarruja yms on tehty
2. Osta sopivan vanha 302 tai Broncon 351 v8, sehän ei ole 4-syl rivikonetta paljoa pitempi. Leveyden puolesta menee kyllä.
3. Mananuaaleista T5 sopii pikkuleikkelyllä kardaani tunneliin. BMW loota vaatinee enempi tilaa.
4. Tyhjennä kone huone vanhasta tekniikasta ja sovita uusi v8 sinne, öljypohja takasumpullinen, moottorinkorvakot omatekemät tai Australiasta valmiit.
5. Teettää/tehdä kardaani 1- tai 2-osainen
6. Peräksi kelpaa isoa Atlas, jos hajoaa niin parempaa tilalle, Ford 8.8 peristä osa leveyden puolesta lähelle ja sopiva aihio, niin vinotuet valmiina.
7. Syyläriksi niin iso kuin mahtuu ja rahat riittää. Irrallisella sähköpumpulla helppo saada neste kiertämään (Davis Craig ja vastaavat)
...
...
...
Ja lopuksi muutoskatsastuksella leimaan

Taunus foorumilla on useampikin projekti asiaan liittyen.

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 26 Touko 2022 06:30
Kirjoittaja tikola
janti kirjoitti: 23 Touko 2022 18:19 Tuossa olisi myynnissä yksi ;)
https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046
Hieno peli on, mutta harvassa taitaa olla tässä maassa ihmiset, jotka ovat valmiita tuollaisen rahan panostamaan Ford Taunukseen. Seuraamme mielenkiinnolla kauppojen etenemistä.

Re: 289 taunukseen

Lähetetty: 27 Touko 2022 05:03
Kirjoittaja Tessu200
Eihän nuo mahdottomia Taunukseen ole kun ovat jossain laittaneet jopa Angliaan ja Cortinaankin,kaikkihan on kiinni vaan mielikuvituksesta ja jos se pitää saada sillä kadullekkin vielä niin sitten lisää tietoa vaan.
Onhan noita tehneet nelivetosiakin sun muita melkeen mistä vaan Fordista.