venttiili välykset 2.5 TD 1992 mallin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hemmi1985
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Touko 2022 18:43

venttiili välykset 2.5 TD 1992 mallin

Viesti Kirjoittaja hemmi1985 »

tietääkö joku venttiili välykset ford transit 2,5TD 1992 102hp.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: venttiili välykset 2.5 TD 1992 mallin

Viesti Kirjoittaja Renee »

Koko juttu ja onko sama moottori.
https://howtomendit.com/answers.php?id=48684
Imuventtiilin välys 0,20mm pakoventtiilin välys 0.38 mm

Lämmin tai kylmä 0,20 mm ex 0,38 mm

venttiileissä 1 ja 6 täysin auki - säätöventtiilit 4 sisään ja 7 ex

venttiilit 2 ja 3 täysin auki - säätöventtiilit 5 ex ja 8

venttiileissä 4 ja 7 täysin auki - säätöventtiilit 1 ex ja 6 venttiileissä 5

ja 8 täysin auki - säädä venttiileitä 2 sisään ja 3 ex

. Käännä moottoria myötäpäivään vain säätöjen välillä.

Tuossa juttua lisää
https://fordtransit.org/forum/viewtopic ... 9&start=15

lämmin tai kylmä tuloaukko 0,20 mm (0,008") pakoputki 0,38mm (0,015")

1 ja 6 täysin auki - säädä venttiiliä 4 [tulo] ja 7 [poistoventtiiliä]

2 ja 3 täysin auki - säädä venttiilit 5 ex ja 8

venttiileissä 4 ja 7 täysin auki - säädä venttiilit 1 ex ja 6

venttiileissä 5 ja 8 täysin auki - säädä venttiilit 2 sisään ja 3 ex

Käännä moottoria myötäpäivään vain säätöjen välillä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: venttiili välykset 2.5 TD 1992 mallin

Viesti Kirjoittaja focst »

2000.oisin sanonut että.20 imu ja 30 pako..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Mk1escos
Viestit: 907
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: venttiili välykset 2.5 TD 1992 mallin

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Eikä koskaan lämpimänä säädetä välyksiä yleisesti ottaen.
Kuumana säädät tiukaksi alarajalle niin pakkasessa ei sitten tarvii haaveilla käyntiin kun venttiilit kantaa.
Ja kahdella kierroksella saa säädettyä kaikki,
1 Sylinterin puristus tahti ja molemmat säädetään 2 sylinteri pako ja 3 imu, nelosen puristus kohdalleen ja säätää loput.
Ei tarvitse niin montaa kertaa pyörittää ja 1 tdc on merkitty hihnapyörään.
Vastaa Viestiin