Sivu 1/1

#ghia

Lähetetty: 24 Huhti 2022 16:50
Kirjoittaja MotorsHead
Ajankulukseni pistän kysymyksen. Mitä italialainen Ghia suunnitteli aikoinaan Fordeihin? Ghia oli muistaakseni kallein varustetaso...

Re: #ghia

Lähetetty: 24 Huhti 2022 18:21
Kirjoittaja tursas
Sierroihin se keksi laittaa krominväriset raidat puskureihin ja kylkilistoihin, sillä erottui selvästi köyhien karvalakkimalleista GL ja L..vautsi vau.. :D

Re: #ghia

Lähetetty: 24 Huhti 2022 18:39
Kirjoittaja duckworth
Laajempi keissi, mutta ainakin Mk1 Focukseen (josta kaiketi nyt kyse??) kuului Ghia-varustelussa tihkuasento tuulilasinpyyhikimille ja olikohan vakkari myös. Mulla on toi oma Focceri Ambience eli Sierra-ajan Laser/L :lol:

Re: #ghia

Lähetetty: 25 Huhti 2022 09:15
Kirjoittaja MotorsHead
Wau :o on ne petoja :D Se vakkari muuten puuttuu, koska otettu pois käytöstä. Se oli varmaan jälkiasenteinen heh.

Re: #ghia

Lähetetty: 25 Huhti 2022 10:29
Kirjoittaja tursas
Olikohan Mondeoihin tarjolla Ghia-varusteena listat ovien kynnyksiin ja jalkatilan valot, eli luksusta..netistä kannattaa tilata ghia-merkit kylkiin ja perään parilla eurolla niin auton arvo ja status nousee heti.. :lol:

Re: #ghia

Lähetetty: 25 Huhti 2022 13:38
Kirjoittaja Taunusautomaatti
tuli siinä muutakin, sävytettyjä laseja, jalopuun värisiä listoja yms...
Mutta ehkäpä tärkeimpänä lisää äänieristystä. Ja paremmat sisustuskankaat.
Esim äärieristystä ei muistaakseni lukenut mainoksissa mutta kun oli kaks samanmoista autoa eri varusteilla niin asian voi havaita...kun kurkkasi esim tavaratilan mattojen alle

Re: #ghia

Lähetetty: 27 Huhti 2022 11:01
Kirjoittaja MotorsHead
Joo kyllä siinä on paljonkin (focus mk1) sellaista mitä ei perusvarusteissa. Esimerkkinä ajovakaudenhallintajärj., lämmitettävä tuulilasi, kyynärnoja kuskille, ilmastointi, sähkölasit myös takana automaattitoiminnolla yms. Mun -01 malli on otettu vielä automaattilootalla.

Se parempi äänieristys oli uutta mulle. En ole muilla malleilla ajanut. Se on kiinostanut pitkään, että onko jousituksessa eroa? Toisen ja kolmannen polven focus on ollut ajossa. Ne ei kyllä oikein napannu, koska mk3 oli 1.0 ecoboost pienimmällä viritysasteella. Sehän on ihan kiva peli kun mulle niin uusi :) mutta jotenkin se väännön puute... Joutuu kepittää normaalissa liikenteessä ihan turhaan.

Re: #ghia

Lähetetty: 27 Huhti 2022 12:11
Kirjoittaja Taunusautomaatti
esim mk3 farkuissa oli trendistä eteenpäin parempi takaiskun vaimennus. Nivomaatti.
Perusmalleissa vaan ihan normi iskarit.

Re: #ghia

Lähetetty: 28 Huhti 2022 08:54
Kirjoittaja MotorsHead
Aha... tasonsäätö. Yksi bemari mies sanoi että sille tehtiin jousituksen madallus 5-sarjaan niin, että asennutti eteen normaalit coiloverit ja takapään tasonsäätö ohjelmoitiin matalammaksi. Kehui vielä että oli hyvä ajaa niillä virityksillä...

Re: #ghia

Lähetetty: 29 Huhti 2022 08:07
Kirjoittaja Taunusautomaatti
ei säädettävä vaan automaattinen tasonsäätö...

https://www.youtube.com/watch?v=yMROFMW_9h8

Re: #ghia

Lähetetty: 29 Huhti 2022 20:53
Kirjoittaja MotorsHead
Taunusautomaatti kirjoitti: 29 Huhti 2022 08:07 ei säädettävä vaan automaattinen tasonsäätö...

https://www.youtube.com/watch?v=yMROFMW_9h8
Niin jäi se etuliite automaattinen kirjoittamatta. Taisi olla MB 124 farkku ensimmäisiä autoja johon sen sai (takapään automaattinen tasonsäätö) ja Citroen isokissa oli jo 60 luvulla hydropneumaattisella jousituksella. Olikos se jotain vuotta 1949 kun tuli markkinoille maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen etuveto auto citikalta. Tais ol joku ns. gangsteri citroen. Sitten toiseen C5 malliin tällä vuosituhannella sai jo teräsjouset (kierrejouset) muistan vaan kun kävin koeajamassa sitä uutuutta.