#ghia

Off-topic-keskustelu
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

#ghia

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Ajankulukseni pistän kysymyksen. Mitä italialainen Ghia suunnitteli aikoinaan Fordeihin? Ghia oli muistaakseni kallein varustetaso...
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja tursas »

Sierroihin se keksi laittaa krominväriset raidat puskureihin ja kylkilistoihin, sillä erottui selvästi köyhien karvalakkimalleista GL ja L..vautsi vau.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Laajempi keissi, mutta ainakin Mk1 Focukseen (josta kaiketi nyt kyse??) kuului Ghia-varustelussa tihkuasento tuulilasinpyyhikimille ja olikohan vakkari myös. Mulla on toi oma Focceri Ambience eli Sierra-ajan Laser/L :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Wau :o on ne petoja :D Se vakkari muuten puuttuu, koska otettu pois käytöstä. Se oli varmaan jälkiasenteinen heh.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja tursas »

Olikohan Mondeoihin tarjolla Ghia-varusteena listat ovien kynnyksiin ja jalkatilan valot, eli luksusta..netistä kannattaa tilata ghia-merkit kylkiin ja perään parilla eurolla niin auton arvo ja status nousee heti.. :lol:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

tuli siinä muutakin, sävytettyjä laseja, jalopuun värisiä listoja yms...
Mutta ehkäpä tärkeimpänä lisää äänieristystä. Ja paremmat sisustuskankaat.
Esim äärieristystä ei muistaakseni lukenut mainoksissa mutta kun oli kaks samanmoista autoa eri varusteilla niin asian voi havaita...kun kurkkasi esim tavaratilan mattojen alle
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Joo kyllä siinä on paljonkin (focus mk1) sellaista mitä ei perusvarusteissa. Esimerkkinä ajovakaudenhallintajärj., lämmitettävä tuulilasi, kyynärnoja kuskille, ilmastointi, sähkölasit myös takana automaattitoiminnolla yms. Mun -01 malli on otettu vielä automaattilootalla.

Se parempi äänieristys oli uutta mulle. En ole muilla malleilla ajanut. Se on kiinostanut pitkään, että onko jousituksessa eroa? Toisen ja kolmannen polven focus on ollut ajossa. Ne ei kyllä oikein napannu, koska mk3 oli 1.0 ecoboost pienimmällä viritysasteella. Sehän on ihan kiva peli kun mulle niin uusi :) mutta jotenkin se väännön puute... Joutuu kepittää normaalissa liikenteessä ihan turhaan.
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

esim mk3 farkuissa oli trendistä eteenpäin parempi takaiskun vaimennus. Nivomaatti.
Perusmalleissa vaan ihan normi iskarit.
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Aha... tasonsäätö. Yksi bemari mies sanoi että sille tehtiin jousituksen madallus 5-sarjaan niin, että asennutti eteen normaalit coiloverit ja takapään tasonsäätö ohjelmoitiin matalammaksi. Kehui vielä että oli hyvä ajaa niillä virityksillä...
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

ei säädettävä vaan automaattinen tasonsäätö...

https://www.youtube.com/watch?v=yMROFMW_9h8
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: #ghia

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Taunusautomaatti kirjoitti: 29 Huhti 2022 08:07 ei säädettävä vaan automaattinen tasonsäätö...

https://www.youtube.com/watch?v=yMROFMW_9h8
Niin jäi se etuliite automaattinen kirjoittamatta. Taisi olla MB 124 farkku ensimmäisiä autoja johon sen sai (takapään automaattinen tasonsäätö) ja Citroen isokissa oli jo 60 luvulla hydropneumaattisella jousituksella. Olikos se jotain vuotta 1949 kun tuli markkinoille maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen etuveto auto citikalta. Tais ol joku ns. gangsteri citroen. Sitten toiseen C5 malliin tällä vuosituhannella sai jo teräsjouset (kierrejouset) muistan vaan kun kävin koeajamassa sitä uutuutta.
Vastaa Viestiin