Sivu 1/1

Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 14:51
Kirjoittaja Jamo64
Auto Mk3 vm02 sopiiko 2.0 kansi 1.8

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 16:01
Kirjoittaja Mk1escos
Bensa diesel mikä?
Vähän voisi enemmän panostaa siihen viestiin mistä on kyse.
Sopii ja ei sovi.

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 16:34
Kirjoittaja Jamo64
Bensiini moottori on kyseessä.

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 16:48
Kirjoittaja Tessu200
No olipas hyvät tiedot kun ei edes merkkiä/mallia kerrottu...ei ainakaan mulla täällä lue.
Mullakin mk4 1,3 kävisköhän joo vois kysellä kanssa heh

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 19:24
Kirjoittaja Jamo64
Mondeo on kyseessä.

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 24 Huhti 2022 20:09
Kirjoittaja tursas
Korjauskirjan mukaan 2:ssa on pari desiä isompi iskutilavuus kuin 1,8:ssa..miten se sitten kävisi..voihan sitä koittaa.. 8-)

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 25 Huhti 2022 09:05
Kirjoittaja Mk1escos
Mazdan moottoreista en tiedä mutta zetecin kannet sopii ristiin, 2 litrasen kannella saa vähän pienemmät puristukset 1.8 jos turbolla mielii ajella. Ja 1.8 kannella 2 litraseen pykälän enemmän puristusta jos sitä kaipaa.
Venttillit ja kanavat samoja molemmissa.

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 25 Huhti 2022 09:31
Kirjoittaja yritäedes
Duratec HE 1.8 ja 2.0 kansien eroista : On niillä ainakin eri varaosanumerot ja kannentiivisteet, koska 1.8 sylinterin halkaisija on 83 mm ja 2.0 87,5 mm. Ero on niin iso, että näkyy silmällä kannentiivisteessä.

Re: Kannen sopivuus.

Lähetetty: 26 Huhti 2022 01:29
Kirjoittaja Mk3Mondeo
yritäedes kirjoitti: 25 Huhti 2022 09:31 Duratec HE 1.8 ja 2.0 kansien eroista : On niillä ainakin eri varaosanumerot ja kannentiivisteet, koska 1.8 sylinterin halkaisija on 83 mm ja 2.0 87,5 mm. Ero on niin iso, että näkyy silmällä kannentiivisteessä.
Tuon mukaan 1,8L pienemmät venttiilit ja kuten kirjoitit, pienempi sylinterin halk. 1,8:ssa.

Cylinder head construction is of aluminium-silicon alloy - thermally treated for strength and durability
after the casting process - with an assymmetrical, four-valves-per-cylinder design. Two inlet valves
(32.5 -mm for the 1.8-litre; 35 mm for the 2.0-litre) are positioned at 19 degrees, and the two exhaust
valves (28 mm and 30 mm, respectively)
are positioned at 10 degrees.

The double overhead cams are driven by a silent chain drive, actuating the valves via mechanical tappets.
Unlike previous-generation Ford engines, the tappets are precision-fit during assembly and require no
shimming.

Displacement variations for Mondeo's Duratec HE engines are achieved by increasing bore size (87.5 mm
for the 2.0-litre versus 83.0 mm for the 1.8-litre) while keeping the common stroke length of 83.1 mm
.


http://www.rallyrace.net/docs/biker16-g ... ec_HE.html