Sylinterikannen irrotus
Sylinterikannen irrotus
MK3 2.0 bensa VM. 02. Miten lähtee kansi irti. Kannen pultit on jo irti myös Jakopää pultit on irti samalla ne kolme jotka ovat moottori kannakkeen alla.
Re: Sylinterikannen irrotus
Imusarja ja pakosarja paikoillaan vai irroitettuna?
Jos imusarja kiinni niin takakulmassa on huohotin mikä välillä pistää hanttiin.
Ja sit kannessa olevat ohjuriholkit pistää vastaan jaa joskus pahvi liimaantunut aika kovin kiinni, varsinkin jos keitetty.
Kulmissa on paikat mihin saa kankea väliin ja sillä vähän avittaa niin lähtee.
Duratec vai zetec?
Vaikka ei sillä väliä, muuten kuin huohotin ei ongelma duratecissä.
Jos imusarja kiinni niin takakulmassa on huohotin mikä välillä pistää hanttiin.
Ja sit kannessa olevat ohjuriholkit pistää vastaan jaa joskus pahvi liimaantunut aika kovin kiinni, varsinkin jos keitetty.
Kulmissa on paikat mihin saa kankea väliin ja sillä vähän avittaa niin lähtee.
Duratec vai zetec?
Vaikka ei sillä väliä, muuten kuin huohotin ei ongelma duratecissä.
Re: Sylinterikannen irrotus
Sylinterikansissa on jossakin kohtaa molemmissa päivässä pieni syvennys josta voi varovasti ruuvimeisselillä tms. asennusraudalla hieman auttaa alkuun jonka jälkeen tiivisteen liimautuminen antaa periksi.
Re: Sylinterikannen irrotus
Imu ja pakosarja on irti. Takapuolelta kun kampeaa niin nousee noin millin ylös. Tuntuu kuin ois etupuolelta jostain kiinni.
Re: Sylinterikannen irrotus
Niin yrittääkö näitä joku vielä purkaa irroittamatta jakoketjua?

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sylinterikannen irrotus
Elkäähän nyt poijaat pitäkö toista hölmönä, joku pultti tai pelti jäänyt johkin kiinni, kiristäjä tahi vastaava.
Eiköhän se ketju ole otettu irti kun kansipulti on kaivettu pois.
Eiköhän se ketju ole otettu irti kun kansipulti on kaivettu pois.
Re: Sylinterikannen irrotus
Kyllä me pidetään.
Duratecin etupäässä on jakoketjun lisäksi imupuolella jakoketjun ohjain kahdella pultilla kiinni. Toinen lohkossa ja toinen kannessa.
Re: Sylinterikannen irrotus
Aikaisemmin kirjoitit että:
Tästä johtuen siis ne kevyet sarkasmit mun osalta tossa aiemmin

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sylinterikannen irrotus
Kaikki tekevät virheitä tai tulee ajatuskatkoja ja itse olen tehnyt eeppisiäkin munauksia eikä siten yksi jumittava sylinterikansi voi kysyjälle olla niin herkkä aihe, että siitä mieli pahoittuisi.
Olen joskus nuorena vahingossa laittanut vaihdelaatikkoon epähuomiossa jäteöljyt kun laatikkoöljy on kirkasta käytettynäkin. Tosin ei mennyt montaa viikkoa kun se vaihteisto oli entinen. Jonka jälkeen selvisi miksi.
Toisen kerran Kentin kaasuvipu jäi koneen vaihdon yhteydessä väärään kulmaan jonka seurauksena kone lähti rääkäisten täysillä kierroksilla käyntiin ja luonnollinen reaktio oli polkaista kaasua jotta vivusto palautuisi mutta se vaan lisäsi kierroksia. Tuloksena juuri asennettuun moottoriin venttiilinnostajan lautasen vaurio kun vajaat puolet lohkesi irti ylikierroksista. Kentissähän nostajat asennetaan alakautta joten samantien kone pois uudestaan.
Re: Sylinterikannen irrotus
^
Juu sattuuhan noita mokia itse kullekin, muistuu mieleen eka oma koneremppa, mutta kevyttä läppää oli siis toi aiempi mun osalta
Jatketaan aiheesta Duratec kannen irroitus... 
Juu sattuuhan noita mokia itse kullekin, muistuu mieleen eka oma koneremppa, mutta kevyttä läppää oli siis toi aiempi mun osalta


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sylinterikannen irrotus
Sattuu joo kaverini yritti irottaa Corolla DX.än perämurikkaa ja oli vetoakselit vielä kiinni,mä sanoin että mun mielestä nekin ois syytä ottaa irti vaikken ollu sillon purkanu kun traktorin ja sama homma se sielläkin on.
Ei me kaikki olla samanlaisia,itsekkään en taida elektroniikkaa vaikka tinailut hoituu kuiteskin.
Ei me kaikki olla samanlaisia,itsekkään en taida elektroniikkaa vaikka tinailut hoituu kuiteskin.