Ford on hyvä auto

Off-topic-keskustelu
jukkamasa
Viestit: 48
Liittynyt: 27 Huhti 2020 20:38

Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja jukkamasa »

Eikös sanota että lapsen suusta se totuus tulee, tyttären tytär = 8v, kertoi mulle että Ford on paljon parempi auto kuin Toyota ja ne painavat perustelut: voortin radiosta kuuluu parempaa musiikkia... :D :D
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Toyota on kulkuneuvo ja ford auto...

EI ford ehkä paras auto ole mutta hintalaatusuhteeltaan parempaa saa hakea.
jukkamasa
Viestit: 48
Liittynyt: 27 Huhti 2020 20:38

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja jukkamasa »

Hyvä on ollut tyttären Focus, 2019 ostettiin "kesäautoksi" 2002 malli, kun likka "kotoutu" kaliforniasta 10v jälkeen, focus on varmasti koko luokkansa parhaimmistoa ajolleen ja teknisestikin ollut luotettava
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Vanha intiaani sanonta on että vaimoa ja hevosta ei saa kehua. Jos kehuu vaimo menee vieraaseen tiipiin ja hevonen on aamusta kaviot pystyssä laitumella. Kyllä ne naapurit kehuvat autoa kun auto 20 vuottaa on pihassa ja jolla vielä ajetaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Itsehän en varsinaisesti ole merkki uskollinen, kunhan nyt ei sentään japsi eikä korealainen niin se riittää, mutta oma kiinnostus Fordiin lähti Sierrasta, koska se on ylläty yllätys, takaveto ja jotenkin erottui ja erottuu joukosta nykyäänkin. Samaa koskee mun "Opel fanaattisuutta" eli ei mua sieltäkään Astrat ja Corsat nappaa vaan Omegat ja ehkä B Ascona tai Manta. Käyttöautoksi siis kelpaisi mulle vaikka joku muukin Euro kuin Focus, mutta toki edulliset varaosat, niiden helposti selvitettävissä oleva soveltuvuus ja inhimillinen huollettavuus lienee Focuksen etuja vrt. VAG tai PSA. Toki Fordien ulkonäkö on aina miellyttänyt silmää, kun se estetiikka kuitenkin näyttelee aika isoa roolia sellaisessa käyttöautossa joka ei yliohjaa kiihdyttäessä :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kyllähän se totuus on se, että Opelia ei kohta enää ole olemassa ja Fordikin on ollu pitkään aika kovassa syöksykierteessä..niitä vuosittaisia rekisteröintejä voi tutkia vaikka tuolta..
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekiste ... erkeittain

..ja tuolla katukuvassa ei pahemmin kumpaakaan pahemmin enää näy suhteessa vaikka tojotaan tai skodaan..se kertoo jotain luetettavuudesta..
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Jatkoa vanhaan viestiketjuun. Focus on ollut fordin suosituimpia malleja pitkään. Tähän taloon ostettiin ensimmäinen Ford muistaakseni vuonna 2011, joka on 2001 mallinen focus 1.6 bensa. Kilometrejä tosin vain 240 000 tällä hetkellä ja auto on hyvässä kunnossa korin ruosteita lukuun ottamatta. Ei tämän päivän autot ole liikenteessä yhtä vanhana uskoisin. Sähköpeleistä en sano mitään muuta kuin että maksavat omaisuuden.
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Sähköpelit on kovassa huudossa ja esim plugareista on kysyntä niin kova että käytetty maksaa jopa enempi kuin uusi (jota joutuu odottelemaan jopa 1.5v vuotta)
Ken ostaa niin kannattaa myydä ajoissa pois, akku takuun loppumisen jälkeen fiilis on sama kuin 100t ajetulla 1.0 ecobuustilla ajelisi.
Siinä kun akun vaihto iskee 10v iässä auton arvon ollessa siellä 8k paikkeilla niin voi tulla hiki...
Avatar
foxterrier
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Syys 2021 16:27

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja foxterrier »

MotorsHead kirjoitti: 25 Huhti 2022 11:16 Jatkoa vanhaan viestiketjuun. Focus on ollut fordin suosituimpia malleja pitkään. Tähän taloon ostettiin ensimmäinen Ford muistaakseni vuonna 2011, joka on 2001 mallinen focus 1.6 bensa. Kilometrejä tosin vain 240 000 tällä hetkellä ja auto on hyvässä kunnossa korin ruosteita lukuun ottamatta. Ei tämän päivän autot ole liikenteessä yhtä vanhana uskoisin. Sähköpeleistä en sano mitään muuta kuin että maksavat omaisuuden.
Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.
Mulla on näitä kotiloita ollu niinkun pitemmän kaavan mukaan, voortit on kestäny hyvin, mutta niistä on lauennu aina joku kriittinen osa, edellisestä halkes vaihdelaatikko, huono tuuri :/ Volvot on ollu kestävämpiä, mut ne on kaikki huomattavasti janosempia. Muut on ollu humpuukiautoja taikka sitte Porscheja, niitä ei lasketa käyttiksiksi. Patterikäyttöseen autoon meidän perheellä ei tule olemaan varaa ikinä, muttei se haittaa, meinaan ajella bensalla penaaliin asti :D
–– Focus 1.6 Ti-VCT Ghia Wagon mk2
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

foxterrier kirjoitti: 29 Huhti 2022 19:59
MotorsHead kirjoitti: 25 Huhti 2022 11:16 Jatkoa vanhaan viestiketjuun. Focus on ollut fordin suosituimpia malleja pitkään. Tähän taloon ostettiin ensimmäinen Ford muistaakseni vuonna 2011, joka on 2001 mallinen focus 1.6 bensa. Kilometrejä tosin vain 240 000 tällä hetkellä ja auto on hyvässä kunnossa korin ruosteita lukuun ottamatta. Ei tämän päivän autot ole liikenteessä yhtä vanhana uskoisin. Sähköpeleistä en sano mitään muuta kuin että maksavat omaisuuden.
Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.
Mulla on näitä kotiloita ollu niinkun pitemmän kaavan mukaan, voortit on kestäny hyvin, mutta niistä on lauennu aina joku kriittinen osa, edellisestä halkes vaihdelaatikko, huono tuuri :/ Volvot on ollu kestävämpiä, mut ne on kaikki huomattavasti janosempia. Muut on ollu humpuukiautoja taikka sitte Porscheja, niitä ei lasketa käyttiksiksi. Patterikäyttöseen autoon meidän perheellä ei tule olemaan varaa ikinä, muttei se haittaa, meinaan ajella bensalla penaaliin asti :D
Mitä ihmettä tarkoitat juuttuvilla nokilla?
Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa sanonta penaaliin asti?
Avatar
foxterrier
Viestit: 25
Liittynyt: 11 Syys 2021 16:27

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja foxterrier »

MotorsHead kirjoitti: 29 Huhti 2022 22:50
foxterrier kirjoitti: 29 Huhti 2022 19:59

Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.
Mulla on näitä kotiloita ollu niinkun pitemmän kaavan mukaan, voortit on kestäny hyvin, mutta niistä on lauennu aina joku kriittinen osa, edellisestä halkes vaihdelaatikko, huono tuuri :/ Volvot on ollu kestävämpiä, mut ne on kaikki huomattavasti janosempia. Muut on ollu humpuukiautoja taikka sitte Porscheja, niitä ei lasketa käyttiksiksi. Patterikäyttöseen autoon meidän perheellä ei tule olemaan varaa ikinä, muttei se haittaa, meinaan ajella bensalla penaaliin asti :D
Mitä ihmettä tarkoitat juuttuvilla nokilla?
Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa sanonta penaaliin asti?
juuttuvanokkanen: 1.6 Duratec Ti-VCT, ei ne nokat jaksa muuttua maaliman tappiin asti.
penaali: ruumisarkku
–– Focus 1.6 Ti-VCT Ghia Wagon mk2
MotorsHead
Viestit: 60
Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja MotorsHead »

Kiitos selvennyksestä! Siinä on siis muuttuva venttiilien ajoitus, jonka toimintaperiaatteen tunnen, mutta en ole sellaista nähnyt avattuna koskaan.

No voorttimies pääsee taivaaseen. Sen vitsin minäkin olen kuullut.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Jostain syystä tullu ajeltua aina Fordilla. Sierrasta se lähti kun sai ajokortin. Kaiholla muistelen talvikelejä. Siinä oppi myös ajamaan. Fordit on ollu mielstäni aina hyviä ajaa. Tää nykyinen kolmoskoppanen Focus on ehkä tunnottomin mitä ollu. Fordia suht edullinen pitää ja osia saa hyvin. Eikä erotu liikaa massasta kun Fordilla ajelee :lol:
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vaikka mun remppa hupparissa lukeekin selän puolella Ford, niin valitettavasti en silti kannustaisi 2000-luvulta sellaista hommaamaan jos ajohommat on etusijalla. Fordissa on kyllä hyviä teknisiä ratkaisuja ja moottoreissa (pienemmissäkin) pirteä luonne, ovat vielä ihan kivän näköisiäkin, mutta tällöin on vaara että harrastus alkaa painottua vaan pelkkään remontointiin ja korjaamiseen, ajon jäädessä vaan paikasta A paikkaan B siirtymiseen. Itse suuntaisin tällä vuosituhannella katseen BMW:n tai MB:n suuntaan ja sori nyt vaan myös.. Omegoihin.

Sierra toki on nappivalinta, mutta jos meinaa ajaa reippaasti niin kannattaa varautua tekemäänkin reippaasti tai sitten pitäisi löytää jo valmiiksi rakenneltu aihio :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
prh'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Syys 2020 09:15

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja prh' »

duckworth kirjoitti: 05 Touko 2022 21:14 Vaikka mun remppa hupparissa lukeekin selän puolella Ford, niin valitettavasti en silti kannustaisi 2000-luvulta sellaista hommaamaan jos ajohommat on etusijalla. Fordissa on kyllä hyviä teknisiä ratkaisuja ja moottoreissa (pienemmissäkin) pirteä luonne, ovat vielä ihan kivän näköisiäkin, mutta tällöin on vaara että harrastus alkaa painottua vaan pelkkään remontointiin ja korjaamiseen, ajon jäädessä vaan paikasta A paikkaan B siirtymiseen. Itse suuntaisin tällä vuosituhannella katseen BMW:n tai MB:n suuntaan ja sori nyt vaan myös.. Omegoihin.

Sierra toki on nappivalinta, mutta jos meinaa ajaa reippaasti niin kannattaa varautua tekemäänkin reippaasti tai sitten pitäisi löytää jo valmiiksi rakenneltu aihio :)
Ford ehkä painii hieman eri liigassa, kuin mersu tai bemari. Ja ajaako joku oikeasti vielä Sierralla?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Kyllä ajan Sierralla ja 35v Escollakin.ei ole varaa parempiin kun näilälkin on ajettu yhteesä vaan 300tkm! eikä ole kumpikaan museoautoja.
Jos joku mulle tuo uudemman Fordin halvalla ja on kunnossa ja ajettu vähän olen valmis ostamaan,mitään kymmeniä tuhansia ei oo varaa maksella,toki...kai muukin merkki kävis?
Escon ostin 3v vanhana ja isäukko osti Sierran,vielä olis tallissa -70 Cortina odottamassa sitä oikeaa harrastajaa,sekin uudesta meillä ollu ja karvan verran 200tkm ajettu.
Että oishan sitä muillakin merkeillä varmaan päästelly jos olis kohalle sattunu.
Mulla kun ei oo kiire mihinkään enää ja ajotkin kymmeniä kilsoja parikertaa viikossa,ei näillä bensanhinnoilla paljon kannata ajella!
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

prh' kirjoitti: 06 Touko 2022 22:29 Ford ehkä painii hieman eri liigassa, kuin mersu tai bemari. Ja ajaako joku oikeasti vielä Sierralla?
Lukaisin vähän muita postauksiasi viime vuorokaudelta ennen tähän vastaamista, vaikka yritätkin nyt ikään kuin tehdä nenästäsi maalitaulua, niin... vastaan tähän yhden asiallisen postin :)

Ymmärrät varmaan että 2000-luvun bemarit ja mersut ovat valtaosin takavetoisia, aivan kuten Omega ja Sierrakin, joten totta kai ne on vähän erilaisia ja sehän oli koko postauksen pointti. Lisäksi kirjoitin Sierraan liittyen maininnan että joutuu "tekemään paljon että voisi ajaa paljon" eli harrastamisen puolelle menisi Sierran kanssa, ei ollut kyse että Sierra olisi jokapäiväinen käyttöauto.

Toivon mukaan nyt ymmärsit paremmin mistä oli kyse? Päivän jatkot :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
prh'
Viestit: 21
Liittynyt: 19 Syys 2020 09:15

Re: Ford on hyvä auto

Viesti Kirjoittaja prh' »

duckworth kirjoitti: 07 Touko 2022 14:58
prh' kirjoitti: 06 Touko 2022 22:29 Ford ehkä painii hieman eri liigassa, kuin mersu tai bemari. Ja ajaako joku oikeasti vielä Sierralla?
Lukaisin vähän muita postauksiasi viime vuorokaudelta ennen tähän vastaamista, vaikka yritätkin nyt ikään kuin tehdä nenästäsi maalitaulua, niin... vastaan tähän yhden asiallisen postin :)

Ymmärrät varmaan että 2000-luvun bemarit ja mersut ovat valtaosin takavetoisia, aivan kuten Omega ja Sierrakin, joten totta kai ne on vähän erilaisia ja sehän oli koko postauksen pointti. Lisäksi kirjoitin Sierraan liittyen maininnan että joutuu "tekemään paljon että voisi ajaa paljon" eli harrastamisen puolelle menisi Sierran kanssa, ei ollut kyse että Sierra olisi jokapäiväinen käyttöauto.

Toivon mukaan nyt ymmärsit paremmin mistä oli kyse? Päivän jatkot :thumbup:
En ymmärtänyt, enkä ymmärtänyt varsinkaan sitä, miten mun aiemmat postaukset liittyy tähän?
Vastaa Viestiin