Sivu 1/1

Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 01:06
Kirjoittaja Janezki_..
Vasta ostanut auton ja onko ominaisuus kun lämmityksen jälkeen käynnistää auto käy hetken aika huonosti? 10v sitten oli duratec 2002 Mondeo ja se meinasi sammua aina lämmityksen jälkeen kun käynnisti. Mittarissa lämmöt ei nouse aivan puoliväliin lämpöisellä koneellakaan kuuluuko asiaan?

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 07:37
Kirjoittaja m0ndeo
Ei ole ominaisuus.
Itse kun aikanaan ostin vastaavan auton -05 mallia.
Siinä oli vain se öljypohjan lämmitin , joten asensin siihen lohkolämmittimen.
Oletko varma että sinun autossa on lohkolämmitin , eikä esimerkiksi letkulämmitin.
Letkulämmittimien tiedetään aiheuttaneen käynnistysongelmia

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 09:14
Kirjoittaja tursas
Onkos siellä omistajan käsikirjassa sanottu, ettei sitä kaasupoljinta pidä leipoa kylmäkäynnistyksessä, lämpömittari pysyy jatkuvasti alle puolivälin.. :roll:

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 14:27
Kirjoittaja Janezki_..
Tosiaan auton hommasin vasta maanantaina, mutta selkeästi siellä on joko letku tai lohkolämmitin. Koska pitää ääntä kun laittaa lämmitykseen ja sieltä pakosarjan tiennoilta kuuluu. Fordia ei ole 10vuoteen ollut, niin tuli vanha Mondeo heti mieleen kun se teki tätä samaa. Onko näissä muualla sulakkeita kun konehuoneessa? Ei näköjään tupakansytkä liitäntä toimi ja sen sulake pitäis löytää.

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 14:29
Kirjoittaja Janezki_..
tursas kirjoitti: 01 Huhti 2022 09:14 Onkos siellä omistajan käsikirjassa sanottu, ettei sitä kaasupoljinta pidä leipoa kylmäkäynnistyksessä, lämpömittari pysyy jatkuvasti alle puolivälin.. :roll:
Ei sitä ruiskuautoissa pitäisi tarvita painella, käsikirjaa en ole lukenut. Niin onkos lämpötila normaali kun jää alle puolenvälin?

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 15:42
Kirjoittaja tursas
Janezki_.. kirjoitti: 01 Huhti 2022 14:29
tursas kirjoitti: 01 Huhti 2022 09:14 Onkos siellä omistajan käsikirjassa sanottu, ettei sitä kaasupoljinta pidä leipoa kylmäkäynnistyksessä, lämpömittari pysyy jatkuvasti alle puolivälin.. :roll:
Ei sitä ruiskuautoissa pitäisi tarvita painella, käsikirjaa en ole lukenut. Niin onkos lämpötila normaali kun jää alle puolenvälin?
Lue käsikirja, lämpötila on normaali, toinen sulakerasia on siellä kuskin polvissa.. 8-)

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 16:47
Kirjoittaja m0ndeo
Janezki_.. kirjoitti: 01 Huhti 2022 14:29
tursas kirjoitti: 01 Huhti 2022 09:14 Onkos siellä omistajan käsikirjassa sanottu, ettei sitä kaasupoljinta pidä leipoa kylmäkäynnistyksessä, lämpömittari pysyy jatkuvasti alle puolivälin.. :roll:
Ei sitä ruiskuautoissa pitäisi tarvita painella, käsikirjaa en ole lukenut. Niin onkos lämpötila normaali kun jää alle puolenvälin?
Voi olla , että uusi termari tekisi hyvää.
Mutta joo pitäisi nyt keksiä miksei käynnisty hyvin.
Onkohan tulpat miten huonot?

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 01 Huhti 2022 19:18
Kirjoittaja Janezki_..
Ei kovin vanhat pitäisi olla, vois ne ainakin vilkaista. Käynnistyy hyvin mutta alkuun käy aika huonosti. Lämmöt nousee kanssa aika nopeasti mielestäni.

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 02 Huhti 2022 10:23
Kirjoittaja Renee
Vaihda se moottorin lämpötilaanturi että antaa oikea tietoa. Tulpat vaihtunut 40tkm välein ja mitä tulpat siinä nyt on. Onko sama ongelma jos pakkasessa käynnistää ilman lämmitystä talvella. Kun autosta ei paljon tietoa annettu. Tyttärellä on 2007 Focus 116 heppainen peli se ajelee 98 bensalla ja hyvin lähtee käyntiin ja
kehrää nätisti joskin vasta ajettu reilut 300tkm.

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 03 Huhti 2022 15:57
Kirjoittaja Janezki_..
Tämä on siis 100heppanen tää duratec versio. Tulpat oli motocraft, NGK:t tilauksessa. Lämpöanturia kahta versioita joko kieteellä tai sokka kiinnityksellä. Kumpiko liene tähän sopii? 2008 loppuvuodesta kait valmistettu auto. Myös termostaattia on 74 ja 82 asteisena kumpiko alkuperäinen?

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 03 Huhti 2022 16:27
Kirjoittaja Renee
Fordit ei ole liian lämpöisiä tilaa 82 asteinen.
Tuossa yhden käyttäjän kommentti.
Päädyin vaihtamaan termostaatin. Tilasin 82C termostaatin kun varaosaoppaat suosittaa 74C avautumislämpötilaa.
Mitä tutkin että 2007 muuttui.lämpötilaanturiin tuli sokka kiinnitys mutta tarkista vielä rekkarilla se.
https://spareto.com/oe/1484876
Systeemistä kuva.
https://ford.7zap.com/fi/car/43/6.1682/ ... 484/67457/

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 03 Huhti 2022 19:31
Kirjoittaja Janezki_..
Kiitos tiedoista! Kyllä se näköjään on sokka kiinnitys. Piti katsoa autostakin varmuuden vuoksi. Termarin vaihto näyttää olevan aika hankala. Joutuu luultavasti laturin irrottamaan :cry:

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 29 Huhti 2022 15:49
Kirjoittaja Janezki_..
Hetkisen nyt autoa omistaneena, ja tulpat puola ja lämpötila anturi vaihdettuna ei ollut vaikutusta käynnistykseen. Käytin suuttimet irti ja puhdistin ne ja poistin ruiskujen päästä ne pienet sihdit, nyt näyttäisi toimivan paremmin. Luultavasti roskaa oli sihdeissä ja näin paine normaalia huonompi.

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 29 Huhti 2022 19:31
Kirjoittaja Renee
Kurja kun ei ole sitä polttoainesuodatinta enää ole tämäkin vika olisi estetty. Kun toi tankattava bensa aina ei ole puhdasta.. Kävikö moottori sitten laihalla kun ne suuttimen suodattimet oli tukossa hivenen. Sytytystulöan väri oliko kovin vaalea.

Re: Focus MK2 1.6 duratec lohkolämmitin

Lähetetty: 05 Touko 2022 13:51
Kirjoittaja Janezki_..
Meninpä kehumaan liian aikaisin, vika ei vielä poistunut. Tulpat oli normaalin näköiset rusehtavat. Pieni nykiminen kyllä hävisi ainakin kylmällä koneella. Epäilen nyt aiheuttajaksi kampiakselin asento tunnistinta. Eräs renaultti teki vähän samaa kun se oli rikki menossa. Uusi osa tilattu jospa tuolla alkaisi toimia.