Fiesta 2022

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

xflex kirjoitti: 01 Elo 2022 15:00 Fiestaa näköjään tulee maahan ihan hyvää tahtia. Heinäkuussa 8. rekisteröinneissä.

Oma ollut jo yli vuoden tilauksessa - eikä vieläkään edes arvausta milloin auto tulee.
Eilen oli paikallisen K-marketin pihassa jopa kaks faceliftiä vierekkäin :) Oli jonku valkone perus mhev. Vähän karuhko ilmestys pölykapseleineen vs St-Line saatikka -vignale.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Robert »

S-P-H kirjoitti: 03 Elo 2022 22:22 Onko sun soitin sillä sync 3 lightilla eli 2.5:llä? Itellä lukee ovissa se Ford connected eli et olis soittimessa simkortti mut ei kyllä ole simmiä.
Näytti olevan tässä 3.4 versio syncista. Sim-kortista ei ollut mainintaa laitteen tiedoissa, modeemista kyllä.

Pitäisikö kaiuttimet tosiaan vaihtaa Fordin valtuuttamassa huollossa? Talvirenkaat painostettiin aika tehokkaasti ottamaan Fordilta ("takuu saattaa muuten raueta"). Pitääkö tuulilasin pesunesteenkin olla Fordin tyyppihyvksymää tai muuten menee takuu? Jos olisi aktiivisuutta ja kapinahenkeä (ei taida löytyä), vois tutkituttaa tämän Fordin meiningin Kuluttajariitalautakunnassa.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja focst »

Robert kirjoitti: 04 Elo 2022 11:37
S-P-H kirjoitti: 03 Elo 2022 22:22 Onko sun soitin sillä sync 3 lightilla eli 2.5:llä? Itellä lukee ovissa se Ford connected eli et olis soittimessa simkortti mut ei kyllä ole simmiä.
Näytti olevan tässä 3.4 versio syncista. Sim-kortista ei ollut mainintaa laitteen tiedoissa, modeemista kyllä.

Pitäisikö kaiuttimet tosiaan vaihtaa Fordin valtuuttamassa huollossa? Talvirenkaat painostettiin aika tehokkaasti ottamaan Fordilta ("takuu saattaa muuten raueta"). Pitääkö tuulilasin pesunesteenkin olla Fordin tyyppihyvksymää tai muuten menee takuu? Jos olisi aktiivisuutta ja kapinahenkeä (ei taida löytyä), vois tutkituttaa tämän Fordin meiningin Kuluttajariitalautakunnassa.
Vanteet vaikuttaa alustan osalta takuuseen. Mitään muita rajoituksia ei tietääkseni ole. Huolto jos tehdään muualla pitää pystyä todistamaan että on tehty Fordin huoltolistan mukaan ja käytetty oikeita öljyjä. On Kait muillakin merkeillä takuu ehdot olemassa? Kyllä ne kaiuttimet saa vaihtaa missä haluaa ja minkä merkkiseksi haluaa. Takuu ei vaan enää niitä korvaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Rikkooko defan lämmityspaketin ja akkulaturin asennus mitään takuita auton osalta?
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja focst »

Dandalon kirjoitti: 04 Elo 2022 14:31 Rikkooko defan lämmityspaketin ja akkulaturin asennus mitään takuita auton osalta?
Ei ainakaan oikein asennettuna.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Robert »

focst kirjoitti: 04 Elo 2022 12:07 Vanteet vaikuttaa alustan osalta takuuseen. Mitään muita rajoituksia ei tietääkseni ole. Huolto jos tehdään muualla pitää pystyä todistamaan että on tehty Fordin huoltolistan mukaan ja käytetty oikeita öljyjä. On Kait muillakin merkeillä takuu ehdot olemassa? Kyllä ne kaiuttimet saa vaihtaa missä haluaa ja minkä merkkiseksi haluaa. Takuu ei vaan enää niitä korvaa.
Kiitos asioiden oikaisusta. Olen tuore fordilainen, ensikertalainen, mutta mielikuva on, että tavallista enemmän Fordilla olisi mainetta reviirinsä suojelijana. Kaiuttimia tuskin on about kellään mennyt koskaan takuukorjaukseen, mutta jos soittimesta/radiosta joku pimenee, niin meneekö takuuseen enää, jos kaveri vaihtanut kaiuttimet?

Pari viikkoa autolla takana ja mukava on ollut aina hypätä auton rattiin. Pisin yhtäjaksoinen reissu on 70 kilsaa suuntaansa, eikä ainakaan siinä vielä ”pikkuautoisuus” ehtinyt rasittaa yhtään. Keskikulutus siinä 6 ja vähän alle. Matka-ajossa päässee alle viiden, jos vähän malttaa. Kaupungissa/ taajamassa erityisen kiva pyöritellä. Ohjaustuntumalle täysi kymppi.
kalkkuna
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Elo 2022 10:34

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Rouvalle saapui heinäkuussa Fiesta Titanium automaatilla (tilaus helmikuu). Olikin sitte mainio auto. Meillä kun on ajettu x vuotta vanhoilla, niin kontrasti ns järkyttävä. Kaikenlaista opettelua piisannu, koska se HTML manuaali kamee. En kyllä osaa mitään huonoa sanoa. Ei vaivaa Eko6 renkaat tai muut jutut. Kaikki on mitä parhain päin.

Kontrastista johtuen menin myös itekki kolmiloikalle. Tällä viikolla tuli hankittua omaan ajoon Fiesta Van 2020.

Jospa tämä tästä.
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Robert »

Viime viikolla 150 kilometriä x2 eli menopaluuna matka-ajoa. Hyvin sujui, kun on hyvät penkit, alusta ja ohjaus. Nollasin kulutusmittarit ennen lähtöä ja keskikulutukseksi tuli reissulta 4,2. Jokunen iso auto piti ohitella. Todellisuus varmaan jotain 4,5 l/100km, mutta aivan hyvä tulos.
kalkkuna kirjoitti: 26 Elo 2022 10:54 Kaikenlaista opettelua piisannu, koska se HTML manuaali kamee.
Ihmetellyt myös manuaalin surkeutta. Ei ymmärrä, kuka tuosta saa iloa, mutta varmaan joku suunnitteluryhmässä on kiksejä saanut.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Nyt ite ajanu vähän yli 9000km. Hyvin pelaa. Nyt taas viileitä kelejä ni vetojakin paljon paremmin.
Kun aikasemmin kysyin jos joku muu olis voinu vähän leikkiä ja testata gps pohjaista kiihtyvyyttä ni ite sain viileellä
kelillä monta kertaa toistettuna 7,5sec sataseen. Ja oli gps high accuracyt päällä yms. Focus 155 mhev automaatin
ilmoitettu on 8.4, joten ..tiedäppä sitten. Tubessa on muutamia videoita, joissa 22 Puma 155 mhev saatu
hyviä aikoja. Ihan turhaahan noiden ihmettely tietenkin on, mutta sen verran bensalenkkari pitää olla.

Asensin ite jalkatiloihin alkuperäiset siniset LED-valot (ambientvalaistus) mitkä bongasin brittien Fiestaryhmästä.
Oli johdot valmiina ja niihin tuli sähköt. Ne valot taitaa olla ST-Line X ja Vignalessa valmiiks, mutta
mulla ei ollu.

Ovat aika himmeet ja todellakin vaan ambienssivalot. Saa olla tosi pimeetä, että niitä näkee. Oli myös ehkä
näyttävyyteensä nähden kalliit, 17,5eur/kpl.

Sit oon metsästäny takakuraläppiä mitkä halusin jo maahantuojalta mut ku varaosaluettelon mukaan niitä ei
tohon puskuriin saa. Me aiotaan kuitenkin kokeilla käytännössä niitä paikalleen paikallisessa merkkihuollossa.
Puskurin tuotekoodi on kuulemma sama ni ei voi tajuta miks ei kävis samat läpät ku edelliseen.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Tulipa tänä aamuna huomattua, että uudessa Fiestassa ei ole lämmitettäviä peilejä. Niitä ei saanu mihinkään varusteluun eikä erikseen tilattuna. Ei siis kuulu winter packiin. Melkosen paskaa kyllä meidän oloihin.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Robert »

S-P-H kirjoitti: 30 Elo 2022 20:59 Asensin ite jalkatiloihin alkuperäiset siniset LED-valot (ambientvalaistus) mitkä bongasin brittien Fiestaryhmästä.
Oli johdot valmiina ja niihin tuli sähköt. Ne valot taitaa olla ST-Line X ja Vignalessa valmiiks, mutta
mulla ei ollu.

Ovat aika himmeet ja todellakin vaan ambienssivalot. Saa olla tosi pimeetä, että niitä näkee. Oli myös ehkä
näyttävyyteensä nähden kalliit, 17,5eur/kpl.
No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.
S-P-H kirjoitti: 30 Elo 2022 20:59Sit oon metsästäny takakuraläppiä mitkä halusin jo maahantuojalta mut ku varaosaluettelon mukaan niitä ei
tohon puskuriin saa. Me aiotaan kuitenkin kokeilla käytännössä niitä paikalleen paikallisessa merkkihuollossa.
Puskurin tuotekoodi on kuulemma sama ni ei voi tajuta miks ei kävis samat läpät ku edelliseen.
Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.
Nocca
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Touko 2021 13:52

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Nocca »

No niin. 11.11.2021 tilattu Titanium Vignale luovutettiin 16.9.2022. Vaikuttaa oikein hyvin viimeistellyltä ja kaikki tilatut varusteet löytyvät.

Kilometrejä on takana vasta 88, mutta vaikuttaa mainiolta vaunulta tämä :D
mjasa
Viestit: 82
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja mjasa »

Robert kirjoitti: 08 Syys 2022 12:11
S-P-H kirjoitti: 30 Elo 2022 20:59 Asensin ite jalkatiloihin alkuperäiset siniset LED-valot (ambientvalaistus) mitkä bongasin brittien Fiestaryhmästä.
Oli johdot valmiina ja niihin tuli sähköt. Ne valot taitaa olla ST-Line X ja Vignalessa valmiiks, mutta
mulla ei ollu.

Ovat aika himmeet ja todellakin vaan ambienssivalot. Saa olla tosi pimeetä, että niitä näkee. Oli myös ehkä
näyttävyyteensä nähden kalliit, 17,5eur/kpl.
No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.
S-P-H kirjoitti: 30 Elo 2022 20:59Sit oon metsästäny takakuraläppiä mitkä halusin jo maahantuojalta mut ku varaosaluettelon mukaan niitä ei
tohon puskuriin saa. Me aiotaan kuitenkin kokeilla käytännössä niitä paikalleen paikallisessa merkkihuollossa.
Puskurin tuotekoodi on kuulemma sama ni ei voi tajuta miks ei kävis samat läpät ku edelliseen.
Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.
Ihan mielenkiinnosta jos sinulla siis X varustetasolla niin onko Fiestassasi valokatkaisijan vieressä erikseen namiska etusumuvaloille? Tai jos palstalla muita uuden Fiestan X varustetason omistajia niin laitatteko kommenttia tähän. Eilen tässä kyselin liikkeestä ja tammikuussa tilattu titanium X A7 dct:llä valmistunut ja näillä näkymin ehkä luovutukseen marraskuussa. Tässä x varustelussa kun pitäisi olla noi etusumuvalot integroituna ajovaloihin ja mitä nyt nähnyt kuvia esim. netissä niin aiemmin noissa on ollut sekä etusumuvaloille että takasumuvaloille oma namiska. Sattui vaan silmään muutamasta netissä ilmoituksessa olleesta Fiestasta tällä x varustetasolla, että siellä olikin vaan takasumuvaloille namiska....ihan mielenkiinnosta vaan, että eihän näitä nyt sitten ole pudoteltu pois esim. etusumuvaloja?

Ei sillä, että etusumareista mitään oikeata hyötyä olis, mutta jos on pudoteltu asiakkaan tietämättä varusteita pois niin hyvityksen paikka sanoisin :)
Robert
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Heinä 2022 10:29

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Robert »

^ Tuossa kuva. Ei ole tullut testattua käytännössä.

Äh, enpä osannutkaan liittää kuvaa tietsikalta :roll: Mutta tuossa linkissä on identtinen kytkin omani kanssa.

https://www.ebay.co.uk/itm/124044884955
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

mjasa kirjoitti: 30 Syys 2022 09:11
Robert kirjoitti: 08 Syys 2022 12:11

No heh. Itsellä X-varustemalli ja odottanut kans, että koska näitä ambienteja pääsee "ihastelemaan". En vissiin ole ajellut vielä tarpeeksi hämärässä. Vasta havainto sivuikkunoiden nostimien varsin maltillisesta pikkusinivalosta. Myös soittimen/navigaattorin näyttö osaa toki muuttua tummansiniseksi, kun hämärtää.



Kummallinen juttu, jos puskuri sama? Kerrohan sitten, miten kävi ja minkä verran helpotusta tähän hatchbackien ikiriesaan.
Ihan mielenkiinnosta jos sinulla siis X varustetasolla niin onko Fiestassasi valokatkaisijan vieressä erikseen namiska etusumuvaloille? Tai jos palstalla muita uuden Fiestan X varustetason omistajia niin laitatteko kommenttia tähän. Eilen tässä kyselin liikkeestä ja tammikuussa tilattu titanium X A7 dct:llä valmistunut ja näillä näkymin ehkä luovutukseen marraskuussa. Tässä x varustelussa kun pitäisi olla noi etusumuvalot integroituna ajovaloihin ja mitä nyt nähnyt kuvia esim. netissä niin aiemmin noissa on ollut sekä etusumuvaloille että takasumuvaloille oma namiska. Sattui vaan silmään muutamasta netissä ilmoituksessa olleesta Fiestasta tällä x varustetasolla, että siellä olikin vaan takasumuvaloille namiska....ihan mielenkiinnosta vaan, että eihän näitä nyt sitten ole pudoteltu pois esim. etusumuvaloja?

Ei sillä, että etusumareista mitään oikeata hyötyä olis, mutta jos on pudoteltu asiakkaan tietämättä varusteita pois niin hyvityksen paikka sanoisin :)
Focus 4.5 täällä ja etusumareille ei ole erillistä kytkintä, autosta löytyy Dynamic Pixel LED jonka takia etusumareille ei ole enää käyttöä. Voisko olla että sulla on fiestassa myös nuo dynaamiset pikseli ledit?
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Fiestan "Matrix Led" valot on tosiaan melko samalla teknisellä idealla toteutettu kuin nuo Focuksen. Ei ehkä ihan kaikkia tekoälyllisiä hienouksia ole mitä kävin vertailemassa. Mut tuo huonon sään tajuaminen on. Itellä ei kanssa ole etusumuvalon nappia eikä korkeudensäätöä. Korkeus säätyy jousituksessa kiinni olevilla "nivel-sensoreiden" tiedolla ja umpion moottorilla. Hyvät valot!

Käytin autoa takuuhuollossa pari viikkoa sitten parista asiasta:
-Soittimen käyttöjärjestelmä jääty välillä eikä soitin hakenu päivityksiä eikä Fordin sivuilla ollut päivityksiä. Kuitenkin Fordilla oli montakin versioo uudempi käyttöjärjestelmä ja se asennettiin. Ford passiin ei tule mitään tietoa autosta edelleenkään.
-Konepellin tiiviste hinkannu taas maalin rikki aivan kuten 2019 mallissa. Ford vastasi, että heillä ei ole siihen ratkaisua. Että semmonen maalitakuu.
-Apparin takajarrulevy kulunu alusta saakka epätasaisesti ja levy on edelleen 10tkm kohdalla urilla ja raidallinen. Tekivät jarrudynon ja tehot oli normaalit. Ei tehty mitään.
-Pyysin tutkii sitä apparin etupäästä kuuluvaa kolinaa terävissä töyssyissä. Annoin millin tarkat ohjeet mitä huomioita olen itse tehnyt. Epäilen et kolina ei tule iskarista vaan joku muu kolisee kojetaulussa/moottoritilassa/pyöräkotelossa. Eivät löytäneet eivät kuulleet, ei tehty mitään.
-Kuskinpuolen takaovesta on lähteny pieni chippi lakkaa semmosesta kohtaa, että siihen ei voi osua kivi eikä toisen auton ovi. Ford päätti, että se on kivestä - end of discussion.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja xflex »

Niin se vain Fiesta saapui lopulta. Odottamatta ja yllättäen. Sellaiset 15 kk vierähti. Auto tuntuu oikein hyvältä ja täytyy sanoa, että kaksoiskytkinlootakin toimii kyllä hyvin vaikka sitä epäilin. Eihän se toimi läheskään niin hienosti ja silkinpehmeästi kuin Kugan voimansiirto mutta oikein hyvin kuitenkin. Tästä on hyvä jatkaa - ei tarvitse autojen vaihtoa pohtia seuraavaan viiteen vuoteen. :thumbup:
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Oman auton konepelti menee uudelleenmaalaukseen sisäpuolelta. Olin yllättynyt, että Ford muutti mielensä ja minuun otettiin yhteyttä. Konepellin asento yritetään laittaa niin et se tiiviste ei hinkkaisi maalia rikki.

Olen melko varma, että tää koskee kaikkia Fiestoja. Tämä oli 2019 mallissa aivan samanlaisena. Kantsii kurkata oman konepellin sisäpuolelle. Itellä oli maali puhki jo ennen 5000km eli se kuluminen alko heti uudesta.

10000km kulutus oli 5.2l ja ajan 90% kökkivää kaupunkiajoa.

Mutta muuten fiilis Fiestan tuotannon lopettamisesta kokonaan on :cry:

Oma 155hp facelift jäänee melko harvinaiseksi. Mä en oo vieläkään nähny ainuttakaan faceliftiä st-linee tai st:tä missään muualla paitsi autokaupassa ja nettiautossa. Brittifoorumeilla niitä on moni todistetusti saanut. Suomessa vaikuttanee se et ei Fiestaa ole voinu tilata pitkään aikaan ja hinnat karkas loppua kohti liian kalliiks.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Marko-05
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Tammi 2021 11:24

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Marko-05 »

Joo...harmi homma toi ilmoitus Fiestan valmistuksen loppumisesta ja tässä jo vähän oli odoteltavissa seuraavaa korimallia mutta sitä ei sitten koskaan tulekkaan.
Ford Fiesta mk8 ST-line 140hp (deep impact blue) :ford:
Avatar
Oltzki
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Tammi 2010 22:12

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Oltzki »

S-P-H kirjoitti: 26 Loka 2022 20:24 Oman auton konepelti menee uudelleenmaalaukseen sisäpuolelta. Olin yllättynyt, että Ford muutti mielensä ja minuun otettiin yhteyttä. Konepellin asento yritetään laittaa niin et se tiiviste ei hinkkaisi maalia rikki.

Olen melko varma, että tää koskee kaikkia Fiestoja. Tämä oli 2019 mallissa aivan samanlaisena. Kantsii kurkata oman konepellin sisäpuolelle. Itellä oli maali puhki jo ennen 5000km eli se kuluminen alko heti uudesta.

10000km kulutus oli 5.2l ja ajan 90% kökkivää kaupunkiajoa.

Mutta muuten fiilis Fiestan tuotannon lopettamisesta kokonaan on :cry:

Oma 155hp facelift jäänee melko harvinaiseksi. Mä en oo vieläkään nähny ainuttakaan faceliftiä st-linee tai st:tä missään muualla paitsi autokaupassa ja nettiautossa. Brittifoorumeilla niitä on moni todistetusti saanut. Suomessa vaikuttanee se et ei Fiestaa ole voinu tilata pitkään aikaan ja hinnat karkas loppua kohti liian kalliiks.
Oho, omassa ollu samaa havaittavissa että jää jälkiä tiivisteistä konepellin sisäpinnalle. Sinänsä oo haitannu niin en ole lähtenyt kissaa nostamaan pöydälle. Itselläni on samanlainen 155hp Mhev, kohtalaisen pirteä ja ajotietokoneessa keskikulutus ollut pitkän seurannan aikana 4.9ltr/100km, yhteistä matkaa auton kanssa on karttunut 44500km.
Avatar
Oltzki
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Tammi 2010 22:12

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja Oltzki »

S-P-H kirjoitti: 26 Loka 2022 20:24 Oman auton konepelti menee uudelleenmaalaukseen sisäpuolelta. Olin yllättynyt, että Ford muutti mielensä ja minuun otettiin yhteyttä. Konepellin asento yritetään laittaa niin et se tiiviste ei hinkkaisi maalia rikki.

Olen melko varma, että tää koskee kaikkia Fiestoja. Tämä oli 2019 mallissa aivan samanlaisena. Kantsii kurkata oman konepellin sisäpuolelle. Itellä oli maali puhki jo ennen 5000km eli se kuluminen alko heti uudesta.

10000km kulutus oli 5.2l ja ajan 90% kökkivää kaupunkiajoa.

Mutta muuten fiilis Fiestan tuotannon lopettamisesta kokonaan on :cry:

Oma 155hp facelift jäänee melko harvinaiseksi. Mä en oo vieläkään nähny ainuttakaan faceliftiä st-linee tai st:tä missään muualla paitsi autokaupassa ja nettiautossa. Brittifoorumeilla niitä on moni todistetusti saanut. Suomessa vaikuttanee se et ei Fiestaa ole voinu tilata pitkään aikaan ja hinnat karkas loppua kohti liian kalliiks.
Satuitko ottamaan kuvaa tuosta maalin kulumasta konepellin alapuolella?
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Oltzki kirjoitti: 01 Marras 2022 17:55 Satuitko ottamaan kuvaa tuosta maalin kulumasta konepellin alapuolella?
Otin. Laitan ne näkyville joskus. Maalauksen jälkeen siitä tuli aivan eri näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Ja hyvässä mielessä.

Mutta. Talvimurheita. Sain autoni niin keväällä ettei ollu tällasia pitkiä pakkasjaksoja. Keula kun on entistä avonaisempi alas saakka, niin
haukkas jostaki vähän lunta sinne keulan uumeniin ja lumi pääs tekemään sinne välijäähdyttimen eteen jääpatin. Sitten sen aktiivisen säleikön läpät osuu siihen jäähän ja säleikköä ohjaava softanpätkä ei tajua mitä tehdä. Se aikansa jumii edes takaisin käynnistyksen jälkeen, kunnes jättää säleikön auki.

Tästä johtuen auto ei lämpiä ja kulutus ollut seittemää litraa vaikka miten ajais. Ja koska se ei lämpiä, niin ECU rajoittaa tehoja pois ja auto on kuin joku 60hp vapari. Myös sähköavustus ei ole käytössä. Sain sen koneen lämpimäks yks päivä pidemmällä ajolla ja sähköapu tuli vasta sitten käyttöön.

Oon sitte ollu tällä viikolla melkein joka ilta sulattelemassa autoa parkkihallissa mut ei se oo riittäny siihen jääpatin sulatukseen. Säleikkö oli myös
oikeasti itsessään jäässä, koska osa niistä läpistä ei liikkunu ja se moottori väkisin väänsi niitä...lampulla katoin ni ihan siis mutkalle väänsi väkisin.

Sitten pesin auton parkkihallissa, kun oli jo niin paskanen. Sulatin auton ensin huolellisesti, pesin itse ja kuivasin hyvin. Noh sitten oli seuraavana päivänä kumpikin Matrix-Led-umpio sisältä jäässä. Tätä ei tapahtunu edellisellä Fiestalla.

En nyt ihan näistä syyttäs vain Fiestaa, mutta mutta..aika tarkkana saa olla tuon lumen menon kanssa sisään. Tämä siis sama ST:ssä.

Mutta jotta ei tule vain kitistyä autosta, niin mitään sinänsä vikoja ei ole ollut ja auto on toiminut kuten pitää.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
SiestaFiesta
Viestit: 26
Liittynyt: 22 Helmi 2021 12:00

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja SiestaFiesta »

S-P-H kirjoitti: 16 Joulu 2022 17:16
Oltzki kirjoitti: 01 Marras 2022 17:55 Satuitko ottamaan kuvaa tuosta maalin kulumasta konepellin alapuolella?
Otin. Laitan ne näkyville joskus. Maalauksen jälkeen siitä tuli aivan eri näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Ja hyvässä mielessä.

Mutta. Talvimurheita. Sain autoni niin keväällä ettei ollu tällasia pitkiä pakkasjaksoja. Keula kun on entistä avonaisempi alas saakka, niin
haukkas jostaki vähän lunta sinne keulan uumeniin ja lumi pääs tekemään sinne välijäähdyttimen eteen jääpatin. Sitten sen aktiivisen säleikön läpät osuu siihen jäähän ja säleikköä ohjaava softanpätkä ei tajua mitä tehdä. Se aikansa jumii edes takaisin käynnistyksen jälkeen, kunnes jättää säleikön auki.

Tästä johtuen auto ei lämpiä ja kulutus ollut seittemää litraa vaikka miten ajais. Ja koska se ei lämpiä, niin ECU rajoittaa tehoja pois ja auto on kuin joku 60hp vapari. Myös sähköavustus ei ole käytössä. Sain sen koneen lämpimäks yks päivä pidemmällä ajolla ja sähköapu tuli vasta sitten käyttöön.

Oon sitte ollu tällä viikolla melkein joka ilta sulattelemassa autoa parkkihallissa mut ei se oo riittäny siihen jääpatin sulatukseen. Säleikkö oli myös
oikeasti itsessään jäässä, koska osa niistä läpistä ei liikkunu ja se moottori väkisin väänsi niitä...lampulla katoin ni ihan siis mutkalle väänsi väkisin.

Sitten pesin auton parkkihallissa, kun oli jo niin paskanen. Sulatin auton ensin huolellisesti, pesin itse ja kuivasin hyvin. Noh sitten oli seuraavana päivänä kumpikin Matrix-Led-umpio sisältä jäässä. Tätä ei tapahtunu edellisellä Fiestalla.

En nyt ihan näistä syyttäs vain Fiestaa, mutta mutta..aika tarkkana saa olla tuon lumen menon kanssa sisään. Tämä siis sama ST:ssä.

Mutta jotta ei tule vain kitistyä autosta, niin mitään sinänsä vikoja ei ole ollut ja auto on toiminut kuten pitää.
Ihmettelen kun niin vähän on juttua ollut siitä säleiköstä. Itse ajelin yhden talven pre-facelift Fiestalla, ja siitä hajosi osa säleiköstä lumen ja sen jäätymisen seurauksena. Säleikön idea on hyvä, mutta mahtaako Suomen keleissä olla ainoassakaan Fiestassa ehjää säleikköä muutaman talven jälkeen.
kalkkuna
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Elo 2022 10:34

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

15k täynnä rouvan automaatti MHEV -22 Fiestassa. ~150€ oli ensihuolto.

Kulutus pysyy pienenä vaikka yhtään ei ajotyyliä himmaile. Akku auttaa just silloin ku sitä tarvitaan. Paperilla tää MHEV tuntuu hypelle, mutta käytännön ajossa apu on mainio. Akun tehon lasku vuosien myötä ei vaikuta toimitamatkaan. Toisaalta 48V moottori toimii myös starttina ja se on kai kriittisempi.

Omassa ajossa -20 Fiesta Van M6 Sport jossa sama 125 kone, mutta ilman MHEV. Vaikka kuinka koitan en pärjää kulutuksessa. Puoli litraa häviän. Automaatti ja sähkömoottori pelaavat yhteen niin hyvin ettei sitä kepittämällä voita.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: Fiesta 2022

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Onko "kalkkunan" taloudessa MHEV ominaisuudet toiminu myös kovemmilla pakkasilla? Antaako sähköapua esim kylmällä koneella ja sillee pintakaasulla normal modessa?

Mulla on jokin häikkä et toimii ainoastaan lauhalla säällä ja jos kone ihan lämmin. Ainut miten toimii pakkasilla on, jos kaasun painaa pohjaan mut muutoin ei. Kesällä toimi hyvin. Ylämäissä autto yms järkevää.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Vastaa Viestiin