Sivu 1/1
Ford Ranger 2013
Lähetetty: 14 Maalis 2022 20:53
Kirjoittaja Talk-kari
Onko joku kohdannut saman ongelman Ford Ranger 2013 Super Cab 2,2 TDCi kanssa. Ajosta sammutettu, seisoksissa noin 30min. Käynnistyksen jälkeen syttyi moottorivikavalo, voimansiirron vikavalo. Tehot pois. Hetken yritetty nilkuttaa hallille. Meno lakkasi kokonaan muutaman kilometrin jälkeen. Vikakoodit antoivat osviittaa hiukkaspöntöstä. Pönttö puhdistettu, starttaa käy 1-2sek ja sammuu. Mitään vikakoodeja ei enää ilmene.??
Re: Ford Ranger 2013
Lähetetty: 21 Maalis 2022 22:15
Kirjoittaja Talk-kari
Vika ratkaistu, hiukkaspönttö (dpf) pois ja auto lähti käymään. Väliaikais ratkaisuna lyöty hiukkaskenno pois putkesta ja ajetaan tyhjällä siihen saakka kunnes uusi pönttö saapuu.
Re: Ford Ranger 2013
Lähetetty: 22 Maalis 2022 07:49
Kirjoittaja Mk1escos
Dpf tukkeutuminen ei ole vika se on oire, ja se oikea vika kannattaa selvittää ennen kuin on uusi purkki paikoillaan.
Eropaine yms anturit tulisi vaihtaa samalla, samoin egr venttiili puhdistaa ja tarkistaa, imusarjan puhdistus, maf, map, ym antureiden arvojen oikeellisuuden tarkastus.
Yksi iso syyllinen on egr noihin dpf tukkeutumisiin.
Re: Ford Ranger 2013
Lähetetty: 22 Maalis 2022 17:12
Kirjoittaja Taunusautomaatti
turbon letku halki ja noettaa kuin venäläinen diesel veturi...?