Keltainen neste.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Joonal
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Helmi 2022 16:53

Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja Joonal »

Olen huomannut parina päivänä mondeon alla kirkkaan keltaisia leikkiä. Olen yrittänyt tutkinut auton alla ja etsiä tietoa mitä se olisi, niin yksi mahdollisuus olisi suolan ja ruosteen reagointi josta seuraisi tuommoista.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Vihreä / Sininen / Keltainen / Punainen neste on jäähdytysnesteen värejä. Onko paisuntasäilio vajunnut ja minä väristä se neste on. Jos jäädytysnestettä jossain on vuoto tällöin. Mikäs Mondeo kyseessä.
Tai tämä juttu tuleeko pakoputken luonta se neste.
Keskustelupalstalla kerrottiin/väitettiin värin syntyvän pakokaasun/tiesuolan sekä alumiinin kemiallisesta reaktiosta (Se on kemiallinen reaktio yhdistelmä tiesuolaa, lumi / vesi, ja ruostumaton stell pakojärjestelmän päälle / moottori).
Jos kaikki nesteet on max viivassa niin eipä noita vuotoja ole teillä. Miltä se neste käteen tuntuu tuoksuuko miltään
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
m0ndeo
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Tammi 2021 16:41

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja m0ndeo »

Joonal kirjoitti: 18 Helmi 2022 20:48 Olen huomannut parina päivänä mondeon alla kirkkaan keltaisia leikkiä. Olen yrittänyt tutkinut auton alla ja etsiä tietoa mitä se olisi, niin yksi mahdollisuus olisi suolan ja ruosteen reagointi josta seuraisi tuommoista.
Ohjaustehostimen öljy näyttää lumen päällä ihan keltaiselta.
Väittäisin että kannattaa käsikopelolla käydä tehostin pumppu ympäri ja katsoa tuleeko käsiin öljyä.
Myös letkut ja säiliön alunen.
Ohjausvaihde harvemmin vuotaa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja Renee »

Totta toi väri voi olla myös ohjaustehostimesta jos on sekoitettu vihreaa ja punasta öljyjä keskenään. Focus mk2 on vihreää ja monessa Mondeossa mennään punaisella tehostinöljyillä. Noita coktailija ei suositella käytettäväksi
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
tursas
Viestit: 4013
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Ja missäköhän kohtaa auton alla se kirkkaan keltainen läikkä on, ettei vaan olisi naapurin katti sinne ohimennessään jotain kusassu.. :D
Veikkaisin kuitenkin että helmapalkkien sisältä valuu vedet ja ruosteet ulos, jos se on kylkien puolella.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
riikomi
Viestit: 985
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Jarruneste on keltaista myös.
Don MC
Viestit: 250
Liittynyt: 10 Maalis 2017 21:28

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Sellainen lähes neonkeltainen tulee yleensä ilmastoinnista.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
Avatar
czr96
Viestit: 114
Liittynyt: 09 Joulu 2013 09:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Keltainen neste.

Viesti Kirjoittaja czr96 »

samoja neonkeltaisena hohtavia läiskiä oon itsekin ihmetellyt jo pitkään, vuosien ajan. Eikä näytä mitenkään liittyvän tiettyyn merkkiin kun naapurustossa kolmen erimerkkisen auton alta näitä läiskiä löytyy yleensä samoihin aikoihin eli täytyy liittyä jotenkin nopeahkoon ilmojen lauhtumiseen.

Mikään neste siis ei oo autoista ainaskaan vajunnut eli tuskin se mistään järjestelmästä on peräisin. Jännä juttu, että joku muukin näitä on ihmetellyt :roll:
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Vastaa Viestiin