Sivu 1/1

Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Lähetetty: 16 Helmi 2022 18:18
Kirjoittaja Niklas83
Tuli vikakoodi että liikaa nokea hiukkassuodattimessa. Vikaakoodilukija kiinnija selvisi että lämpenee vain 65 astetta. Vaihdoin termostaatin ja nyt lämmöt ok mutta vikakoodi tulee takaisin ja regenerointia se ei ole tehnyt vaikka ajanut 300km. Toimiiko fortet ym mitkä voi laittaa dieselil sekaan tai ruiskuttaa sisään? Millä testerillä onnistuisi pakottaa regeneroinnin päälle ?

Kiitos

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Lähetetty: 16 Helmi 2022 19:45
Kirjoittaja riikomi
Noin ensi alkuun: mitkään lisäaineet ei nyt auta. Täytyy löytää syy regeneroinnin puutteeseen, mikäli siitä on kyse.

Onko tietoa siitä, hoituuko nokipoltto moottorin suuttimien toimesta vai onko suotimen edessä erillinen suutin?

Yhtä kaikki, nyt pitäisi pikaisesti päästä kunnolliseen testeriin.

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Lähetetty: 16 Helmi 2022 21:07
Kirjoittaja Niklas83
Kyllä ne aineet voi auttaa jos liian tukossa, regenerointihan ei käynnisty jos liian tukossa. Sulakkeet tarkistin. Pitää katsoa ettei suutin tukossa. Oma löpöpumppu sille. Muutaman sadan euron vehkeellä pystyy regeneroinnin tekemään mutta kun tietäis mikä malli toimii varmasti

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Lähetetty: 17 Helmi 2022 09:55
Kirjoittaja yritäedes
Onko tuossa 300 km:ssä yhtään pitempää siivua nyt kun kone käy normaalilämpöisenä, esim. yli 20 km maantieajoa, vai pelkkää nurkkapyöritystä?
Ainakin henkilöautoissa Forscan läppärissä ja elm327/els27 adapteri toimii. Transitista en osaa sanoa mitään varmaa.
Lisäaineen suhteen on kai helpompi kokeilla kuin pohtia puoleen ja toiseen. Esim. STP Diesel DPF-puhdistaja maksaa n. 10€ pullo. Sen lorottaa tankkiin. Auttaa sitten tai ei.

Re: Transit 2,2 2015 DPF ongelma

Lähetetty: 24 Touko 2023 09:03
Kirjoittaja Taunuksen Toivo
DPF irti ja suodatin pesuun. Ja heti.
Turboja hajonnut kovan vastapaineen takia ja tuota vastapainetta ei saa pois millään litkuilla koska kennos solut on täynnä.
Huoltokohde muiden suodattimien joukossa ja tärkeä sellainen. Kaikissa koneissa missä on dpf.
Transitissa on hyvä dpf kenno eli orkkis parempi kuin tarvikkeet.
Itsellä oli ajettu 185tht ja maantiellä ajoa pääasiassa kuitenkin.
Huollon yhteydessä napattiin dpf pois, kun ikää kuitenkin 9 vuotta eikä kertaakaan mitään sille tehty. Mitään häiriövaloa ei palanut.
Tuntui vaan nuhaiselta (Ford ei ole koskaan sitä !) ja kulutus hiukan kohollaan.
Niin ja auto pyysi ajossa polttoainesuodattimen vaihtoa mikä tuntui hieman oudolta. Huollot kuitenkin Ok tehty.
Ennen pesua oli suodattimessa vastapainetta hiukan yli 600mbar ja polttojätettä todella reippaasti.
Ei olisi kauan mennyt enää ilman murheita.
Sitten varmaan vastassa olis ollut se normi kierros, turbo pam, öljyt joka paikkaan jne.