Renkaiden paineanturit - Focus 1.5 ecoboost 2018

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
trauma
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Helmi 2017 22:08

Renkaiden paineanturit - Focus 1.5 ecoboost 2018

Viesti Kirjoittaja trauma »

Moro.

Autona Ford Focus Ecoboost 1.5 ST-line farmari vuodelta 2018, ostin sen silloin uutena. Eli kyseessä se edellisen korimallin auto.

Viime keväänä vaihdettiin kesärenkaat alle rengashotellista. Rengaspaineita vahtiva järjestelmä hälytti järjestelmäviasta. Kyseessä siis vakavampi hälytys, ei se että olisi jäänyt uudet renkaat/paineet resetoimatta. Resetointi kyllä poistaa tuonkin hälytyksen, mutta se palaa 10-20 km jälkeen. Rengasliike tunnisti käsilaitteellaan että kaikki neljä renkaissa olevaa anturia toimivat. Autossa on takuu, joten otin yhteyttä merkkihuoltoon, jossa vähän pätevämmillä laitteilla saivat selville että kaikki neljä renkaassa (eli vanteessa) olevaa anturia piti vaihtaa. Vaihtoivat ne takuuseen, ja sen jälkeen homma toimi taas. Työnjohtaja hämmästeli että kyllä ne anturit yleensä pidempään kuin kolme vuotta kestää.

Pari kuukautta sitten vaihdettiin talvirenkaat alle. Ja taas systeemi hälyttää. Olen ajellut nyt hälyt päällä, mutta aion kyllä taas lähteä korjaamokierrokselle, mutta tällä kertaa ei touhu varmaankaan mene takuuseen kun olen itse hankkinut aikanaan talvirenkaat+vanteet.

Onko kenellekään sattunut samaa ja onko jotain muuta selitystä asiaan kuin se että paineanturit vain täytyy muutaman vuoden välein vaihtaa?
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaiden paineanturit - Focus 1.5 ecoboost 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Viis vuotta meni alkuperäisillä antureilla talvirenkaissa eikä ollu mitään vikaa. Ostin uudet renkaat niin samalla hommasin varmuuden vuoksi uudet anturit. Kolme vuotta kuullostaa aika lyhyeltä ajalta. Anturit ilmeisesti lähettää vain kun rengas pyörii eli jos tulee paljon ajoa niin käyttöikä lyhyempi.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Vastaa Viestiin