S-Max TDCI 2.0 vuodelta 2011. Kysymyksiä. Vinkkejä?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
teepean
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Maalis 2012 09:08

S-Max TDCI 2.0 vuodelta 2011. Kysymyksiä. Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja teepean »

Otsikon mukainen laite tuli hommattua ja nyt parin päivän ajelun perusteella olen ollut tyytyväinen ostooni.

PAITSI: Onko kuinka tavallista että autossa haisee tavaratilassa ajon jälkeen dieselin pakokaasut? Ei nyt mitenkään hirveän voimakas haju, mutta sen verran että siihen kiinnittää huomion.

Auto on Fordin huollossa huollettu säännöllisesti, mikä kävi selväksi huoltokirjasta ja kun rekisteröin pelin, niin näyttäisi näin olevan. Huolloista ei kuitenkaan ole mitään hirveän tarkkoja tietoja, joten onkohan mahdollista saada tietoa kuinka usein Powershiftiin on vaihdettu öljyt? Autokauppias näin sanoi tehneensä, mutta itsekin haluaisin varmistaa.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: S-Max TDCI 2.0 vuodelta 2011. Kysymyksiä. Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Onko mitään merkintää huoltokirjassa noista vaihdoista vai joko on sähköisessä muodossa. Joskin toi automaatin öljynvaihto on ns lisätyö joka pitää pyytää erikseen eli se ei kuulu normiin huoltokaavioon. Tuo öljynvaihto on tärkeä juttu joten pelkiin suupuheisiin ei kannata luottaa pitää olla mustaa valkoisella siinä huoltolaskussa. Vaihtoväli kun on öljyille aika tiukka 60tkm tai 3v kumpi tulee ensiksi täyteen. Paljon autolla ajettu ja pakoputki tiivis ja tarpeeksi ylityssä perästä että pakokaasu poistuu kunnolla auton alustasta. Onko putken päässä käyrää vai suora pää. Se on pakokaasua ei pelkkää dieselin öljyn tuoksua?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mika1972
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Tammi 2021 12:34

Re: S-Max TDCI 2.0 vuodelta 2011. Kysymyksiä. Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Mika1972 »

Renee kirjoitti: 06 Joulu 2021 10:44 Onko mitään merkintää huoltokirjassa noista vaihdoista vai joko on sähköisessä muodossa. Joskin toi automaatin öljynvaihto on ns lisätyö joka pitää pyytää erikseen eli se ei kuulu normiin huoltokaavioon. Tuo öljynvaihto on tärkeä juttu joten pelkiin suupuheisiin ei kannata luottaa pitää olla mustaa valkoisella siinä huoltolaskussa.
Näin se on. Aikoinaan vahdatin 2005 automaatti diisseli Mondeoon 60 tkm:n välein öljyt laatikkoon :roll:
Vastaa Viestiin