Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Teen tälle nyt oman ketjun, niin ei tartte ratsastaa muiden langoilla :D Uskoisin että huohotin kiukuttelee Focuksessa, ja näköjään uutta letkua saa näköjään jopa ihan motonetistä, eikä tarvitse alkaa metritavarasta säveltämään, mutta itse venttiiliä ei näy kataloogeissa (marmoriltahan sekin lähtisi toki), mutta onko näissä yleensä ollut itse venttiilissä vikaa vai pelkästään letkut perstuneet, siis kokemuksia kyselen?

Hieman sellainen huohotuskaasun haju vähän löyhähtää nokkaan aika ajoin ja kylmänä tyhjäkäynti vähän leijuu, niin ajatellin aloittaa helpoimmasta. Pakoputkikin vuotaa (vaimea pörinä) hieman joo, mutta haluaisin tuon huohottimenkin tutkia. Öljyäkin piti lisätä desi pari, vaikka 7tkm menny tässä aiemmin etten oo lisänny yhtään, ja kuitekin koneessa vedot tallella ja nätisi kiertää lähelle 6000rpm 2-vaihteella kokeiltuna.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Mun Focuksesta oli vain letkut perstuneet ja lontolla. Virittelin bensaletkusta ja kulmapaloista uuden. Ei siitä kaunis tullut, mutta varmasti kestävä.
Itse venttiilissä on kuula sisällä, helisee kun ravistaa. Imemällä voi testata, toimiiko. Bensaa tms sisään ja ravistelua, jos kuula on jumissa. Mulla toimi puhdistuksen jälkeen yhtä hyvin kuin uusi.

Siitä uudesta venttiilistä, jonka (turhaan) hankin: Kyselin hintaa, ja se oli 35 € muistaakseni. Siitä mieleni pahoittaneena annoin osanumeron tutulle, joka oli Californiasta täällä käymässä. Ei mennyt montaa päivää hänen kotiin paluustaan, kun osa oli mulla postilaatikossa. Hinta?
Vastaavan, metallisen, ei muovisen osan (Fram FV349) hinta oli O'Reillyn kuitissa 1,81 $... Ja postikulut 1,50 $. Eli yhteensä 3,31 $, eli alle kolme euroa.🙄
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Uskaltaako itse venttiilin kitkutella ihan pihdeillä pois, vai kuinkas se tuolla on paikallaan?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Juu, mutta varovasti. Se on vain painettuna kumimuhviin, sileä pinnaltaan.
Jos istuu tiukassa, niin suihkuta WD40 tms reunasta sisään, samalla kun raotat tylsällä meisselillä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Täytyy vielä jatka Ford-Club-spekulointia, kun ei perseaukisena ole voinut vielä käydä Motonetissä letkua ostamassa :lol: , mutta nyt letkussa toi vika joka tapauksessa näyttäisi olevan, koska jakopäätä lähemmäs tuleva haara imusarjan alla on aivan öljykuran peitossa.. Nyt ajellu jonkun 700km ja öljy edelleen ylä viivassa, eli ei tässä nyt olekaan niin akuutti hätä, ja m-renkaat luultavasti vielä eheät :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Eikös noita venttiileitä/letkuja ole purkaamot pullolaan? usein ei maksakkan joko mitään tai muutaman euron.
itte hain syksyllä traktoriin isoa letkua ilmanputsarin ja koneen väliin eikä ne pätkät maksanu mitään,kun eivät niitä talteen enää kerää.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Zetec S 1.6 PCV-venttiili/letkut?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Doddii, purkasin tänään vanhan letkun ja PCV-venttiilin pois, aika kivutta tulivat, letku oli yhdestä mutkasta veltto/litistynyt, mutta itse venttiili vaikutti olevan ok. Puhdistin venttiilin jarrukliineriä läpi lutraamalla ja samalla sitä muutenkin tutkailin, niin se kuula liikkui/helisi kun vain venttiiliä kallisteli eli ei varmaan ihan totaalisen jumissa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin