Mondeo 1.8 bensa vm.2002 jäi katsastuksessa päästöistä kiinni.
Lampda 0.762,
co 7.585,
co2 8.9,
HC 1682,
O2 1,02
Vaihdettu tulpat, ilmaputsari, lampda-anturi ja arvot ei muutu. Mistähän seuraavaksi vikaa etsittäisiin. Autolla ajettu viimeisen vuoden ja edeltävän katsastuksen jälkeen vain joitakin satoja kilometrejä
Motomaatin raportti
Tässä ajoneuvosi MOTOTESTI-raportti.
================================================================================
AJONEUVOTIEDOT | TAPAHTUMATIEDOT
Rekisteritunnus: | Aika: 2021-11-16 20:33:57
Merkki: Ford | Paikka:
Malli: 4D MONDEO SEDAN 1.8-B4Y/275 | Motomaatti:
Vuosimalli: 2002 |
Moottorikoodi (Tec Doc): |
================================================================================
OBD-TESTAUS
Auton vikamerkkivalo (MIL) ei pala.
Autostasi ei löytynyt päästöihin liittyviä vikakoodeja.
Toimintavalmiustestin osatestit:
ok Sytytyshäiriö (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Polttoainejärjestelmä (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Peruskomponentti (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Katalysaattori (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Happianturi (Moottorin ohjausmoduuli)
ok Happianturin lämmitin (Moottorin ohjausmoduuli)
ok EGR järjestelmä (Moottorin ohjausmoduuli)
================================================================================
JÄRJESTELMÄTESTAUS
Järjestelmäkyselyjä, joihin vastasi yksi tai useampi ohjainlaite, tehtiin 13 kpl.
Ohjainlaitteista luetut vikakoodit järjestelmittäin:
Järjestelmä: Moottori, CGBA, CJBB, CJBA, CHBB, CHBA, CGBB, CJBB, CJBA, CHBB, CHBA, CGBB, MEBA MT Duratec-HE
P1000 OBD II, jakso kesken
Järjestelmä: Moottori, CGBA4 vaihdetta AT Duratec-HE
P1000 OBD II, jakso kesken
Järjestelmä: Moottori, LCBD MT Duratec-VE
P1000 OBD II, jakso kesken
Järjestelmä: Moottori, LCBD5-vaihteinen (sekventiaali) AT Duratec-VE
P1000 OBD II, jakso kesken
Järjestelmä: Vaihteisto, Ei löytyneitä järjestelmiä
Järjestelmä: Käynnistyksenesto, ajonestolaitePassiivinen ajonestojärjestelmä PATS (Passiivinen ajonestojärjestelmä)
P1000 OBD II, jakso kesken
Järjestelmä: Rajoittimet, TurvatyynyPääntukien ohjausmoduli Diagnoosi
B2692 Vika etumatkustajan turvavyön soljen kytkimen virtapiirissä
Järjestelmä: Jarru, ABS (Lukkiutumaton jarrujärjestelmä) Bosch 5.7
(Ei vikakoodeja)
Järjestelmä: Ilmastointi, IlmastointiElektr.autom.lämpöt.säätö. EATC - Diagnose (EATC - Diagnoosi)
(Ei vikakoodeja)
Järjestelmä: Ilmastointi, Ilmastointi A/C - Diagnose (AC – Diagnoosi)
B2266 Häiriö vasemman lämmönjakoläpän virtapiirissä
B1242 Häiriö kuljettajanpuoleisen ilmavirtauksen kiertoilmaläpässä
Järjestelmä: Ilmastointi, Ilmastointi EATC - Itsetestaus
B2263 Radion tulovirtapiiri oikosulussa maahan
B1676 Akkusarjan jännite alueen ulkopuolella
Järjestelmä: Ilmastointi, Ilmastointi AC - Itsetestaus
B2263 Radion tulovirtapiiri oikosulussa maahan
B1676 Akkusarjan jännite alueen ulkopuolella
Järjestelmä: Mittaristo, LaiteHybridi elektroniikkalohko HEC
B1318 Alhainen akkujännite
Järjestelmä: Monitoiminto, Yleinen elektroniikkamoduuli GEM (Yleinen sähkömoduuli)
B1503 Häiriö oikean suuntavilkun virtapiirissä
B2110 Tuulilasinpyyhkimen moottorin releen virtapiiri avoin
================================================================================
Mondeo 1.8 v.2002
Re: Mondeo 1.8 v.2002
Näyttää olevan P1000 koodi, eli auto ei ole voinut ajaa testisykeljään loppuun asettaakseen oikeita vikakoodeja. Muutama nootti alhaisesta jännitteestäkin on.
Joten, joko olet hiljattain nollannut koodit, tai sitten PCM resetoituu sinulla käynnistyksen yhteydessä kun akkujännite käy liian alhaalla. - heikko akku siis mahdollisesti. - olen nähnyt vastaavia tapauksia, että auto on normaalissa ajossa - ei koodien nollauksia tms mutta p1000 sitkeästi pysyy.
Sen kun saa pois, pääsee näkemään ainakin varsinaiset koodit jos niitä on tullakseen.
Myös vuotava termostaatti voi estää testisyklien läpimenon, kun moottorin lämpö ei nouse yli 75c ikinä. Mk3 mondeossa neula on keskellä jo ennen kun OBD:stä luettuna lämmöt on 60C. Vuotava termari on siis helppo jäädä huomiotta. Live datasta tuon voi eliminoida helposti.
Joten, joko olet hiljattain nollannut koodit, tai sitten PCM resetoituu sinulla käynnistyksen yhteydessä kun akkujännite käy liian alhaalla. - heikko akku siis mahdollisesti. - olen nähnyt vastaavia tapauksia, että auto on normaalissa ajossa - ei koodien nollauksia tms mutta p1000 sitkeästi pysyy.
Sen kun saa pois, pääsee näkemään ainakin varsinaiset koodit jos niitä on tullakseen.
Myös vuotava termostaatti voi estää testisyklien läpimenon, kun moottorin lämpö ei nouse yli 75c ikinä. Mk3 mondeossa neula on keskellä jo ennen kun OBD:stä luettuna lämmöt on 60C. Vuotava termari on siis helppo jäädä huomiotta. Live datasta tuon voi eliminoida helposti.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Mondeo 1.8 v.2002
Toi p1000 on vain herja käytettävästä obd laitteesta eli se motomaatin obd häiritsee auton oman diagnostiikan tekoa jolloin se antaa ton vikakoodin. Eli p1000 on vain ns. haamuvika.
Onko siellä kuinka vanhaa bensaa kun arvot on nuonkin pielessä?
Onko siellä kuinka vanhaa bensaa kun arvot on nuonkin pielessä?
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10 Tammi 2019 20:43
Re: Mondeo 1.8 v.2002
Edit tilanteeseen
Syttyihän se moottorin vikavalokin sieltä ja opd kertoi koodin p0301 eli joku pytty pimeänä. Tulppia auki ja reiästä tihrustamaan niin löytyihän se yksi pimeä, öljyisen männän kera. Samalla todettiin että öljyt kadonneet kuin tuhka tuuleen. Kun alta ei löytynyt läikkiä niin kirjaimellisesti menneet taivaan tuuliin. Vahvasti näyttää siltä että toiveet pitää laittaa hallituksen suuntaan, romutuspalkkio 2:sen suhteen. Ellei sitten joku keksi jotain halpaa tapaa korjata tämä ehjäpeltinen Mondeo...
Syttyihän se moottorin vikavalokin sieltä ja opd kertoi koodin p0301 eli joku pytty pimeänä. Tulppia auki ja reiästä tihrustamaan niin löytyihän se yksi pimeä, öljyisen männän kera. Samalla todettiin että öljyt kadonneet kuin tuhka tuuleen. Kun alta ei löytynyt läikkiä niin kirjaimellisesti menneet taivaan tuuliin. Vahvasti näyttää siltä että toiveet pitää laittaa hallituksen suuntaan, romutuspalkkio 2:sen suhteen. Ellei sitten joku keksi jotain halpaa tapaa korjata tämä ehjäpeltinen Mondeo...