Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Parooni
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Marras 2021 07:37

Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja Parooni »

2015 Mondeossa selvästikään ei ole kuin viisarinäyttö nopeudelle ja kovasti kaipaan paljon selkeämpää, sivusilmälläkin nähtävää kunnon numeronäyttöä keskinäyttöön. Miten on ajateltu kompassi tärkeämmäksi kuin useimmissa autoissa oleva numeronäyttö? :shock:

Ainakin ulkomaisilla keskustelusivustoilla on jotain keskusteluja näytön päivitysmahdollisuuksista, mutta ainakin minulla menee totaalisesti yli hilseen. Eli olisiko jollakulla tähän vinkkejä/apua miten asiaa voisi edistää. Tekeekö joku näitä ja onko itse tehtävissä vain jos on oikein autoharrastaja. :)
Mondeo 1,5 EcoBoost A6 Titanium Business 5D
Parooni
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Marras 2021 07:37

Re: Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Nyt tuli postissa ELM327-lukija ja Forscan ladattu koneelle. Maksuton 2kk:n kokeilulisenssi aktivoitu, mutta Forscan ei vain näytä "IPC Module configuration" asetuksien listassa. Muita muutoksia kyllä tarjoaa, mutta ei tuota IPC:tä, mistä pitäisi löytyä mm. tuo digitaalisen nopeusnäytön aktivointi.

Edelleenkin jos jollakulla on tähän neuvoa annettavaksi, kiitollisena odottelen vinkkejä. Todella epämukavaa tihrustaa nopeutta viisarinäytöstä.
Mondeo 1,5 EcoBoost A6 Titanium Business 5D
miccomus
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Marras 2018 08:31

Re: Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Tästä kuule rastia ruutuun ja autosta sellainen kuin haluaa
https://www.conversmod.de/fzg/2
Näytti digital tacho olevan 20e.
Oman Mk1 S-Maxin päivitin tuolta faceliftin sisältöön ja kyllä kannatti 8-)
Parooni
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Marras 2021 07:37

Re: Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Kiitokset vinkistä, näyttää lupaavalta.

Tosin ei kyllä minulle aukea miten tuolta tilataan, kun ymmärtäisin niin että noita pystyy tilaamaan vain jonnekin yhteistyöautopajoille Keski-Euroopassa. Vai miten tuon kanssa siis itse onnistuit toimimaan?
Mondeo 1,5 EcoBoost A6 Titanium Business 5D
miccomus
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Marras 2018 08:31

Re: Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Tuotatuota… olikohan niin että softat koneeseen ja niillä imaistiin autosta tiedot jotka lähetettiin tuonne ja sitten paluupostilla tulee modattu versio.
Ohjeita kun seurasi niin meni maaliin. Monta vaihettahan siinä oli ja oman aikansa kesti kun autoon latasi. Toki mulla meni aika paljon uusiksi ja ekalla päivityskerralla auto meni pimeäksikin. Ehdin laittaa tukeen jo viestiä ja nopeasti oli apua tarjolla ja olisivat tulleet vaikka etänä paikalle. Minulla selvisi kun yritin vain uusiksi.
Sovitin usb-obd2 pitää olla se tietty toimiva ja minä tilasin odotellessa sen tuolta ja oli hyvä palikka.

Tälleen
https://m.youtube.com/watch?v=XE-pOB3NRyk
Ohje on hyvä pdf eli älä kauhistu tuota klikkailujen määrää :geek:
Parooni
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Marras 2021 07:37

Re: Digitaalinen nopeuslukema keskinäyttöön / Mondeo 1.5 Ecoboost 2015

Viesti Kirjoittaja Parooni »

Selvä homma, tai no ei selvä, mutta pitääpä tutustua asiaa tarkemmin.

Sen verran palaan aikaisempiin seikkailuihini, että nyt sain ongelman edes osittain selätettyä. Eli ilmeisesti diginopeuden saaminen keskimmäiseen näyttöön suurikokoisena vaatii edellä mainittua järeämpää kikkailua. Sain nyt kuitenkin lopulta tuolla ELM327 + forscan yhdistelmällä aikaan diginopeuden tuonne viisarialueen sisään. Melko pienehkö lukema on, mutta tuokin on jo 10 kertaa nopeammin sivusilmällä katsottu kuin viisarinäytön nopeus.
Mondeo 1,5 EcoBoost A6 Titanium Business 5D
Vastaa Viestiin