2006 Ford Focus 2.0 TDCi kokemuksia

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
KinoGG
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Loka 2021 23:11

2006 Ford Focus 2.0 TDCi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja KinoGG »

Hei, olen miettinyt Ford Focus II 2.0 TDCi 136hp farmarin ostamista manuaalilla.
Onko tämä moottori ja auto muuten kestävä?
Olen kuullut paljon sekalaisia kokemuksia näistä olisi hyvä tietää varmasti jos joku esim omistanut tämmöisen
Kiitos
Tapiiri
Viestit: 272
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:22

Re: 2006 Ford Focus 2.0 TDCi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Tapiiri »

Minulla oli saksasta tuotu 2005 2.0 TDCI n. 10v ajan. Bluefin optimoitu ja jälkiasennettu eber. Mukavan pirteä peli. Minulla oli mm. seuraavanlaisia ongelmia:
-Imaisi pari kertaa ilmaa pa-järjestelmään jos ajoi tankin liian lähelle tyhjää ja sammui. Veikkaan eberin jälkiasennusta tai väärin asennettua pa-suodatinta. Ei jaksanut selvittää, tankkasin ennen kuin oli alle 1/4 rajan eikä toistunut enää koskaan.
-Laturi meni pari kertaa vaihtoon. Luultavasti meni ennenaikaisesti, koska olin asentanut ilmakanavaan alkuperäisen sähköisen lämmitysvastuksen, mutta laturi oli pienempää mallia kuin lämmitysvastuksellisissa malleissa kuuluisi olla.
-Takaluukun avausnappi on herkkä kosteudelle, n. 3v välein sai vaihtaa. Kiinasta ehkä kympin kpl.

Hyvä auto, ostaisin toistekin.
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: 2006 Ford Focus 2.0 TDCi kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

jos niitä on valita niin ota 6 portaisella laatikolla.

laturi noissa on heikko paikka mutta ei se hurjan kallis ole....ei siitä stressiä.

Pohjaan kannattaa kurkkia erityisesti takapäähän takapenkin luota taaksepäin.

Jos on xenon valot niin on todennäkösesti finaalissa jo heijastimiltaan.
Vastaa Viestiin