Sivu 1/1

A7 DCT laatikko

Lähetetty: 15 Syys 2021 17:42
Kirjoittaja PumaPuma
Onkohan jollakin kokemuksia Fordin A 7 DCT laatikosta.
Jossain koeajossa kehuttiin laatikon toimntaa, onko parempi kuin A8.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 23 Syys 2021 20:43
Kirjoittaja Fo2020
Ei kokemusta näistä nykyisistä. Mutta edellinen sukupolvi oli jopa suunnittelijoiden mielestä huono kestävyyden puolesta. Mutta Fordin johto ei kuunnellut asiantuntijoita. Näistä vanhemmista kyllä löytyy netistä juttuja.
Onko uutta sitten parannettu, se selviää vasta isommilla km lukemilla.
Auton valmistuksessa kun pyritään säästämään joka osassa. Niinpä kaksoiskytkinvaihteisto on yleistynyt. Ja ongelmia on ollut muillakin valmistajilla.
A8 vaihteisto on ja perinteinen automaatti, ja ne on olleet yleensä kestäviä. Tällä juuri korvattiin edellisen sukupolven kaksoiskytkinvaihteistot.
Se on sitten makuasia kumman käytöksestä pitää tai ei pidä.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 24 Syys 2021 06:45
Kirjoittaja hke
Kaksoiskytkinlaatikoiden (dct) osalta on useampia ryhmäkanteita ollut ulkomailla. Varmaankin samat ongelmat kuin DSG laatikoissa (vw) vaihteistotyypistä (kuiva, märkäkytkin…) riippuen. Ja vaihteistotyypin tarkempi selvitys vaatii sisäpiiritietoa.
Perinteinen laatikko (aisin) lienee yleensä hitaampi. Kaksoiskytkinlaatikolle ryömintä ei tee hyvää.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 24 Syys 2021 08:52
Kirjoittaja Taunusautomaatti
Suomessa kaksoiskytkin toiminee paremmin mutta jos ajattelee jotain kunnon "stauta" saksassa...menet 20km matkan ryömittämällä autoa muutaman metrin rykäyksissä...niin kyllähän tuollainen laatikko on kovilla....varsinkin jos käyttäjä on tottunut perinteiseen laatikkoon ja sen ryömitykseen ja tietty käyttää ryömitystä.

Sitten näitä vähän ajettuja mutta paljon ryömitettyjä autoja tuodaan saksasta suomeen laivalasteittain....ja ihmetellään kun laatikot loppu.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 30 Syys 2021 18:55
Kirjoittaja PumaPuma
Noi ryhmäkanteethan koski sitä vanhaa laatikkoa. Tämä on uusi dct7 laatikko.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 01 Loka 2021 20:18
Kirjoittaja Fo2020
Uusi ja uusi, mutta toimintaperiaate on sama. Ne kytkinpaketit on olleet ongelmallisia muillekkin valmistajille. Etenkin kuivakytkimet. Mutta kai ne takuuajan/matkan kestää.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 17 Loka 2021 09:53
Kirjoittaja Jonde
Nyt foordin autot taisi loppua kun uusi focus on a7.
Ei taida soveltuu peräkärry käyttöön, kun joutuu hitaasti sovittamaan ahtaissa paikoissa. Skodassa ainakin meni laatikko paukkuen. Pumassa pelasi nätimmin kyllä arki ajossa, paremmin kuin a8😁

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 23 Loka 2021 19:19
Kirjoittaja PumaPuma
sähköisesti ohjattu, märkäkytkimellä ja kuoreltaan vesijäähdytetty.

Re: A7 DCT laatikko

Lähetetty: 19 Joulu 2021 13:15
Kirjoittaja Fo2020
Jokohan sitten kestäisi.
Täytyy katsoa jos jostain löytyisi kuvia tuosta ratkaisusta.