A7 DCT laatikko

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PumaPuma
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Syys 2021 17:36

A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja PumaPuma »

Onkohan jollakin kokemuksia Fordin A 7 DCT laatikosta.
Jossain koeajossa kehuttiin laatikon toimntaa, onko parempi kuin A8.
Fo2020
Viestit: 106
Liittynyt: 28 Maalis 2020 15:07

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja Fo2020 »

Ei kokemusta näistä nykyisistä. Mutta edellinen sukupolvi oli jopa suunnittelijoiden mielestä huono kestävyyden puolesta. Mutta Fordin johto ei kuunnellut asiantuntijoita. Näistä vanhemmista kyllä löytyy netistä juttuja.
Onko uutta sitten parannettu, se selviää vasta isommilla km lukemilla.
Auton valmistuksessa kun pyritään säästämään joka osassa. Niinpä kaksoiskytkinvaihteisto on yleistynyt. Ja ongelmia on ollut muillakin valmistajilla.
A8 vaihteisto on ja perinteinen automaatti, ja ne on olleet yleensä kestäviä. Tällä juuri korvattiin edellisen sukupolven kaksoiskytkinvaihteistot.
Se on sitten makuasia kumman käytöksestä pitää tai ei pidä.
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja hke »

Kaksoiskytkinlaatikoiden (dct) osalta on useampia ryhmäkanteita ollut ulkomailla. Varmaankin samat ongelmat kuin DSG laatikoissa (vw) vaihteistotyypistä (kuiva, märkäkytkin…) riippuen. Ja vaihteistotyypin tarkempi selvitys vaatii sisäpiiritietoa.
Perinteinen laatikko (aisin) lienee yleensä hitaampi. Kaksoiskytkinlaatikolle ryömintä ei tee hyvää.
Taunusautomaatti
Viestit: 1974
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Suomessa kaksoiskytkin toiminee paremmin mutta jos ajattelee jotain kunnon "stauta" saksassa...menet 20km matkan ryömittämällä autoa muutaman metrin rykäyksissä...niin kyllähän tuollainen laatikko on kovilla....varsinkin jos käyttäjä on tottunut perinteiseen laatikkoon ja sen ryömitykseen ja tietty käyttää ryömitystä.

Sitten näitä vähän ajettuja mutta paljon ryömitettyjä autoja tuodaan saksasta suomeen laivalasteittain....ja ihmetellään kun laatikot loppu.
PumaPuma
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Syys 2021 17:36

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja PumaPuma »

Noi ryhmäkanteethan koski sitä vanhaa laatikkoa. Tämä on uusi dct7 laatikko.
Fo2020
Viestit: 106
Liittynyt: 28 Maalis 2020 15:07

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja Fo2020 »

Uusi ja uusi, mutta toimintaperiaate on sama. Ne kytkinpaketit on olleet ongelmallisia muillekkin valmistajille. Etenkin kuivakytkimet. Mutta kai ne takuuajan/matkan kestää.
Jonde
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:55

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja Jonde »

Nyt foordin autot taisi loppua kun uusi focus on a7.
Ei taida soveltuu peräkärry käyttöön, kun joutuu hitaasti sovittamaan ahtaissa paikoissa. Skodassa ainakin meni laatikko paukkuen. Pumassa pelasi nätimmin kyllä arki ajossa, paremmin kuin a8😁
PumaPuma
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Syys 2021 17:36

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja PumaPuma »

sähköisesti ohjattu, märkäkytkimellä ja kuoreltaan vesijäähdytetty.
Fo2020
Viestit: 106
Liittynyt: 28 Maalis 2020 15:07

Re: A7 DCT laatikko

Viesti Kirjoittaja Fo2020 »

Jokohan sitten kestäisi.
Täytyy katsoa jos jostain löytyisi kuvia tuosta ratkaisusta.
Vastaa Viestiin