Sivu 1/1

sierran nykiminen 2.0 ohc

Lähetetty: 30 Huhti 2006 20:33
Kirjoittaja jake82
juu elikkä ongelmana olisi pikkusen viritetty ohc kone, eli olisi "siistitty" kansi,hieman pidemmät venttiilit(hiotut myös ohuemmaksi) säädettävä nokkapyörä,katunokka(asteista ei tietoa) peltisarja ja putkisto...niin nykii pienillä kierroksills tasakaasulla ja kun isolla vaihteella kiihdýttää että "mooaa" ja lyö kytkimen pohjaa niin meinaa sammua tai sammuu.että mistä voisi lähteä vikaa etsimää??? suuttimet kenties?

Lähetetty: 30 Huhti 2006 20:37
Kirjoittaja janzamar
No bensan saannissa tai sytkässä kai se olis.
Ootko jakajaa käännelly vai miten säädöissä se on?

Lähetetty: 30 Huhti 2006 21:12
Kirjoittaja jaska74
pidemmät venttiilit???

Lähetetty: 30 Huhti 2006 21:27
Kirjoittaja s.o.h.c
Kone ei saa tarpeeksi soppaa.

Lähetetty: 30 Huhti 2006 21:40
Kirjoittaja turbiiniriesa
mimmonen kaasari/kaasarit sulla on siinä kikottimessa?

Lähetetty: 30 Huhti 2006 21:45
Kirjoittaja jake82
juu siin on muutaman millin pidemmät venttiilit, et suuttimia on epäilty ety tukehtuis,....kaasari on dgav ja imusarjaa on myös tasattu.ja se on et 160kmh kiihtyy hyvin sit alkaa hidastuun.muistaakseni 6500 rpm pitäs nokka kestää tai jotain...tipu 4 evö xD

Lähetetty: 30 Huhti 2006 22:00
Kirjoittaja turbiiniriesa
hmmm... en nyt muista noita suttimia tossa kaasarissa,mutta noista muista lukemista voisin epäillä,et kuinkahan yleensäkään tommonen kaasari antaa bensa/imaseosta? vai tarviisko hommata tuplat?

Lähetetty: 30 Huhti 2006 22:19
Kirjoittaja jake82
juu toi sama kansi on ollu yhedes autos mis tuplat, ni ei pelaa,liia pienet venttiilit...et sytkä vois yx

Lähetetty: 30 Huhti 2006 23:52
Kirjoittaja jaska74
miten laitetaan muutaman millin pidemmät venttiilit että ne on tiiviit ja venttiilivälyskin vielä ois oikea.
vai onko siinä jotkut hard core seuraajat?

Lähetetty: 01 Touko 2006 11:40
Kirjoittaja VesQ
Kyllä siinä 32/36 dgv/av pitäisi soppa riittää ihan hyvin. Suuttimia vaihtoon. Juurikin sen oloinen että soppa loppuu kesken

Kyllähän se tuplillakin toimii siinä missä muillakin kaasareilla tai vaikka ruiskulla vaikka olisi kuinka liian pienet venttiilit. Se on sitten eri asia saako siitä koneesta yhtään voimaa ulos

Lähetetty: 01 Touko 2006 12:16
Kirjoittaja Bootsi
jaska74 kirjoitti:miten laitetaan muutaman millin pidemmät venttiilit että ne on tiiviit ja venttiilivälyskin vielä ois oikea.
vai onko siinä jotkut hard core seuraajat?
Onhan siellä se säätö... :lol: :lol: :roll:

Lähetetty: 01 Touko 2006 22:06
Kirjoittaja jaska74
mitä hyötyä on pidemmistä venttiileistä, kun kuitenkin nokka sen aukeamismäärän määrää, eikö?

Lähetetty: 04 Touko 2006 21:15
Kirjoittaja jake82
juu ja sit tos on viä semmone vika et kun ajaa n5000 kierroksella,ni alkaa lämmöt hipomaan sataa.tosta venttiilijutusta en enempiä tiä,ostin kannen valmiina pakettina

Lähetetty: 04 Touko 2006 21:16
Kirjoittaja jake82
ja jos jollai myynnin xr4 takaspoileri ni kiinnostais :D

Lähetetty: 04 Touko 2006 21:54
Kirjoittaja janzamar
jake82 kirjoitti:juu ja sit tos on viä semmone vika et kun ajaa n5000 kierroksella,ni alkaa lämmöt hipomaan sataa.tosta venttiilijutusta en enempiä tiä,ostin kannen valmiina pakettina
Kuin vanha vesipumppu?
Jos alkais olla "potkuri" kulunut.

Lähetetty: 05 Touko 2006 16:08
Kirjoittaja jake82
en kyl tosta pumpusta tiä :D alkaa näemmä jo 4000 kierroksessa lämpiää ku pitempää ajaa..höh.

Lähetetty: 05 Touko 2006 16:23
Kirjoittaja janzamar
No se järjestelmä kannattais kattoa,vaihtaa termari,huuhdella vesikanavat vastakkaiseen kiertosuuntaan ja kattoa että flekti toimii ja ettei syylari ole turhan likanen.
Ja tietysti se että onko se vesipumppu iskussa ja syylarin korkki
ehkä varoiksi vaihtaa varmasti ehjään.
Onkohan siellä käytetty noita paikkauslitkuja vuotojen tukkimiseen tms mahdollisuuksia?

Lähetetty: 05 Touko 2006 16:50
Kirjoittaja jake82
juu uuden termarin vaihdoin 83 asteisen ja jäähdyttimen putsasin kunnol...tietenki seokset ja sytkä vaikuttaa lämpöihinki...mistähä ylipäätään vois noita suuttimia hommailla????

Lähetetty: 06 Touko 2006 01:41
Kirjoittaja Nsa
Itellä meni joskus tosta "huolettomasta" DFTH-kaasuttimesta suuttimet väärinpäin. Tuloksena laiha seos, pari haljennutta posliinia motocraftin tulpissa ja kovat lämmöt.. :? Kääntelin jossain Hämeenlinnan kylmähuoltiksella suuttimen oikein päin ja kävin varmuudeks puhalluttaa kaasarin rengaspisteellä ja taas mentiin. Ei ollu lämmöissä sen jälkeen mitään ongelmaa. Oli vielä bonarina kuuma kesäpäivä, niin kuin tänään 8) Sain pari "outoa" katsetta muilta huoltamon asiakkailta.. en tajuu miks? Eiks jokainen oo joskus putsannu kaasaria rengaspisteessä?!?! :D

Lähetetty: 07 Touko 2006 00:36
Kirjoittaja jake82
juu sain peräti nykimisen aikalailla pois...oli koho irti ja joku pirun ruuvi löysäl,ja 135 suutin ni pelaa ny jotenki :D kyl se tipukin kukkuu xD

Lähetetty: 07 Touko 2006 11:45
Kirjoittaja dexta
jaska74 kirjoitti:mitä hyötyä on pidemmistä venttiileistä, kun kuitenkin nokka sen aukeamismäärän määrää, eikö?
Esim. virinokalla jossa pienempi perusympyrä vakionokkaan nähden saadaan seuraajien asento oikein