Sivu 1/1
ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 09 Elo 2021 18:41
Kirjoittaja slickjones
Hei
Eli tallainen tapaus olisi jaguar 2.0 tdci eli sama kuin mondeo mk3.. Auto sahaa mutta ei käynnisty...
Tehtyjä töitä
-suodatin vaihdettu (vanhassa ei ollut metallia)
-kp pumppu vaihdettu (todistetusti toimivaan) halvalla sain ostin siis uuden ja kun työkalut löyty työn tekoon.
-suuttimet vaihdettu
-maa johdot läpikäyty
-ilmattu reikä päässä 1 starttimoottorin verran (uusi asennettu)
-painetunnistin uusi
-tunnistimet pumpun perssiiseen
-nokan asennontunnistin
vikakoodeja ei ole ja livedata näyttää rail paineeksi 600kilopaskaa ja nousee siihen 800 ja kerran pomppas 1000 (eli ei juurikaan paineita)
ideat alkaa loppua tyystin ja järki ei meinaa selittää millään miksi se korkeapainepumppu ei lykkää kunnon paineita vaikka kuinka ilmailee...
tää delphin pumppu on kuitenkin mekaaninen ja kyllä sen pitäisi paineita antaa kunhan kierroksia löyttyy.. (startti antaa 210)
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 09 Elo 2021 20:35
Kirjoittaja slickjones
vastailempa itse... sain paineet nousemaan 300 000 kpa eli suuttimet aukee.. Nyt auto jo lupaileen mutta ei jaksa käynnistyä. Ongelman ratkaisin lisäämällä siirtopumpun kp ja filtterin väliin.. työnsin pakosti sinne dieseliä ja kp heräsi.. Nyt sitten vielä pähkäilemään miksi ei jaksa startata.. ilmasin suuttimiin saakka mutta ei silti mitään... ohjelmoin nuo suuttimet vielä ecuun mutta pitäisi se silti käynnistyä vaikka sitä ei ole vielä tehty (käytetyt suuttimet toimivasta autosta)
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 11 Elo 2021 10:28
Kirjoittaja Renee
Oletko tarkistanut sen polttoainesuodattimen jalan että siellä ei ole mitään paikkaa josta ilmaa vetää. Samoin suodatin oikein asenettu . Muistissa ei mitään vikakoodia. Samoin polttoainesuodatin aina aina alkuperäinen tai vastaava . Mihin monentiin ne suuttimet kiristit? 250bar vähintäin vaaditaan hyvä paine noin 350bar sulla on puolessa välissä paineen puolesta ok .
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 11 Elo 2021 19:18
Kirjoittaja riikomi
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 11 Elo 2021 22:22
Kirjoittaja slickjones
Vikakoodeja ei ole ja suuttimet on 47nm kuten ohjeissa.. Ilmailin kuin idiootti ja ei mitään apua. Nyt selvisi sitten että suuttimissa ilmalukko ja nyt koitan ottaa paineen säätimen pois pelistä ja pakottaa 1 suutin kerrallaan auki. 1 sain aukeemaan mutta virta loppui autosta. Nyt kun saisi vielä yhden aukeemaan lukosta niin käyttämällä ne muutkin peliin lähtee. Mikäli en saa itse niitä auki niin pakko viedä suuttimet penkkiin avattavaksi.
Paljon hyvää näissä Fordin koneissa mutta se joka valitsi nämä suuttimet tähän koneeseen oli aikalailla 5 promillen kännissä.
Sen suotimen tiiveyden varmistin vielä sähköpumpulla asentamalla sen suotimen ja kp pumpun väliin.
Ohmit mittasin suuttimista näytti 1.7 eli spekseihin menee.
Jos jollain poppakonsti pakottaa suuttimet auki ilmalukosta niin olisin kiitollinen ja lyön vetoa että monet kohtalotoverit myös ajattelisi lämpimästi tätä neroa joka keinon tietää..
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 11 Elo 2021 23:10
Kirjoittaja Renee
Jagge miehet pähkäilee myös 9 sivua juttua.
https://www.jaguarforum.com/threads/x-t ... wn.117344/
Kun suuttimet paikoillaan oliko niissä ne tiivisteet mukana. Irroitit suuttimista ne polttoaineletkut kun starttaa ainetta tulee kaikista kunnolla. Käykö yhtään vajailla pytyillä oleko kokeillut starttipilotilla käynnistää. Kurja homma kun noi ison savotan jo olet tehnyt.
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia...
Lähetetty: 13 Elo 2021 12:32
Kirjoittaja slickjones
Noniin ratkesi ongelma. 1 suutin toimi kunnolla ja muut 3 ei. Eli mulle myytiin vialliset suuttimet. Kokeilin ne erikoisella tavalla

kytkin ne putkiin kiinni ja häntä sivulle ja kaveri starttas 1 ruiski normaalisti muista ei mitään.
Löysin vielä yhden toimivan ja Johan auto hörähti 2 käyntiin. Eilen sitten otin vialliset suuttimet ja purkasin ne ja tukossajan nuo oli ei muutakun putsaamaan ja suuttimet auki.. Sitten mittauksessa huomasin että piezot lähes mykkiä ja yhdes runko vuoto..
Tässä on kyllä oppinut Ford dieselin sielunelämän aina johdotuksista pumpun kautta suuttimiin. Osaan siis aika hyvin neuvoa jos joku apua tarvii.
Eli case close!! Kiitos kaikille vastanneille ja yv. Llä voi myydä mulle 2 suurinta

Ei haittaa vaikka olisi vuotavat kunhan piezo toimii
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 14:29
Kirjoittaja saksoboy
kokeileppa viedä ne suuttimet johonki dieselpajalle jossa oli testipenkki. Siellä ne pystyy ajamaan puhdistusainetta läpi ja pakottamalla availemaan niitä. Maksaa jotain 40€ ehkä jos viet suuttimet suoraan sinne.
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 16:37
Kirjoittaja Renee
Mistä hommasit noi vialliset suuttimet. Kurjahomma että tuollaiset talkoot tuli. Varmaa kaikkien tämä ongelman kanssa olevien pitää noi suuttimet ennen asennusta tarkastaa dieselikorjaamolla että se puoli varmasti kunnossa. Jos positiivista etsii olette mies jolle tdci korjailu ei ole enää sellaista hakuammuntaa.
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 17:32
Kirjoittaja slickjones
Hei.. Juu ne tuli ostettua yhdeltä Ford mieheltä en kyllä syytä häntä. Ei diesel penkki auta suuttimeen jossa piezo elementti mykkä.. Se korjaamojen ajosysteemi on hieno keksintö ja kallis parempi on pistää itse suutin autoon kiinni väärinpäin ja katsoo suihkuttaako mutta vasta sitten kun siinä pisteessä korjuksessa että aletaan miettimään suuttimen toimivuutta..
Suuttimet on sen puoleen hankalia kun ne teettää paljon turhaakin työtä meinaa ne voi kusta paluupuolelta paineet pihalle.. Tosin se on helppo testata...
Nyt sitten kuollaan haavoja ja etsitään 2 suutinta että saa auton leimalle.. Hankalin tuossa oli se että edellinen omistaja koittanut korjata mutta ihan päin honkia joten vikoja oli paljon mutta toisaaltaan koneen puolet auto on kuin uusi ja korikin täydellinen...

rahat loppu ja järki myyty Fordin diesel koneissin mutta nyt voi jo hymyillä... Kiitos kaikille neuvoista ne ovat olleet kyllä hyviä!
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 18:43
Kirjoittaja riikomi
Tukkeutumis-% on niin kova, että alkaa p.a.-kierron puhtaus nousta epäiltyjen listalle.
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 20:18
Kirjoittaja focst
slickjones kirjoitti: ↑13 Elo 2021 17:32
Hei.. Juu ne tuli ostettua yhdeltä Ford mieheltä en kyllä syytä häntä. Ei diesel penkki auta suuttimeen jossa piezo elementti mykkä.. Se korjaamojen ajosysteemi on hieno keksintö ja kallis parempi on pistää itse suutin autoon kiinni väärinpäin ja katsoo suihkuttaako mutta vasta sitten kun siinä pisteessä korjuksessa että aletaan miettimään suuttimen toimivuutta..
Suuttimet on sen puoleen hankalia kun ne teettää paljon turhaakin työtä meinaa ne voi kusta paluupuolelta paineet pihalle.. Tosin se on helppo testata...
Nyt sitten kuollaan haavoja ja etsitään 2 suutinta että saa auton leimalle.. Hankalin tuossa oli se että edellinen omistaja koittanut korjata mutta ihan päin honkia joten vikoja oli paljon mutta toisaaltaan koneen puolet auto on kuin uusi ja korikin täydellinen...

rahat loppu ja järki myyty Fordin diesel koneissin mutta nyt voi jo hymyillä... Kiitos kaikille neuvoista ne ovat olleet kyllä hyviä!
Ei mk3 mondeossa ole piezo suuttimet. Käytä diesel pajalla ne 3 suutinta jos ne on olleet varastossa kyljellään neula kuivahtaa jumiin. Ne suuttimet vaatii välillä jopa 1000bar että neula lähtee liikkeelle. Ne on kotona hankala saada toimimaan.
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 13 Elo 2021 22:31
Kirjoittaja Mk3Mondeo
focst kirjoitti: ↑13 Elo 2021 20:18
slickjones kirjoitti: ↑13 Elo 2021 17:32
Hei.. Juu ne tuli ostettua yhdeltä Ford mieheltä en kyllä syytä häntä. Ei diesel penkki auta suuttimeen jossa piezo elementti mykkä.. Se korjaamojen ajosysteemi on hieno keksintö ja kallis parempi on pistää itse suutin autoon kiinni väärinpäin ja katsoo suihkuttaako mutta vasta sitten kun siinä pisteessä korjuksessa että aletaan miettimään suuttimen toimivuutta..
Suuttimet on sen puoleen hankalia kun ne teettää paljon turhaakin työtä meinaa ne voi kusta paluupuolelta paineet pihalle.. Tosin se on helppo testata...
Nyt sitten kuollaan haavoja ja etsitään 2 suutinta että saa auton leimalle.. Hankalin tuossa oli se että edellinen omistaja koittanut korjata mutta ihan päin honkia joten vikoja oli paljon mutta toisaaltaan koneen puolet auto on kuin uusi ja korikin täydellinen...

rahat loppu ja järki myyty Fordin diesel koneissin mutta nyt voi jo hymyillä... Kiitos kaikille neuvoista ne ovat olleet kyllä hyviä!
Ei mk3 mondeossa ole piezo suuttimet. Käytä diesel pajalla ne 3 suutinta jos ne on olleet varastossa kyljellään neula kuivahtaa jumiin. Ne suuttimet vaatii välillä jopa 1000bar että neula lähtee liikkeelle. Ne on kotona hankala saada toimimaan.
Aivan oikein. Jos on ilmaa suuttimissa, tulisi saada kone käyntiin kahdella jolloin on mahdollista saada paine nousemaan sinne 1600 bar maksimiin jolloin ilmat lähtevät jos lähtevät.
Miksi muuten temppuilla käytettyjen suuttimien kanssa kun Saksasta saa peruskorjattuja hintaan 135€/kpl ja toimivat hyvin sekä takuulla?
https://www.diesel-technik-biberach.de/shop/ford/
Re: ford 2.o tdci (jaguar/mondeo mk3) paineongelmia... (ratkaistu)
Lähetetty: 14 Elo 2021 12:57
Kirjoittaja slickjones
focst kirjoitti: ↑13 Elo 2021 20:18
slickjones kirjoitti: ↑13 Elo 2021 17:32
Hei.. Juu ne tuli ostettua yhdeltä Ford mieheltä en kyllä syytä häntä. Ei diesel penkki auta suuttimeen jossa piezo elementti mykkä.. Se korjaamojen ajosysteemi on hieno keksintö ja kallis parempi on pistää itse suutin autoon kiinni väärinpäin ja katsoo suihkuttaako mutta vasta sitten kun siinä pisteessä korjuksessa että aletaan miettimään suuttimen toimivuutta..
Suuttimet on sen puoleen hankalia kun ne teettää paljon turhaakin työtä meinaa ne voi kusta paluupuolelta paineet pihalle.. Tosin se on helppo testata...
Nyt sitten kuollaan haavoja ja etsitään 2 suutinta että saa auton leimalle.. Hankalin tuossa oli se että edellinen omistaja koittanut korjata mutta ihan päin honkia joten vikoja oli paljon mutta toisaaltaan koneen puolet auto on kuin uusi ja korikin täydellinen...

rahat loppu ja järki myyty Fordin diesel koneissin mutta nyt voi jo hymyillä... Kiitos kaikille neuvoista ne ovat olleet kyllä hyviä!
Ei mk3 mondeossa ole piezo suuttimet. Käytä diesel pajalla ne 3 suutinta jos ne on olleet varastossa kyljellään neula kuivahtaa jumiin. Ne suuttimet vaatii välillä jopa 1000bar että neula lähtee liikkeelle. Ne on kotona hankala saada toimimaan.
Varmaan olen väärässä piezo elementin kanssa mutta vaikka siellä olisi mikä tahansa ratkaisu ohmi mittarin pitäisin näyttää jotain eloa. Lisäksi avasin suuttimet ja putsasin ne joten neula liikkuu hyvin.