DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

RENNIE kirjoitti: 01 Joulu 2022 15:35 EDIT: Eipä vielä mennäkään. Miten tietää, missä yläkuolokohdassa mäntä on, kun ajoitus on sekaisin? Luulisi, että jos mäntä olisi "väärässä" yläkuolokohdassa, kun nokka-akselit olisi oikein, niin moottorinohjaus menisi sekaisin? Vai onko vain yksi kombo, jolla paketti toimii? Jos niin, niin silloinhan se löytyisi kokeilemalla.
Alakerta on sillon ok kun vastapaino toppaa siihen tappiin :) Moottorin ohjaus kyllä lukee vauhtipyöränkehältä kammenkulman kyllä, mutta alakerran koko kierto on aina se yksi rundi ja joten siinä ei voi mennä pieleen. Alakertaa pyörähtää kaksi kierrosta niin nokat on pyörähtäny vasta kerran, näin summattuna. Joku minua paremman ilmaisutaidon omaava voi täydentää :D

Alakerta voi olla pielessä vaan 1-359 astetta väliltä :geek: :mrgreen:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

No niin, pyöriteltiin kampea ja nythän paketti tuntuu olevan kasassa! Lattarauta menee kohtuudella nokkiksen loviin ja kampura nappaa tappiin. Helposti pyörii avaimella kampiakselin pultista, joten varmaankin kaikki on kunnossa siellä päin. :mrgreen:

Tässä sit tämmöinen vähän pienempi pulma. Ihan perus juttu joka tulee eteen remppahommissa, eli löytyy eksoottisia pultteja :oops: . Olen pitänyt silleen, että muutamalla kierroksella pistänyt irrotetut pultit aina niiden paikkoihin, mutta en tehnyt niin jakohihnan muovikotelon "peruspulttien" kanssa (yläkeskipultti on pitempi ja se onkin paikallaan venttiilikopassa), kun kotelon pultit näytti olevan samanlaisia. Mutta tunnistaako joku, mikä on tuo kuvissa oleva vasempi pultti? Siinä on jakokotelon pulteista poiketen pyöristetty kärki ja se on vähän lyhempi. Kierre on sama. Kuvissa oikeanpuoleinen pultti on se niin sanottu muovikotelon peruspultti, joita on monta kappaletta. Netistä löytyy jonkin verran Fordin räjäytyskuvia (esim. 7zap), mutta en äkännyt niistä, mihin tuo pyöreäkärkinen pultti tulee.

Kuva

Kuva
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Hämärä muistikuvaa kertoilisi että vesipumppuun tulisi yksi tollanen pultti, jolla jakokoppaa kiinnitetään siihen. Eli vesipumpussa jonkinlainen jenka tuolle, ehkä...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duck, no hyvä homma! Saattaa tulla muuten siihen pusivempun auton keulan puoleiseen korvakkeeseen tuo pultti. Pitää kasatessa tsekata. Kun onhan tuossa sekin, että monesti liian pitkä pultti ei mene perille. Tässäkin hyvällä tuurilla on niin, että vain tuommoinen lyhkäisempi pultti menee.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

No niin, elikkä nyt on jo venakoppakin paikallaan ja jakopään muovikotelo. Sentin pätkä ylemmän kotelon tiivisteestä pusivempun yläpuolelta, aika katveisesta paikasta lohkesi pois, mutta eipä se varmaan mitään haittaa.

Mutta itse homma tosiaan olisi jo aika pitkällä. Lähinnä vaan kovaa ruuvaamista ja painintaa auton alla jäljellä. No startin terminaalit pitää kyllä puhdistaa. Oli sen verran korroosiota siellä.

Mutta kuten arvata saattaa, käteen on nyt jäänyt kaksi ruuvia. Pari tuntia tutkittiin moottoria ja avasin jakopään yläkotelonkin kahteen kertaan, eikä löydetty niille paikkaa. Nuo samanlaiset ruuvit jäivät kui tuossa pari viestiä ylempänä olevan viestini kuvissa. Ei puutu myöskään pusivempulta tai jakopään alakotelolta. Kyllä ollaan ihmeissään, että mistä kummasta nuo nyt puuttuu! :oops: :oops: :oops:
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Hihnankiristimen vanhat ruuvit?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Hihnankiristimessä oli isommat pultit.

Pistetääs vie tähänkin tämä kuva, ettei tarvi ylös-ala skrollailla. Eli just samanlainen pulttipari on nyt jäänyt käteen. Kysynpähän, että mistä helkatista nuo M6-pultit voi olla, kun jakokotelossa ei puuttunut mitään? Jostainhan ne on kuitenkin nyt rempan aikana purettu!

Kuva
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuota noin.. oisko tällänen skenaario mahdollinen, että vesipumpun mukana tuli uusia pultteja, ja noi jäi vanhasta pulttisarjasta tähteelle? :) Jakopäärempassa mun mielestä tärkeintä että rullat, hihnapyörät ja v-pumppu kiinni kaikilla, suojamuoveissa voi enemmän ja vähemmän soveltaa :D


Ja ootahan varma ettei noi apulaitehihnan alasuojauksesta joka tuli siihen runkopalkkiin? Vai oliko se muttereilla kun ei muista...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duck, joo, eipä kai nuiden perään kannata kovin paljon harmaita haituvia päähänsä kasvattaa. Kun jakopäässä kaikki näytti olevan ok, niin eiköhän koko hommakin ole ok. Vesipumpun mukana ei minusta tullut mitään pultteja. Apulaitehihnan pultit on kierrettynä paikallaan muutaman kierroksen. :thumbup:
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mikä on tilanne Focuksen kanssa RENNIE? :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Jep ajattelin kirjata tänne tilanteen, kun niin paljon olen jo tästä tänne rustannut.

Eli hihnan vaihdon suhteen tilanne on mainio. Moottori käy ihan kuin ennenkin!

Ne kaksi mysteeripulttia oli kuin olikin sieltä apulaitehihnan suojuksesta. Nyt on niin, että toinen on pitempi ja toinen lyhyt tylppäkärkinen, mutta kun sinne kerran menivät perille saakka, niin tuskinpa siitä haittaakaan on!

Itselle jäi hommasta päällimmäisenä mieleen, että tosiaan kannattaa varata aikaa ja kunnolla, ja mielellään jopa arkipäiviä, ainakin jos ei Motonetiä tms. ole vieressä, jotta saa tarvittaessa tarvikkeita. Tiivistemassaa itse käytin nyt vesipumpun tiivisteisiin, koska edelliseenkin oli näköjään käytetty.

Aikaa meni ihmetellessä jumittavia pultteja, mutta tällä kertaa säästyttiin poraamiselta tms. ongelmilta pulttien irrotuksessa. Koko hommaan taisi mennä karkeasti arvioiden noin 30 tuntia, ja pari viikkoa, kun tein muutaman tunnin päivässä. Hommaa hidasti osaltaan, kun kesken rempan joutui hyppäämään kauppaan hakemaan jotain tarvikkeita, esim. jämäkämpi ulosvetäjä, tiivistemassa ja nokka-akselin hammashihnapyörille Motonetistä yleismallin kiinnipitotyökalu. Minusta kiinnipitotyökalua oli ihan hyvä tuossakin käyttää, niin nokkapyörät ei päässeet yhtään liikahtamaan.

Mitenhän kauan ammattinyrkkipajalla menee tähän hommaan? Jos pari tuntia, niin säästö karkeasti arvioiden tässä nyt luokkaa 44 euroa (huomioin tähän erikoistyökalujen hinnat). Puolisentoista euroa jäi tuntipalkkaa. Onhan se sekin, ja nyt uskaltaa ehkä jatkossakin omaan autoon vaihtaa remmin, jos niikseen.

Nyt päästäänkin taas palaamaan maan pinnalle ja edelleen esiintyvään vikaan, eli riittävästi moottorin lämmittyä jäähdytysnesteen porinaan paisuntasäiliössä. Seuraava toimepide on puristuspainemittaus, mutta tähän palataan eri ketjussa.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Congrats :thumbup: Näemmä osui mun muistikuva (vai arvaus :lol: ) oikein että apulaiteremminalasuojalta noi pultit :)

En muista mikä tolle oli ohjeaika, Renee voi linkittää, mutta kun yhden jakopään teetätin paikallisella korjaamolla, niin muistaakseni päältä neljä tuntia meni, eivätkä edes polta yksikään asentaja siellä kuulemma. Työnhinta taitaa olla 250e yleisesti ottaen tuolle.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

No sitähän se minäkin vähän ajattelin, että ei kyllä taida muutamassa tunnissa onnistua edes ammattilaiselta. On tuossa kuitenkin sen verran värkkäämistä. Tänä päivänä taitaa tuntiveloitus olla se 80 euroa (merkkiiliikkeessä taitaa jo olla 120 e/h), niin silloinhan tässä jäi säästön puolelle 116 eur ja tuntipalkaksi 3,8 eur! :thumbup:
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Voisko jo joku mode laittaa tän ketjun stickyksi?

---

Kysymys aiheesta. Onkohan mitään haittaa siitä, kun mulla hihnanvaihdon yhteydessä katkesi siitä ylemmän jakohihnan kotelon reunasta, laturin vierestä, semmoinen sentin-parin pätkä muovikotelon tiivisteestä? Tuli asia nyt mieleen, kun ajot taas kohta lisääntyy huomattavasti. Itse olisin sillä kannalla, että tuskin noin vähäinen haittaisi. Sinnehän pääsee pölyä jne. joka tapauksessa, koska onhan sillä kotelolla kuitenkin ilmareikä ainakin siellä alapäässä.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllähän se jakohihnan kotelo pitää olla tiivis. Muuten tulee se oulun tauti jakohihnaan kun sinne menee tiestä irronutta mursketta ja muuta ei niin toivottua hankaavaa ainetta.
Autoja piinaava ”Oulun tauti” voimissaan - kukaan ei vieläkään tiedä, mikä seudulla rikkoo jakohihnoja https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... bde8dca1e7
https://autojerry.fi/hinnat/jakohihnan- ... ord/focus/
Kuva
Viimeksi muokannut Renee, 20 Maalis 2023 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Nooh, eipä tuo kotelo nyt ole ilmatiivis muutenkaan. Ylä- ja alakotelon välissähän on rako ja lisäksi siellä alhaalla vedenpoistoaukko. Monissa autoissa on lisäksi paljon avoimempi rakenne jakopäässä. Ja kun vaihtoväli on mulla korkeintaan 60 tkm tai 6 vuotta, niin tuskinpa tässä hätää on. Näin ainakin haluan uskoa.

Tässähän muuten oli nyt 70 tkm ja 7 vuotta ajettuna tuo vanha hihna kuin pakasta vedetty. Ei mitään kulumisen merkkiäkään, että varmasti olisi se vanhakin hihna mennyt vielä vuosia! Ihmettelen, jos sentin-parin ja ehkä muutaman millin korkuinen rako aiheuttaisi tähän merkittävän eron, kun hihna kuitenkin vaihdetaan näin tiheään. Oulun tauti: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aut ... in/8517054

Toisaalta voisihan sitä, jos hifistellä haluaa, vielä purkaa kerran tuon moottorin kyljen. Millähän sen tiivistenauhan katkoksen paikkaisi? Ei ainakaan kannattane laittaa mitään tiivistesilikonia, kun ne kai voivat tarttua kovemmin kiinni.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

RENNIE kirjoitti: 18 Maalis 2023 21:34 Voisko jo joku mode laittaa tän ketjun stickyksi?

---

Kysymys aiheesta. Onkohan mitään haittaa siitä, kun mulla hihnanvaihdon yhteydessä katkesi siitä ylemmän jakohihnan kotelon reunasta, laturin vierestä, semmoinen sentin-parin pätkä muovikotelon tiivisteestä? Tuli asia nyt mieleen, kun ajot taas kohta lisääntyy huomattavasti. Itse olisin sillä kannalla, että tuskin noin vähäinen haittaisi. Sinnehän pääsee pölyä jne. joka tapauksessa, koska onhan sillä kotelolla kuitenkin ilmareikä ainakin siellä alapäässä.
Mun mielestä ei haittaa, itse ainakin näissä kuivahihnaisissa kattonu vaan ettei kotelontiiviste repsota/roiku jostain, niin ei imaise sitä sitten rullien tai hihnapyörien väliin. Jos siitä tollanen parin sentin pätkä puuttuu, niin ei se siitä raosta kiviä ime jakopäähän :D

EDIT: OT:eena jos foorumin Mk1 Focus-äijiä kiinnostaa, niin voin tehdä tällaisen vastaavan DIY-ohjeen aiheesta kytkinremontti ;) :mrgreen: :thumbup:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

RENNIE kirjoitti: 20 Maalis 2023 10:57 Tässähän muuten oli nyt 70 tkm ja 7 vuotta ajettuna tuo vanha hihna kuin pakasta vedetty. Ei mitään kulumisen merkkiäkään, että varmasti olisi se vanhakin hihna mennyt vielä vuosia!
Missä kunnossa rullat ja kiristäjä oli? Kiinnostaa kun aikoinaan edelliseen Mk1 2.0 Zeteciin vaihdatin hihnan 8vuoden (abt. 80tkm) kohdalla ja silloin huollossa sanoivat että kiristäjä ja rullat olivat jo ihan loppu. Ei olisi kestänyt suunniteltua vaihtoväliä.

Hihna ja hilut oli siis tehtaan ensiasennuskamaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

Focus_2.0:

Eihän tuossa ollut kuin se kiristin. Ja se oli ihan priimakunnossa. Ei mitään. Laakerikin oli tahmea kuin uudessa kiristimessä.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
RENNIE
Viestit: 250
Liittynyt: 19 Maalis 2016 13:46

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja RENNIE »

duckworth kirjoitti: 20 Maalis 2023 11:12
EDIT: OT:eena jos foorumin Mk1 Focus-äijiä kiinnostaa, niin voin tehdä tällaisen vastaavan DIY-ohjeen aiheesta kytkinremontti ;) :mrgreen: :thumbup:
Tee ihmeessä! Mullakin jo kytkin huutaa siihen malliin, että olis varmaan lähiaikoina kytkinremppaa. Siinähän menisi uusiksi kytkinhilppeiden lisäksi, myös kytkimen sylinterit. Taitaa kannattaa uusia kummatkin sylinterit? Ei tästä tämän enempää tässä ketjussa. :D
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

RENNIE kirjoitti: 20 Maalis 2023 17:59 Focus_2.0:

Eihän tuossa ollut kuin se kiristin. Ja se oli ihan priimakunnossa. Ei mitään. Laakerikin oli tahmea kuin uudessa kiristimessä.
Jaa niin tossa pikkulohkossa ei ole kun kiristin. 2.0 jakopäässä näköjään kiristin ja rulla. Hyvä, että oli kiristäjä vielä priimaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Focus_2.0 kirjoitti: 20 Maalis 2023 20:42 Jaa niin tossa pikkulohkossa ei ole kun kiristin. 2.0 jakopäässä näköjään kiristin ja rulla. Hyvä, että oli kiristäjä vielä priimaa.
Sitten vielä muistutus, 1.6 Zetec SE ei ole Zetec E- perheen pikkulohko, vaan Duratec- kööriin kuuluva moottori ;) :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Mk1escos
Viestit: 907
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Renee se on oktomurske mikä hihnoja rikkoo ja asia on ollut tiedossa jo vuosikausia.
Hihnakotelot on harvoin tiiviitä joten jonkun palan puuttuminen ei ole niin vaarallista.
Melkein jokaisesta kotelosta on löytynyt hiekkaa / pölyä mitä olen tehnyt, ja niitä on varmaan satakunta tullut vuosien varrella tehtyä työksi.

Zetec SE ei ole duratec vaan Sigma, se on vielä aito Ford Yamahan yhteistyö moottori eikä mazdan paskaa.
SE sopii fordin katkoon kun duratec ei taas sovi kuin mazdan vaihteistoihin.

Edit: mainittakoon vielä että ei siihen paljoa kahta tuntia enempää mene kun tietää mitä tekee.
Pienenä vinkkinä, vaihtakaa aina stefat kun jakopää on auki. Tympeetä tehdä uudestaan jos alkaa vuotamaan varsinkin jos ei ole eka hihnan vaihto.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllä Renee tietää nämä jutut. Mutta vain kysyjän juttuun vastasin tuosta kopasta ja sen kunnosta. Kuvaa kun ei ollut niin normisti jos osa rikkoutuu se vaihdetaan kunnolliseen. .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: DIY: Zetec S, jakopään huolto-ohje

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tosta Duratec-sukulaisuudesta en ala kinaamaan, mutta kuten sanoinkin ei se ole Zetec-E Blacktopin sarjaa sen enempää, mistä varmaan kaikki ollaan samaa mieltä.

Se kuinka nopeesti ton jakopään tekee riippuu tosiaan tekeekö sitä ekaa kertaa ja millasissa olosuhteissa :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin