S-max käynti- ja kiihdytysongelmia
Lähetetty: 08 Maalis 2021 20:38
S-max bensa ecoboost 2.0 (176kw) 2011. Ajettu 135tkm. 15tkm sitten vaihdettu tehdashuollettu moottori ja turbo.
Taustaa: 1/2021 vaihdettu polttoaineen korkeapainepumppu, koska ei kehittänyt riittäviä paineita (Marmorilla totesivat myös, että siirtopumppu toimii). Tämä ilmeni käynnistymisongelmina. Auto käynnistyi ja sammui heti useamman kerran. Sitten lähti käyntiin paljon yskien, jonka jälkeen kävi kyllä nätisti tyhjäkäyntiä. Tällöin oli ongelmana kovemmassa kiihdytyksessä täysi auton hyytyminen.
Nyt kuukautta myöhemmin ilmenee täysin samanlainen käynnistymisongelma, mutta kovemmassa kiihdytyksessä (automaatti vaihtaa pienempää sisään) kierrokset nousevat, mutta auto kiihtyy todella hitaasti. Myös ajoittaista nykimistä tasakaasulla ajettaessa. Tyhjäkäynti edelleen normaali. Kevyessä kaupunkiajossa kiihtyy/kulkee hyvin. Mikäli osaan forscania tulkita niin fuel rail pressure oli jatkuvasti tyhjäkäynnillä/ajossa 6.5bar luokkaa. Ainoastaan alamäessä moottorijarrulla nousi n 10bariin (?).
Vikakoodeja: P2187, P0300, P0301, P0302, P0303, P1169, B1029.
Huomioita, joilla ei välttämättä mitään yhteyttä asiaan:
-Auto on nyt alkanut jonkin verran purkaa akkua.
-Lohkolämmitin asennettu 12/2020 ja öljynvaihtohuolto tehty vastikään 2/21.
-Auto kuluttaa kaupunkiajossa todellisena kulutuksena n. 14l 98:a. Matka-ajossa n. 8l/100km.
EDIT: -Tässä pakkasilla käynnissä olevan auton päältä lumia putsatessa on pari kertaa tullut lievää bensan hajua.
Voiko korkeapainepumppu olla heti toista kertaa rikki ja mikä sitä rikkoo jos näin olisi? Muita ehdotuksia?
Taustaa: 1/2021 vaihdettu polttoaineen korkeapainepumppu, koska ei kehittänyt riittäviä paineita (Marmorilla totesivat myös, että siirtopumppu toimii). Tämä ilmeni käynnistymisongelmina. Auto käynnistyi ja sammui heti useamman kerran. Sitten lähti käyntiin paljon yskien, jonka jälkeen kävi kyllä nätisti tyhjäkäyntiä. Tällöin oli ongelmana kovemmassa kiihdytyksessä täysi auton hyytyminen.
Nyt kuukautta myöhemmin ilmenee täysin samanlainen käynnistymisongelma, mutta kovemmassa kiihdytyksessä (automaatti vaihtaa pienempää sisään) kierrokset nousevat, mutta auto kiihtyy todella hitaasti. Myös ajoittaista nykimistä tasakaasulla ajettaessa. Tyhjäkäynti edelleen normaali. Kevyessä kaupunkiajossa kiihtyy/kulkee hyvin. Mikäli osaan forscania tulkita niin fuel rail pressure oli jatkuvasti tyhjäkäynnillä/ajossa 6.5bar luokkaa. Ainoastaan alamäessä moottorijarrulla nousi n 10bariin (?).
Vikakoodeja: P2187, P0300, P0301, P0302, P0303, P1169, B1029.
Huomioita, joilla ei välttämättä mitään yhteyttä asiaan:
-Auto on nyt alkanut jonkin verran purkaa akkua.
-Lohkolämmitin asennettu 12/2020 ja öljynvaihtohuolto tehty vastikään 2/21.
-Auto kuluttaa kaupunkiajossa todellisena kulutuksena n. 14l 98:a. Matka-ajossa n. 8l/100km.
EDIT: -Tässä pakkasilla käynnissä olevan auton päältä lumia putsatessa on pari kertaa tullut lievää bensan hajua.
Voiko korkeapainepumppu olla heti toista kertaa rikki ja mikä sitä rikkoo jos näin olisi? Muita ehdotuksia?