Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juippari
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2021 20:16

Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja juippari »

moro.liityin nyt viisaampien joukkoon.eli 2008vm focus 1.8 duratec tdci.antaa 3 suuttimesta noin 100metrin ajon jälkeen vikakoodin ja auto menee limpmodeen,välillä toimii 2tunnista 2viikkoon ilman häiriötä kunnes taas alkaa lähes kokoajan.onko jotain vinkkejä antaa hermonsa menettäneelle.ja mistä kannattaa uusia suuttimia etsiä?kiitos vastauksista etukäteen.
miccomus
Viestit: 258
Liittynyt: 29 Marras 2018 08:31

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Villi veikkaus, että johtosarjassa vika eikä suuttimissa. Toki suuttimien kohdalla ajokilometrit on aika ratkaiseva info?
juippari
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2021 20:16

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja juippari »

autolla ajettu 300tkm ja oli vaihettu josakin kohtaa kun katsoin noita remontteja mitä autolle tehty kun tän ostin🤣.onko vinkkiä tuohon johtosarjan katsomiseen?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules mikä vikaakoodi sieltä tuli. Aluksi katsoppaa sinne johtojan onko niissä sanomista kääntele vääntele.
httyps://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=56582
Jos siinä sähköpiuhassa joka menee suuttimeen on sanomista saa korjaussarjoja siihen ettei tarvitse koko settiä ostaa ainakin monessa muussa automallissa.
Käytetty koko paketti
https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... +tdci+farm
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
juippari
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2021 20:16

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja juippari »

sylinterin 3 ruiskutus suutin jatkuva..saattaa mennä 15km ennen kun tulee tai 5m välein.hermot alkaa mennä🤣
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eli vikakoodi oli mikä. Onko suutin vaihdettu eli varmasti toimiva. Katsoitko ne suuttimen sähköpiuhan irroitit ja oliko hapettumaa tulevasti kiinni ja samoin sähköjohddossa ei ollut halkeamia tai muuten sanomista. Nyt topakasti mottoritilaa kstsomaan js keromaan löytyikö vikaa mistään tai sitten hyvälle korjaamolle .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
juippari
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2021 20:16

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja juippari »

nvm eeprom 0001 fail.p0203 ruiskusuutin jatkuva.liittimet katsottu eikä huomattu mitn.tänään kuitenkin toiminut hyvin.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jos vain kontakti vikaa sähkökulussa. Ilmat heittää aika kovasti ja kosteutta moottoritilassa. WD-40 sähköliitokseen monesti halvin korjaus jota kannattaa harrastaa. Seuraappa tilanetta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
juippari
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2021 20:16

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja juippari »

Terve taas..päädyttiin tohon kalleimpaan ratkasuun eli suutin vaihdettiin ja JIPPII taas huolettomia kilmometrejä edessä ennen seuraavaa bropleemaa🤣🤣
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eli 3 pytyn suutin vaihdettiin uuteen ja onko havaintoa onko muita suuttimia jos vaihdettu uusiin.Kun ne tahtoo aika monesti mennä samoillaa kilsoilla
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Tollanen 2008 1.8TDCI oli käytössä muutama vuosi sitten....
siinä meni vuorotellen 3 eri suutinta vaihtoon muutaman kymmenen tuhannen kilsan sisällä 280-320tkm.
Kaksoismassa vauhtipyörä myös hajosi about 280tkm....laturi 150tkm ja sisätilan flekti 180tkm...etulaakeri 250tkm.
Yhden kerran diesel suodatin ummetulla...avatessa sieltä löytyi jotain ihme geelimäistä mömmöä, liekö tukkinut putkea.
Tämä voi tietty olla öljy-yhtiön vikakin. Heillä joskus lurahtaa vettä tai muuta roskaa säiliöön...

Jotenkin laatuvaikutelma jäi heikommaksi kuin Mondeoissa joilla on useammalla saanut huoletonta kyytiä.
Ruostuminen on oli huomattavasti voimakkaampaa kuin vuotta vanhemmassa mondeossa joka oli kaverina pihassa.
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Taunusautomaatti kirjoitti: 03 Maalis 2021 10:34 Tollanen 2008 1.8TDCI oli käytössä muutama vuosi sitten....
siinä meni vuorotellen 3 eri suutinta vaihtoon muutaman kymmenen tuhannen kilsan sisällä 280-320tkm.
Kaksoismassa vauhtipyörä myös hajosi about 280tkm....laturi 150tkm ja sisätilan flekti 180tkm...etulaakeri 250tkm.
Yhden kerran diesel suodatin ummetulla...avatessa sieltä löytyi jotain ihme geelimäistä mömmöä, liekö tukkinut putkea.
Tämä voi tietty olla öljy-yhtiön vikakin. Heillä joskus lurahtaa vettä tai muuta roskaa säiliöön...

Jotenkin laatuvaikutelma jäi heikommaksi kuin Mondeoissa joilla on useammalla saanut huoletonta kyytiä.
Ruostuminen on oli huomattavasti voimakkaampaa kuin vuotta vanhemmassa mondeossa joka oli kaverina pihassa.
Eipä nuo kilometrit mitään huonoja ole kyseisille osille ja se geelimäinen mömmö saattaa olla tän biodieselin levämäistä biomassaa joka tulee jos ajaa biodieselillä ja auto seisoo pitkiäkin aikoja välillä.
"harder" is not a very good safeword
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

ehkä ne ei oo huonoja muttei 5 mondeoon (300-370tkm) ole tarvinnut vaihdella moisia...eikä pariin sierraan 350tkm + 560tkm ...eikä taunukseen 600tkm...
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Taunusautomaatti kirjoitti: 03 Maalis 2021 18:53 ehkä ne ei oo huonoja muttei 5 mondeoon (300-370tkm) ole tarvinnut vaihdella moisia...eikä pariin sierraan 350tkm + 560tkm ...eikä taunukseen 600tkm...
Mondeo: hyvää tuuria tai parempaa huolenpitoa
Sierra ja Taunus: Tiedät itsekkin että nämä on aivan eri aikakauden autoja jossa ei ees ole commonrail suuttimia tai kaksoismassaa sekä auton massat on pienempiä kuin nykyautoissa sekä sähkölaitteiden kuorma on huomattavasti pienempi.
"harder" is not a very good safeword
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Renee »

Yksinkertaisesti valmistajat laittaa autoihin paljon huonnommin kestäviä osia mitä vanhoihin malleihin ennen laitettiin.Joku pyörän laakeri paljon se kestää kestääkö 500tkm vai hikisesti 250tkm.Tämä kun johtuu että autot on kertakäyttökamaa.Mitä halvimallaa saadaan auto koottua niin bisnes toimii silloin hyvin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
saksoboy
Viestit: 1054
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

Renee kirjoitti: 04 Maalis 2021 09:47 Yksinkertaisesti valmistajat laittaa autoihin paljon huonnommin kestäviä osia mitä vanhoihin malleihin ennen laitettiin.Joku pyörän laakeri paljon se kestää kestääkö 500tkm vai hikisesti 250tkm.Tämä kun johtuu että autot on kertakäyttökamaa.Mitä halvimallaa saadaan auto koottua niin bisnes toimii silloin hyvin.
Ei vaan siitä että autojen turvallisuus on lisääntynyt ja sen seurauksesta erilaiset rakenteelliset ratkaisut ovat lisänneet autojen painoa jonka seurauksena osat mitkä ollaan ylisuunniteltu on jouduttu laittamaan laihdutuskuurille kuten tämä pyöränlaakeri. Ainut asia mistä ollaan samaa mieltä on juurikin tuo että yritykset yrittävät maksimoida tuloksensa jotta bisnes toimisi.
"harder" is not a very good safeword
Taunusautomaatti
Viestit: 1975
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Focus vm 2008 1.8tdci

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

Autojen kohdalla on sellainen tosiasia että ne osineen mitoitetaan eri lailla eri kokoluokissa.
Eli fiestaa tai focusta ei tehdas tee kestämään aivan samoja kilometrejä kuin Mondeo.
Eli huolettomat kilsat jotain tyyliin....
fiesta 15V a 12000 = 180 000
focus 15V a 17000 = 255 000
mondeo 15v a 25000 = 375 000

Erityisesti ruostesuojauksessa tuon näkee kun tutkii tarkemmin. Korin sinkityksissä on eroa.
Focukseen kun tuli kiveniskemä niin se oli muutama kk päässä ruskea ruosteesta. Mondeossa vastaavasta paistaa harmaa sinkki.

Hinta on ratkaiseva tekijä...kalliimpaan on varaa uhrata enempi materiaalia.
Jos jostain voi säästää satasen niin tuntuu pieneltä mutta kun autoja tehdää vaikka 100 000kpl niin satasesta tuleekin 10 000 000e

Jos katsoo esim matkailuautoja niin miksihän ducatot on yliedustettuja... laadunko vuoksi...
ei vaan siksi että vastaava ducato on about 5000e halvempi kuin transiitti... :thumbup:
Vastaa Viestiin