-92 Escort ei käynnisty :(
-92 Escort ei käynnisty :(
Hej!
Tämmöinen ongelma, että toi mun 1.8l -92 Escort ei sitten suostu lähteen käyntiin. Pyörittää kyllä konetta, mutta mitään ei tapahdu. Akun oon ottanut irti ja ladannut täyteen, ei auta. Edellisenä päivänä asensin vaan toisen vahvistimen, vedin virtapiuhan konehuoneesta autoon, ei muuta. Kokeilin silloin, että käynnistyykö, lähti kyllä käyntiin niinkuin normaalisti, eli heti kun vääntää avaimesta, mutta sammuikin sitten samantien. Seuraavana päivänä kokeilin ladatulla akulla, niin heti aluksi lupaili, mutta sitten ei taas yhtään mitään.
Osaisiko joku fiksumpi sanoa, missä vika on??
edit: Auto teki tuollaisen saman tempauksen viime talvena edellisellä omistajalla, silloin kyseessä oli vääränlaatuinen (?) öljy. Voiko auto oikeasti olla niin "nirso", ettei käy ku tietty öljylaatu. Itse laitoin sinne 10W-30, merkki tais olla Nesteen omaa. Lueskelin muita juttuja, ja niissä kehoitettiin laittaan Fordin hyväksymää 5W-30 öljyä.
Tämmöinen ongelma, että toi mun 1.8l -92 Escort ei sitten suostu lähteen käyntiin. Pyörittää kyllä konetta, mutta mitään ei tapahdu. Akun oon ottanut irti ja ladannut täyteen, ei auta. Edellisenä päivänä asensin vaan toisen vahvistimen, vedin virtapiuhan konehuoneesta autoon, ei muuta. Kokeilin silloin, että käynnistyykö, lähti kyllä käyntiin niinkuin normaalisti, eli heti kun vääntää avaimesta, mutta sammuikin sitten samantien. Seuraavana päivänä kokeilin ladatulla akulla, niin heti aluksi lupaili, mutta sitten ei taas yhtään mitään.
Osaisiko joku fiksumpi sanoa, missä vika on??
edit: Auto teki tuollaisen saman tempauksen viime talvena edellisellä omistajalla, silloin kyseessä oli vääränlaatuinen (?) öljy. Voiko auto oikeasti olla niin "nirso", ettei käy ku tietty öljylaatu. Itse laitoin sinne 10W-30, merkki tais olla Nesteen omaa. Lueskelin muita juttuja, ja niissä kehoitettiin laittaan Fordin hyväksymää 5W-30 öljyä.
Tuosta tuli sellainen mieleen, että konehuoneessa ei haise bensa pätkääkään pitkänkään starttauksen jälkeen. Osaatko kenties sanoa, että missä se inertiakytkin (vaimikälie) sijaitsee?TeRoK kirjoitti:Pyöriikö bensapumppu? Jos oot vahingossa painanut sen inertiakytkimen takaluukusta (jos se siellä noissa sijaitsee) pohjaan.
Ei sitä kyllä ihan vahingossa pysty painamaan päälle, jos siinä on vaan se luukku päällä...
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllähän nuo Pyroilillakin pyörii, lähtee jopa käyntiin!
Vaimon Eskossa sulakeboxin vaihto auttoi mystisiin tarttiongelmiin. Ongelmat yleensä kyllä "puolilämpimänä" ja satunnaisia, väliä päivä tai kuukausia. Tönäsemällä lähti aina eli laturin virta kait "ohitti" ongelmakohdan?
Vika oli kait boxin käynnistyksenestopiuhoissa? 8)

Vaimon Eskossa sulakeboxin vaihto auttoi mystisiin tarttiongelmiin. Ongelmat yleensä kyllä "puolilämpimänä" ja satunnaisia, väliä päivä tai kuukausia. Tönäsemällä lähti aina eli laturin virta kait "ohitti" ongelmakohdan?

Eihän kaikki vettiilit voi aukikaan jäädä, kun kuuman koneen sammuttaa kyllä ne kiinni menee. Mutta jos ei tule öljyn paineita se ei aukase silloin venttiliä kun nokan ja venttiilin välissä ei ole painetta. Järkeilinköhän ihan oikein? 

Hese, sähläri: savun haihduttua tarkistamme kytkennät ja vahingot.
Jaa,tuossa ajattelin sitä ettei starttaa sen kautta että venttiili jäisJaakko85 kirjoitti: Eikai ny sentään, eikö noissa zetekeissä kaikenlisäksi osu mäntä venttiileihin, eli kieroja venttiileitäkin olisi tiedossa. Kiinni ne jää munmielestä.
taivaan puolelle parkkiin..mutta tuossa ei edes bensa ollu kai haissut.
Tosin munkin pitäis varmaan olla useammin ihan hiljaa vaan ja opiskella kiltisti,arvailen enimmäkseen edelleen

ei sieltä mitään junia t...
Tuossa selasin kaikki 36 sivua läpi (töissä oon, ei parempaakaan tekemistä), niin kauheasti oli puhetta, että sulakeboksissa voisi olla jotain ongelmaa, takaa pitää tinata. Sitten myös sanottiin, että piuhojen liitännät hyvä tarkastaa, sytkäboksin etc.
Mutta sitten oli myös puhetta MAFista, mikä p*ru se on? Tai sitten MAP? Vaikuttaako nämä tavalla tai toisella tuohon mainitsemaani onkelmaan...
Niin ja vielä pitää sellainen kysäistä, että ku sulakeboksin ottaa irti, niin onko siellä takana tai jossain sellaisia liittimiä, mitkä varmasti menee vääriin paikkoihin?
Mutta sitten oli myös puhetta MAFista, mikä p*ru se on? Tai sitten MAP? Vaikuttaako nämä tavalla tai toisella tuohon mainitsemaani onkelmaan...
Niin ja vielä pitää sellainen kysäistä, että ku sulakeboksin ottaa irti, niin onko siellä takana tai jossain sellaisia liittimiä, mitkä varmasti menee vääriin paikkoihin?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Hmm mulla ainakin tossa -91 orionissa sielä sulakerasiassa oli johtosarjat jotka merkkasin tussilla ettei mee väärin eipä ne muut kai sitten edes voi mennä väärin. Sielä takana oli kyllä pulteilla kiinni 3 punaista johtoa jotka kannattaa myös merkitä. Toisaalta ne johdot oli jo niin hyvin muotoutunu niihin asentoihinsa ettei niitä oikeen vääriin paikkoihin olisi saanukkaan 

Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Hei!
Sulakeboksista sanon heti sen verran, että siellä takana oli kolme piuhaa, jotka voisi mennä väärään paikkaan, ne vaan merkkaa, niin avot. Sitten loput piuhat on liittimillä, jotka yksinkertaisesti EI voi mennä väärään paikkaan.
Mutta kun käytin sulakeboksia ekkeristä irti ja tutkin vähän niitä tinauksia, niin kaikki osoittautuivat testauksien jälkeen ehjiksi.
Pistin boksin paikalleen ja ruiskuttelin CRCtä konehuoneeseen melkeinpä kaikkiin liittimiin, mitä sieltä löysin.
Sitten testasin, että käynnistyyköhän se ja katohan kummaa ku se käynnistyikin. Vähän aikaa kaasuttelin parkkipaikalla, ja annoin olla käynnis n. 20min ennenku sammutin. Sitten lähdin vähän ajan kuluttua koeajolle. Auto toimi hyvin, lukuunottamatta jotain ihme raksutusta kojelaudan sisältä, kuulostais ihan että tulee mittaristosta.
Mutta loppujen lopuksi uskon vian olevan irronneessa liittimessä, kun käytin vähän kyseenalaisia keinoja vetääkseni vahvistimelle virtapiuhan..
Sulakeboksista sanon heti sen verran, että siellä takana oli kolme piuhaa, jotka voisi mennä väärään paikkaan, ne vaan merkkaa, niin avot. Sitten loput piuhat on liittimillä, jotka yksinkertaisesti EI voi mennä väärään paikkaan.
Mutta kun käytin sulakeboksia ekkeristä irti ja tutkin vähän niitä tinauksia, niin kaikki osoittautuivat testauksien jälkeen ehjiksi.
Pistin boksin paikalleen ja ruiskuttelin CRCtä konehuoneeseen melkeinpä kaikkiin liittimiin, mitä sieltä löysin.
Sitten testasin, että käynnistyyköhän se ja katohan kummaa ku se käynnistyikin. Vähän aikaa kaasuttelin parkkipaikalla, ja annoin olla käynnis n. 20min ennenku sammutin. Sitten lähdin vähän ajan kuluttua koeajolle. Auto toimi hyvin, lukuunottamatta jotain ihme raksutusta kojelaudan sisältä, kuulostais ihan että tulee mittaristosta.
Mutta loppujen lopuksi uskon vian olevan irronneessa liittimessä, kun käytin vähän kyseenalaisia keinoja vetääkseni vahvistimelle virtapiuhan..
Joo, ei mikään kaikista helpoin ole tuon ikäiseen escoon vetää virtapiuhaacypher kirjoitti: Mutta loppujen lopuksi uskon vian olevan irronneessa liittimessä, kun käytin vähän kyseenalaisia keinoja vetääkseni vahvistimelle virtapiuhan..

Itselläkin meni hetkinen ennenku reitti löyty

-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
Siellähän rintapellissä on joku reikä, niin siitä puskin sit antennin läpi ja teippasin johdon kiinni, onnistui sillee, mutta antennin pois ottaminen sitten saattoi irroittaa liittimen sulakeboksiltaenjoi kirjoitti: Joo, ei mikään kaikista helpoin ole tuon ikäiseen escoon vetää virtapiuhaa
Itselläkin meni hetkinen ennenku reitti löyty