Sivu 1/1
APUA, Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 08 Joulu 2020 15:03
Kirjoittaja Ralle
Tuollainen teksti tuli mittariston näyttöön. Tätä ennen tapahtunutta: toinen taka parkki ei palanut. Lähdin sitten sulaketaulusta, sieltä matkustajan takatilasta etsimään vikaa. Parkkien sulake oli ehjä, polttimo rikki takana. Olin eilen vaihtanut polttimon. no, uusi poltin ja taas pelitti. Sitten ajattelin testata sulaketaulun muita sulakkeita kun kerran se oli esillä. Mittausten mukaan vain oikean etvalon sulake oli palanut vaikkakin ko. ajovalo paloi. ajattelin että mitä Vtua, ja aloin ottaa valoihin liittyvia sulakkeita irti ja välillä starttasin ja katsoin, onko vaikutusta, ei ollut. Starttasin vielä kerran, nähdäkseni että kaikki muutkin valot palaisivat asianmukaisesti. vaan ei pä auto startannutkaan. kaikki muut, kuten puhaltimet, rokkikone, ym toimivat vaan ei starttaa ja kyseinen ilmoitus ilmestyi. Osaisiko joku kertoa, mista kannattaa vikaa alkaa etsiä? Jos täytyy mennä OBD puolelle niin minulla on BlueTooth palikka ja yhdistyy android soittimeen. Mikä olisi noviisille helpoin vikakoodien lukija ohjelma, jos niin pitkälle pitää mennä? Pitäisi meinaan päästä tänään vielä apteekkiin ja asun keskellä ei mitään joten kulkeva auto olisi poikaa.
Re: APUA, Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 08 Joulu 2020 15:44
Kirjoittaja tursas
Akku tyhjä
Re: APUA, Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 08 Joulu 2020 15:59
Kirjoittaja Ralle
En väitä ettet ole oikeassa mutta ennenkin ollut akku tyhjä eikä vikailmoitusta. Akku on latauksessa, ehkä se oli tyhjempi kuin ennen.
Re: APUA, Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 08 Joulu 2020 16:36
Kirjoittaja Ralle
Ei ole akusta kiinni, uusi akku paikkallaan ja sama ilmoitus, eikä reagoi starttaus asennossa mitenkään. Jalkatilan sulakerasiassa kaikki sulakket ehjät. Itseasiassa, muistaakseni vika tuli sen jälkeen, kun vahingossa irroitin virtakytkimen sulakkeen. Sulake kumminkin on nyt paikoillaan.
Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 08 Joulu 2020 20:26
Kirjoittaja Ralle
Ongelma ratkaistu. Car Scanner (maksullinen versio, 4,90€) Päälle auton Androidin Navista, vikakoodien luku, josta selvisi ongelmaksu juuri tuo sulakkeiden räpläily, vikakoodien poisto ja taas hoppa rokkaa.
Tämä sulakkeiden räpläily alkoi Factory DRL-valojen asentamisesta, jotka sytyttävät etulamput 80% teholla mutta ei sytytä takaparkkeja. Tämä siis mahdollista valotunnistimella varustetuilla autoilla. Vastuullisena autoilijana halusin myös takavalojen palavan myös silloin, kun valotunnistin päättää, että ei ole tarpeeksi pimeää sytyttää ajovalot täydellä teholla sekä takalamput. Heivasin koko Factory DRL-valot ja mietin homman udelleen. Lyhyesti, kantapäiden kautta oppien, nyt on seuraavanlainen systeemi: Kun on valoautomatiikan mielestä on liian valoisaa, palaa takaparkit sekä DRL-valoina Etuparkkien tilalla, samalla kannalla (T10) olevat 7,5w kirkkat LEDit. Lopputulos on haluttu ja näillä eväillä on myös tuore leima katsastusmieheltä. Jos joku haluaa samanlaiset, eikä halua mennä pitkän kaavan kautta, niin kerron kysyttäessä miten homma toimii.
Re: APUA, Engine fault C-Max 2.0Tdci 2005
Lähetetty: 14 Joulu 2020 05:31
Kirjoittaja Tessu200
On se kummaa kun sulakkeitakin nykysin kylvetään autoissa joka kulmaan,tulee ihan mieleen ne -50-60 luvun Fordit kun sulakkeet oli piilossa millo missäkin,jos niitä edes oli? että eipä ole tosiaan mikään Voorteissa muuttunu heh!