2,0 TDCi suutinasiaa
Lähetetty: 03 Joulu 2020 12:35
Potilaana on Jaguar X-type 2005 jossa keulalla 2,0 litrainen Fordin TDCi-moottori.
Deja vu! Ennen jaguarismin aikaa tuli käytännössä vuodesta -95 vuoteen -19 ajeltua pääsääntöisesti diisseli Mersuilla. Näistä viimeisimmät vuodet sitten näillä CDI-diisseleillä. Nyt CDI-mersuista tuttu suutinvuotoa ilmaiseva vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran, että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa.
Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.
Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.
Deja vu! Ennen jaguarismin aikaa tuli käytännössä vuodesta -95 vuoteen -19 ajeltua pääsääntöisesti diisseli Mersuilla. Näistä viimeisimmät vuodet sitten näillä CDI-diisseleillä. Nyt CDI-mersuista tuttu suutinvuotoa ilmaiseva vieno diisselin käry on alkanut yhä pahemmin tunkemaan nenään ja tarkan tutkiskelun jälkeen tuttua mustaa pikeä näkyy hitusen verran yhden suuttimen tienoilla. Ei paljoa mutta sen verran, että sen huomasi kunnon lampulla valaistessa.
Eli kysymys kuuluu, että uusitaanko näistä Fordin diisseleistä pohjatiivisteitä samaan tapaan kuin cdi mersuista? Ehkä hölmö kysymys tietäjien mielestä, mutta muistaa täytyy että olen vasta opettelemassa näitä uusia diisseleitä sekä Fordin TDCin ja Mersun CDIn eroja.
Toinen kysymys, osaako joku suositella hyvää diesel-korjaamoa joka hallitsisi nämä suutinjutut keski-uudellamalla tai pk-seudulla.