RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tripla
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Helmi 2019 12:34

Re: RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Viesti Kirjoittaja Tripla »

Kiitos osallistuneille. Harmillisesti ehdin tilata eFlexFuelin autokohtaisena. Kunnon merkkikohtaisen OBD laitteen hankinta on ollut mielessä, nyt mennään näillä. Asennuksen ajankohta jää hakuseen ajanpuutteen vuoksi. Mielenkiintoista olisi kuulla, mikäli joku saa auton oman FlexFuelin aktivoitua.
Focus 1.0 Ecoboost 2018
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tripla kirjoitti: 06 Kesä 2022 18:53 Kiitos osallistuneille. Harmillisesti ehdin tilata eFlexFuelin autokohtaisena. Kunnon merkkikohtaisen OBD laitteen hankinta on ollut mielessä, nyt mennään näillä. Asennuksen ajankohta jää hakuseen ajanpuutteen vuoksi. Mielenkiintoista olisi kuulla, mikäli joku saa auton oman FlexFuelin aktivoitua.
luulen että ei onnistu obd:n kautta testerillä, vaan vaatii softamuutoksen.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Tripla
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Helmi 2019 12:34

Re: RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Viesti Kirjoittaja Tripla »

Tämän mukaan valmiudet on useissa Fordeissa omassa softassa. Millä työkalulla siihen pääsee käsiksi, eli tarvitaanko tuning softa läppärillä vai pääsisikö ihan merkkikohtaisella OBD testerillä?

Pappacosworth kirjoitti: 06 Kesä 2022 18:33 tuossa kuva Fordin softasta jossa on flexfuel. Tässäkin se oli pois päältä mutta säädön yhteydessä otin sen käyttöön. Käytttökokemuksia ei ole, kun auto tuhoutui kolarissa melko pian säädön jälkeen. Ja tässäkään autossa ei ole etanolinaturia, eikä tarvitse.
Mutta siis monissa Fordeissa on valmius jonka voi saada aktivoitua
Kuva
Focus 1.0 Ecoboost 2018
Pappacosworth
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Joulu 2015 20:20
Viesti:

Re: RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Tuon kuvan softan olen lukenut HPTunersilla, mutta se ei tue kaikkia Fordeja. Mulla on myös Forscan ja virallinen Fordin IDS, niillä ei pääse muuttamaan. Koitan selvittää, mutta luulen että ei juuri ole kuluttajahintaisia ohjelmistoja, eli muutos täytyy tehdä jossain joka tekee ohjelmointeja.
Focus ST 2014 / Fiesta ST 2016
https://texelectric.webnode.fi/
Tripla
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Helmi 2019 12:34

Re: RE85 muunnossarja Duratec -koneeseen

Viesti Kirjoittaja Tripla »

Kiitos selvennyksestä. Tuo "ohjelmointi" sanan käyttö valikoista parametrien muuttamisena ja triggereiden ruksaamisena aina vähän hämää.
Focus 1.0 Ecoboost 2018
Vastaa Viestiin