Terve
Onko isotöinen homma vaihtaa lämppärin kenno 85 vuoden escorttiin?
Kummasta lämppärin kennon lähdöstä kuuluu mennä letku termarille, ylemmästä vai alemmasta?
Onko motonetin termarit näihin yhä surkeita, kun ei näilläkään keleillä nouse lämmöt mittarin mukaan kuin 1/4? Joku muovikuulavirityskin pitäis ilmeisesti olla termarin kopassa kunnossa että toimii oikein, vieläkö noita koppia termareineen saa foordilta ja maksaako hunajaa?
Kone 1.6 cvh.
Escort mk3 ei lämpene
Re: Escort mk3 ei lämpene
Ensin pitäisi saada moottorin lämmöt kohdalleen. Tosiaan siellä on joku muovikuula ja muutenkin aika outo sydeemi.
https://www.motomobil.com/products,3237 ... q=&latest=
https://www.online-teile.com/ford-ersat ... -Part.html
Aika hintavia koteloita...
https://ford.7zap.com/en/car/37/no/5/15 ... 4/65801/#8 Tuosta varaosanumerot.
Termostaatti: https://www.motomobil.com/products,3237 ... q=&latest=
https://www.online-teile.com/ford-ersat ... ds=1635905
Miten flekti, toimiiko oikein? Tuossa kuulasta: http://www.overdrive.fi/forum/threads/e ... ne.207582/
viewtopic.php?t=43578 viewtopic.php?t=53907
https://www.motomobil.com/products,3237 ... q=&latest=
https://www.online-teile.com/ford-ersat ... -Part.html
Aika hintavia koteloita...
https://ford.7zap.com/en/car/37/no/5/15 ... 4/65801/#8 Tuosta varaosanumerot.
Termostaatti: https://www.motomobil.com/products,3237 ... q=&latest=
https://www.online-teile.com/ford-ersat ... ds=1635905
Miten flekti, toimiiko oikein? Tuossa kuulasta: http://www.overdrive.fi/forum/threads/e ... ne.207582/
viewtopic.php?t=43578 viewtopic.php?t=53907
Re: Escort mk3 ei lämpene
Oikein on juu jos se kuula poistuu ei lämpene,se helppo katsoa onko siellä,Sierrassa kerran sen katoin,kuulemma sen pikkuletkun vois tulpata kokonaankin,näin mulle kerrottu että ei ole merkityastä kuin että ilmaantuu paremmin.
Termostaateissa varmasti on laatueroja,kenno purkautuu sieltä mustan muovikaukalon alta,ensin moottori pois sitten kenno
Termostaateissa varmasti on laatueroja,kenno purkautuu sieltä mustan muovikaukalon alta,ensin moottori pois sitten kenno
Re: Escort mk3 ei lämpene
Tulipahan tuohon vaihdettua lämmityslaitteen kenno kuukausi sitten, termostaattikoteloa en vielä avannut uusiksi.
Ei oo mihinkään autoon noin helppo ollut kennoa vaihtaa, eihän siinä ollut edes moottoria tai yhtään mitään tiellä.
Ja johan puhaltaa kuumaa. Ihmettelen miksi kennon vaihtoa kaikki aina lykkää viimeseen asti kun sillä kuitenkin on suurin vaikutus, mikäli vanha tukossa.
Joka tapauksessa lämmöt ei nouse niin korkealle kuin kuuluu, ja nousee hitaasti. Tarvii toi termarikotelon portti tukkia ja laittaa alkuperänen termostaatti niin eiköhän se siitä.
Ei oo mihinkään autoon noin helppo ollut kennoa vaihtaa, eihän siinä ollut edes moottoria tai yhtään mitään tiellä.
Ja johan puhaltaa kuumaa. Ihmettelen miksi kennon vaihtoa kaikki aina lykkää viimeseen asti kun sillä kuitenkin on suurin vaikutus, mikäli vanha tukossa.
Joka tapauksessa lämmöt ei nouse niin korkealle kuin kuuluu, ja nousee hitaasti. Tarvii toi termarikotelon portti tukkia ja laittaa alkuperänen termostaatti niin eiköhän se siitä.
Re: Escort mk3 ei lämpene
Jep Escorteissa on aika helppoja huolto kohteen,ainakin näissä vanhoissa mulla on vaan se tikkukone eli OHV se entisen Kentin näkönen eli Valencia,siihen joutuu vaihtaa talveksi suuremman termarin niin jopa lämpiää ja kovalla pakkasella pahvi syylärin eteen.
Sierrapa taas ei ole kovin korkealle lämmenny,ehkä sittenkin pitäs termari vaihtaa... vaikka sen kerran aikanaan keitin ja katoin ei se ehkä anna täyttä tulosta.
Lämpöä tulee kyllä sisälle mutta mittari ei ole lähelläkään puoltaväliä ajossa,tämä justiin se 1,6 CVH mallinen
Sierrapa taas ei ole kovin korkealle lämmenny,ehkä sittenkin pitäs termari vaihtaa... vaikka sen kerran aikanaan keitin ja katoin ei se ehkä anna täyttä tulosta.
Lämpöä tulee kyllä sisälle mutta mittari ei ole lähelläkään puoltaväliä ajossa,tämä justiin se 1,6 CVH mallinen