Mondeo -07 mk3 TDCI (130) ohivuotomittaus
Lähetetty: 25 Syys 2020 19:59
Kone savuttaa, varsinkin hetken tyhjäkäynnin jälkeen, esim liikennevaloista lähtiessä savuttaa huomattavasti. Toisinaan laiska, mutta kunnolla kierroksia saatuaan kulkee taas iloisesti. Katsastuksessa hylky savutuksesta ja sain paperit korjaamon testissä juuri rajan alle. Koneella ajettu 270tkm. Kahden suuttimen ohivuotoputki myös vuotaa tavaraa suuttimien "kuoppiin", varmaan O-rengas valmis.
Tutkiakseni ongelmaa ostin halvan kiinalaisen "leak-off test" sarjan, minkä adapterit olivat kaikki halki ja polttoaine ruiski pitkin konehuonetta. Korvasin adapterit 7mm silikoniletkulla mikä ajoi saman asian. Suoritin testin https://www.fordwiki.co.uk/index.php/In ... k-Off_Test mukaan, eli 2min tk + 3x (30s 3800rpm + 30s tk). Sain kahdesta mittalasit täyteen, en tarkistanut onko tuo satoja millilitroja, mutta tavaraa on joka tapauksessa enemmän kuin ohjeen max 25ml.

Lähinnä siis olen kysymässä onko fordwikin ohje oikein? Ympäri keskusteluja löytyy eriäviä mielipiteitä tuon vuodon määrästä, 25ml/min vai 25ml/testi? Joka tapauksessa tuo raja ylittyy ainakin kahden suuttimen kohdalla. Millaisia lukemia muut ovat saaneet?
Tutkiakseni ongelmaa ostin halvan kiinalaisen "leak-off test" sarjan, minkä adapterit olivat kaikki halki ja polttoaine ruiski pitkin konehuonetta. Korvasin adapterit 7mm silikoniletkulla mikä ajoi saman asian. Suoritin testin https://www.fordwiki.co.uk/index.php/In ... k-Off_Test mukaan, eli 2min tk + 3x (30s 3800rpm + 30s tk). Sain kahdesta mittalasit täyteen, en tarkistanut onko tuo satoja millilitroja, mutta tavaraa on joka tapauksessa enemmän kuin ohjeen max 25ml.

Lähinnä siis olen kysymässä onko fordwikin ohje oikein? Ympäri keskusteluja löytyy eriäviä mielipiteitä tuon vuodon määrästä, 25ml/min vai 25ml/testi? Joka tapauksessa tuo raja ylittyy ainakin kahden suuttimen kohdalla. Millaisia lukemia muut ovat saaneet?