Mk2 Mondeon lämpötila-anturi ei mene paikoilleen ?
Lähetetty: 17 Syys 2020 19:55
Joutu irroittamaan Mk2 Mondeon termostaattikotelon moottorin lohkosta,kun alkoi vuotamaan termarikotelon ja lohkon välistä jäähdytysnestettä.
Oli tiiviste sökönä,niin se meni vaihtoon.
Samalla irroitin termarikotelon yläpinnassa olevan lämpötila-anturin,joka on sokalla kiilattu siihen termarikoteloon.
Takaisin laittaminen tuottikin sitten semmoisen ongelman,että termarikotelon lämpötila-anturin asennus reiästä alkoi vuotamaan nestettä.Yritin monta kertaa laittaa sitä anturia paikoilleen,mutta sokka kiinnitys tuntui tosi tiukalta,eli anturissa oleva tiiviste pisti hanttiin paikalle laittamisessa.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa,ja jos on ollut,niin millä saa sitä tiivistettä "liukastettua"niin että anturin saa solahtamaan paikoilleen.Nyt kun sitä anturia yrittää laittaa siihen tarkoitettuun reikään,niin tuntuu siltä että se tiiviste pistää hanttiin niin paljon,ettei se sokka mahdu kunnolla sille tarkoitettuun uraan,vaan se anturi jää lkäänkuin kantamaan sen tiukan tiivisteen takia,ja jos se tiiviste ja anturi eivät mene suoraan paikoilleen,niin se alkaa vuotamaan.Milläs sitä tiivistettä vois liukastaa,todennäköisesti öljy tms vaan kovettaa kumi tiivistettä.
Näitä kyseli jäsen guru
Oli tiiviste sökönä,niin se meni vaihtoon.
Samalla irroitin termarikotelon yläpinnassa olevan lämpötila-anturin,joka on sokalla kiilattu siihen termarikoteloon.
Takaisin laittaminen tuottikin sitten semmoisen ongelman,että termarikotelon lämpötila-anturin asennus reiästä alkoi vuotamaan nestettä.Yritin monta kertaa laittaa sitä anturia paikoilleen,mutta sokka kiinnitys tuntui tosi tiukalta,eli anturissa oleva tiiviste pisti hanttiin paikalle laittamisessa.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa,ja jos on ollut,niin millä saa sitä tiivistettä "liukastettua"niin että anturin saa solahtamaan paikoilleen.Nyt kun sitä anturia yrittää laittaa siihen tarkoitettuun reikään,niin tuntuu siltä että se tiiviste pistää hanttiin niin paljon,ettei se sokka mahdu kunnolla sille tarkoitettuun uraan,vaan se anturi jää lkäänkuin kantamaan sen tiukan tiivisteen takia,ja jos se tiiviste ja anturi eivät mene suoraan paikoilleen,niin se alkaa vuotamaan.Milläs sitä tiivistettä vois liukastaa,todennäköisesti öljy tms vaan kovettaa kumi tiivistettä.
Näitä kyseli jäsen guru