Sivu 1/1

rst ruutta

Lähetetty: 15 Maalis 2005 04:09
Kirjoittaja escomk2
mikä on se musta potikka rs turbon ke jetronicissa mistä lähtee suutin putki ykkös sylinteriin. minulla sellaista ei ole ja kaverilla on. ainut että minulla ei ole vielä ruisku paikallaan että en tiedä toimiiko ilman.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 08:10
Kirjoittaja JesseT
Kuulostaa todella hämärältä. Voisitko hieman valaista tarkemmin. Sylinteriin ei mene muita putkia kuin sylinteriputki, imuvena, pakovena ja sytytystulppa. Olettanen että puhut imusarjasta. Siihen ykköspytyn putkeen ei mene kuin bensasuutin, niin kuin kaikkiin muihinkin. Olisikos laitettu jälkikäteen jokin ylimääräinen paineanturi tai muuta. En näe mitään syytä muutenkaan miksi potikasta vedettäisiin letkua mihinkään...

Lähetetty: 15 Maalis 2005 09:49
Kirjoittaja asentaja
Olisikohan joistakin malleista löytyvän ajotietokoneen kulutusmittarin anturi?

Lähetetty: 15 Maalis 2005 12:56
Kirjoittaja escomk2
joo vähä epäselvästi kirjotin. elikkä kun siitä määräjakajasta tai mikä onkaan lähtee imusarjaan bensalinjat niin ykkössylinterin letku menee jonkun potikan kautta. tuli ittellekin mieleen toi kulutusmittari.

Lähetetty: 15 Maalis 2005 15:29
Kirjoittaja JesseT
Jep. Polttoaineen virtausmittarin anturi. Kuuluu ajotietokoneeseen. Olisi yksi täydellinen ajotietokone antureineen ja johtosarjoineen myynnissäkin.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 09:33
Kirjoittaja Megado
Kaupanteko sitten sinne privaattipuolelle ;)

Lähetetty: 21 Maalis 2005 17:28
Kirjoittaja escomk2
mikä anturi tulee imusarjan välilaipan keskelle ja mikä anturi on siinä alapuolella? en vielä tiedä mitkä johdot niille tulee kun joku on vähän katkonu johtoi, tietäiskö joku minkä väriset johdot kuuluu minnekin mennä? tai kytkentä kaaviota kellään? lähtee käymään kun kaveri painaa lautasta samaan aikaan kun starttaa. eikä meinaa oikeen käydä tyhjäkäyntiä.

Lähetetty: 22 Maalis 2005 13:20
Kirjoittaja escomk2
ei keltään löydy rs turbo ke-jetronicin kytkentäkaaviota?

Lähetetty: 22 Maalis 2005 16:02
Kirjoittaja _P_
Löytyy, saat sen illalla jos et ole ennemmin saanut...

Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:31
Kirjoittaja _P_

Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:36
Kirjoittaja escomk2
Kiitos. Olinkin joskus tallettanu koneelle koko korjauskirjan ja sieltä löytys myös.

Lähetetty: 23 Maalis 2005 15:05
Kirjoittaja escomk2
jaksaiskos joku selittää mitä kaikkea toi ke-jetronic ottaa huomioon tossa bensansyötössä? ja muutenkin vähän toiminta periaatetta. ja auto oli escort rst s2. eli tällä hetkellä sellainen vika että ei käy tyhjäkäyntiä, ei saa bensaa tarpeeksi, lambda näyttää pirun laihaa, mutta kaasua painaa niin menee seokset ihan OK.

Lähetetty: 23 Maalis 2005 15:11
Kirjoittaja voicecoil
ilmavuoto tai matala bensan paine.luulisin..

Lähetetty: 23 Maalis 2005 18:03
Kirjoittaja escomk2
tossa sähkökaaviossa on engine coolant temperature sensor ja engine coolant temp sensor. eli siellä pitäisi olla kaksi koneen lämpötila anturia vai? en minä ainakaan löytänyt kun yhden siitä imusarjasta ja toinen on lämpöaikakytkin

Lähetetty: 23 Maalis 2005 18:17
Kirjoittaja ZyaS
Ke-jetti:
lämpöaikakytkin=kylmäkäynnistys rikastus
lämpötilatunnistin=moottorin lämpötila
kaasuläppäkytkin=ilmamäärän tunnistaminen

Lähetetty: 24 Maalis 2005 14:42
Kirjoittaja xraam

Lähetetty: 24 Maalis 2005 17:04
Kirjoittaja _P_
tossa sähkökaaviossa on engine coolant temperature sensor ja engine coolant temp sensor. eli siellä pitäisi olla kaksi koneen lämpötila anturia vai? en minä ainakaan löytänyt kun yhden siitä imusarjasta ja toinen on lämpöaikakytkin
Kaksi niitä onkin, toinen imusarjan luona (siitä piuhat sytkäboksille) ja toinen kannessa (siitä sitten ruiskuboksille).

Lähetetty: 24 Maalis 2005 17:07
Kirjoittaja _P_
kaasuläppäkytkin=ilmamäärän tunnistaminen
Jos nyt tarkoitat sitä kaasuläppäkotelossa olevann kytkintä niin se lähinnä kytkee täyskaasurikastuksen päälle ja ehkäpä jotain säätää kun kaasu on kiinnikkin.

Ilmamäärä tunnistetaan potentiometrillä määränjakajassa, joka liikkuu sen lautasen mukaan.

Lähetetty: 25 Maalis 2005 00:15
Kirjoittaja ZyaS
_P_ kirjoitti: Jos nyt tarkoitat sitä kaasuläppäkotelossa olevann kytkintä niin se lähinnä kytkee täyskaasurikastuksen päälle ja ehkäpä jotain säätää kun kaasu on kiinnikkin.

Ilmamäärä tunnistetaan potentiometrillä määränjakajassa, joka liikkuu sen lautasen mukaan.
no joo tuotahan minä niinkun suomeks tarkointi :D