Sivu 1/1

Diesel vuodon vaikutukset

Lähetetty: 25 Elo 2020 14:57
Kirjoittaja fruitford
Mondeon (2008 1,8 tdci) suutin vaihdettiin eräässä liikkeessä ja polttoaineen paluuletkua ei oltu kiinnitetty kunnolla. Huomasin tämän n. 200 km päästä kun kytkin alkoi luistamaan ja valoissa tuli dieselin haju sisälle. Moottorin oikea puoli oli ihan kokonaan märkä ja diisseliä oli ajossa kulkeutunut takaluukkuun asti. Kytkin on myös alkanut narista sekä nostaessa että alas painettaessa.

Kysyisin foorumilaisilta neuvoa:
* voiko vuotanut polttoaine olla aiheuttanut kytkimen luistamisen, vai onko kyseessä väkisinkin hurja sattuma, kuten suuttimen asentanut liike väittää?
* mistäköhän narina voisi johtua?
* tuleeko mieleen jotain, muita voisi kokeilla, ennen kuin autosta irrotetaan vaihdelaatikko (ja todennäköisesti vaihdetaan samalla koko kytkin kalusto)?

Re: Diesel vuodon vaikutukset

Lähetetty: 31 Elo 2020 17:37
Kirjoittaja fruitford
Parin viikon varovaisen ajamisen jälkeen kytkin on alkanut taas pitämään. Ite vedän tästä sellaiset johtopäätökset että luistaminen johtui vuotaneesta diisselistä ja että se on haihtunut tai valunut pois kytkimestä.

Re: Diesel vuodon vaikutukset

Lähetetty: 31 Elo 2020 18:34
Kirjoittaja riikomi
Kytkimen luistaminen dieselin vuoksi oli 3BG -Passatissa tunnettu ongelma. Siinä dieselsuodin oli mukavasti moottorin ja vaihteiston liitoskohdassa ja vauhtipyörän kohdalla oli vieläpä aukko ylhäällä.

Lääke luistoon oli ajaa autolla kunnes luisto loppui. Eli tod.näköisesti sinullakin diesel oli luiston syyllinen, ja voit unohtaa asian - jälkipyykkiä ei liene odotettavissa.

Re: Diesel vuodon vaikutukset

Lähetetty: 02 Syys 2020 16:28
Kirjoittaja Tessu200
Aika jännää on tuo korjaamoiden vastuu kun jotian sattuu heti kun auto siellä käyny niin vika ei voisi heistä johtua,eipä ole siis korjaamoiden asioiden käsittely mitenkään muuttuunu sitten yli 40 vuoteen