sierran tyhjäkäynti ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
sieppari

sierran tyhjäkäynti ongelma

Viesti Kirjoittaja sieppari »

osaisko kukaaan kertoa missä vika, ostin sierran vm. 90 2,0 i dohc katalysaattorilla ja ei löydy tyhjäkäytiä millään. olen vaihtanut tulpat, virranjakajan kannen/pyörijän, kaasuläpän asentosäätimen ja tulpanjohdot. välillä on tyhjäkäynti ja sitte se laskee kierrokset niin alas että sammuu. korjauskirjan mukaan tyhjäkäyntiä ei voi säätää kyseisestä mallista.
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

lisäilmaventtiili??? näin villinä arvauksena....
Ford Fiesta 1.6i Ghia -02
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

pari villiä lisää:

-map
-jarrutehostimen letku vuotaa
-lambda


onko kaasuläppään koskettu? tai edes putsattu
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Sitä "lisäilma" eli tyhjäkäyntiventtiiliä veikkaisin myös. Tai sitten jotain sitä ohjaavista antureista.
Esim. Moottorin lämpötila-anturi on aika yleinen syy.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sieppari

Viesti Kirjoittaja sieppari »

pystyykö sitä lisäilmaventtiiliä mittaan että onko se kunnossa?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No pystyy siitä solenoidista joka sen päässä on niin mittaamaan , että onko kela ehjä.

Jos on ehjä niin koita antaa maadoitus ja jännite suoraan solenoidille. Muista katsoa, että johdot tulee oikein päin, koska muuten se kärähtää. Jos toimii niin pitäisi kuulua napsahdus kun venttiili aukeaa kokonaan.

Sitten johdosta voi mitata(akun miinusta vasten), että tuleeko jännite ja jos tulee niin toisessa johdossa pitäs olla "impulssi" maa eli ecu pätkii maadotusta ja pätkinnän taajuudella säädetään tyhjäkäyntiventtiilin aukeamis aste.
Jos maa ei pätki niin sitten pitää alkaa mittailemaan antureita jotka sitä ohjaa. Eli ainakin moottorin lämpötila ja imuilman lämpötila anturit pitää mitata. Ja TPS eli kaasuläpän asentoanturi. (haulla pitäs löytyä testausohjeet).

Ensimmäiseksi kannattaa kyllä ottaa koko venttiili irti ja puhdistaa ja sitten koittaa toimiiko.
Jos autossa on jotain egr systeemejä paikassa niin ne paskastaa aina ton venan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin